  • Data: 2013-11-29 13:12:39
    Temat: Re: wskaźnik temp silnika
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
    Pan J.F. napisał:
    >Worek cementu, to 50 kg (kiedyś, teraz nie wolno robić tak dużych),
    >a bywało, że krzepki chłop z dwoma takimi pod pachami pod górę
    >zasuwał.
    >Więc takie koło, też mogli viribus unitis, jak to w Galicji mawiano.

    No jak widac na zdjeciach z malym - dwie zerdzie, dwoch ludzi i
    niesiemy.

    Tylko ze przy wielu ludziach staje sie to niewygodne bardzo.

    Hm, kolo ... wtoczyc ?

    >Niska sprawność, czyli jaka? Typowa, to około 1/3. No to weźmy 1/4.

    No i tak wzialem. 100kW na wale, 300kW ciepla.

    >Wartość energetyczna paliwa, to około 10 kWh/l. Silnik 100 kW
    >powinien
    >zatem żłopać 40 litrów na godzinę. W samochodach to się nie zdarza.
    >Więc te moce, to tak bardziej PMPO.

    I tu sie mylisz. Dokladnie tyle sie zdarza.
    Mozesz poszukac na innej grupie co pisalem o nubirze.

    J.