eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikawskaźnik temp silnikaRe: wskaźnik temp silnika
  • Data: 2013-11-28 14:30:36
    Temat: Re: wskaźnik temp silnika
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
    Pan J.F napisał:
    >>> Na Kasprowy nie bardzo jest kędy,
    >> Jakos musieli wwiezc materialy do budowy stacji kolejki :-)

    >Kuniem.

    Ale co - na grzbiecie ?

    Okazuje sie ze nie kuniem
    http://historia.org.pl/2012/01/26/budowa-kolejki-na-
    kasprowy-wierch-foto/

    No no, jestem pod wrazeniem.
    To wielkie kolo tez ludzie wniesli ?

    >Zresztą większość materiałów jest miejscowych (lokalne kamulce).
    >To samo z obserwatorium meteorologicznym.

    Wtedy moze, dzis ... kopalnia w parku narodowym ? Zbrodnia ! :-)

    >A jak juz kolejka jest, to nią się wozi co potrzeba.

    I z tego co widac to zaczeli od zbudowania kolejki pomocniczej.

    >>> ale na Śnieżke wjeżdzałem samochodem. Można się zdziwić, że to tak
    >>> gładko i szybko idzie. W każdym razie nie polega to na jechaniu
    >>> cały
    >>> czas z pedałem w podłodze.
    >> A my chcemy z pedalem w podlodze, zeby spradzic czy sie silnik
    >> przegrzewa :-)
    >> No dobra, na mniejszej predkosci tez sie moze przegrzac, jak gora
    >> stroma, a predkosc mala.

    >Mniejszej prędkości?! Chciałbym, żeby z taką średnią preśkością dało
    >się poruszać po Warszawie!

    Ale w Warszawie silnik sie nie przegrzewa, widac trzeba testowac przy
    wiekszej predkosci :-)

    Tak swoja droga taki 120KM silnik po pelnym depnieciu w pedal to ze
    300kW ciepla wytwarza, i ta malutka chlodnica to odprowadza.

    >> Hi hi, znalazlem
    >> http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_highest_paved_r
    oads_in_Europe
    >> oraz
    >> http://en.wikipedia.org/wiki/Hors_cat%C3%A9gorie
    >> np
    >> http://ledicodutour.perso.sfr.fr/montagnes/cols__g/g
    landon.htm
    >> profil robi wrazenie :-)

    >Przypomniały mi się obrazki z moich pierwszych podróży po Alpach
    >(lata
    >siedemdziesiąte). Samochody pomocy technicznej jeździły z
    >przytroczonymi
    >ogromnymi pękami pasków klinowych. Ale wtedy to tam kręciło się dużo
    >pojazdów takich jak Fiat 500.

    Ciekawe ... od goraca te paski padaly ?
    Bo przeciez obciazenie paska w znikomym stopniu zalezy od temperatury
    chlodnicy.
    Czy te samochodziki juz wtedy mialy sprzegla wiskotyczne ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: