  • 21. Data: 2015-06-14 14:11:51
    Temat: Re: wskaźnik anpięcia
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:mljf89$aas$1@dont-email.me...

    > Jako wskaźnik wyczerpanych akumulatorów jest to wystarczające rozwiązanie.

    Ostatecznie, jakiś subminiaturowy wskaźnik wychyłowy...?

    896510439 896126048

  • 22. Data: 2015-06-14 16:06:38
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    ACMM-033 pisze:

    > Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ostatecznie, jakiś subminiaturowy wskaźnik wychyłowy...?

    Bez przesady, do zabawki? To ma być młotko-odporne, teraz wystaje tylko
    LED, gdyby tam było coś malutkiego co się w środku rusza to zaraz ktoś
    by chciał zbadać dlaczego to się rusza :)

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 23. Data: 2015-06-14 16:45:20
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-06-14 o 16:06, AlexY pisze:

    > Bez przesady, do zabawki? To ma być młotko-odporne, teraz wystaje tylko
    > LED, gdyby tam było coś malutkiego co się w środku rusza to zaraz ktoś
    > by chciał zbadać dlaczego to się rusza :)

    To włóż EM84. Tam się nic nie rusza, ale też ciekawi ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 24. Data: 2015-06-14 19:04:46
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

    W dniu 2015-06-13 o 17:01, Akond ze Skwak pisze:
    > Hej ,
    > potrzebuję szybko zrobić wskaźnik napięcia na LED 2-kolorowej :
    > - od 8 V w górę świeci zielona,
    > - poniżej 10 V świeci czerwona,
    > - 8-10 V świecą obydwa kolory (czyli widać pomarańczowy)
    > Napięć powyżej 12 V nie przewiduję - akumulator żelowy.
    >
    > Jedna dioda LED ze wspólną katodą lub anodą (zależnie co jest do
    > kupienia - jeszcze nie mam)
    > na minimalnej liczbie elementów,
    > przestrzeń jaką dysponuję to 1,5 cm x 1 cm x 0.7 cm + dziurka na LED
> [...]

    Trochę bardziej skomplikowany:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=202
    8178

  • 25. Data: 2015-06-15 13:30:52
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > To włóż EM84. Tam się nic nie rusza, ale też ciekawi ;)

    EM80 wygląda bardziej nobliwie :))

    896510439 896126048

  • 26. Data: 2015-06-15 14:27:19
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-06-15 o 13:30, ACMM-033 pisze:

    > Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > EM80 wygląda bardziej nobliwie :))

    Oczywiście :)

    EM80 nie miałem.
    EM84 mam w Tonetce :)

    Przy okazji: Ostatnio, jak ją włączałem (czyli tak ze 20 lat temu), to
    isostaty pod klawiszami trochę trzeszczały. Nie sądzę, aby nowe były do
    kupienia - czy jakiś współczesny "kontakt spray" poprawi nieco sprawę?

    Trzeszczały w sensie: zakłócenia w torze audio. Mechanicznie magnetofon
    jest w stanie b. dobrym.

    A przy okazji pewnie będę musiał zutylizować kilka polskich taśm
    szpulowych (chyba któreś ze Stilonek - nie pamiętam) - bo już wtedy
    warstwa magnetyczna odchodziła od podłoża.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 27. Data: 2015-06-15 16:27:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

> [...]
    > kupienia - czy jakiś współczesny "kontakt spray" poprawi nieco sprawę?
    >
    > Trzeszczały w sensie: zakłócenia w torze audio. Mechanicznie magnetofon

    Też miałem tonetkę, ale było to ze 40 lat temu. Z tego co pamiętam, coś
    w rodzaju potrójnych zależnych isostatów służyło tam do wyboru źródła
    nagrywania. Główne klawisze powiązane były z jakąś taką długą suwnicą
    zrealizowaną technika dowolną na płytce drukowanej z całym układem.
    Uruchomiała to dość skomplikowana dźwignia. Ale najbardziej zastanawiał
    mnie fakt, że w pozycji normalnej elektronika magnetofonu znajdowała
    się w konfiguracji do nagrywania. Czyli przy każdym włączeniu odtwarzania
    cały przełącznik musiał być przestawiony. A to się robi jednak częściej
    niż włączanie nagrywania (klawisz nagrywania dosuwał tylko rolkę stałego
    przesuwu). Dziwnie to pomyslane.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2015-06-15 18:15:54
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Akond ze Skwak wrote:

    > przestrzeń jaką dysponuję to 1,5 cm x 1 cm x 0.7 cm + dziurka na LED
    > Może być na pająka.

    Skoro to powierzchnia jest ograniczeniem, to może Atmelek?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 29. Data: 2015-06-15 18:58:15
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > cały przełącznik musiał być przestawiony. A to się robi jednak częściej
    > niż włączanie nagrywania (klawisz nagrywania dosuwał tylko rolkę stałego

    Pamiętam, że był dziwny - dość duży i "inaczej" podpięty.
    Ale go nie rozgryzałem - miałem (i gdzieś mam) książkę o naprawie i
    regulacji Tonette. Pamiętam, że wg. książki, regulując sprzęgła za
    pomocą suwmiarki, ambitnie zajęło mi to z pół dnia.

    Wymieniłem w Tonetce też lampy na nowe - wtedy jeszcze bywały w Zurtach.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 30. Data: 2015-06-15 19:17:48
    Od: "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak>

    >Skoro to powierzchnia jest ograniczeniem, to może Atmelek?

    I to jest chyba to.
    LED + ATTINY13 SMD + stabilizator zasilania SMD + 2 rezystory na dzielnik
    napięcia + 2 rezystory dla LED.

    Dałoby się to upchnąć w 0,25 cm3, a praktycznie na końcówkach LED-a
    zlutować.
    A fajnie by było, gdyby poniżej dolnego zakresu dioda migała na czerwono.

    AZS