  • 11. Data: 2015-06-13 21:50:13
    Temat: Re: wskaźnik anpięcia
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2015-06-13 o 20:59, Akond ze Skwak pisze:

    > No co ci to ?

    Dlaczego od razu jeżysz sierść.?
    Może ktoś tutaj wymyśli rozwiązanie, które ci się spodoba?
    Ale jak się nie zna przedmiotu problemu to raczej trudno to zrobić,
    nieprawdaż?

    > Może to dziwne, ale przetwornica nie ma stabilizacji poniżej napięcia na
    > którą jest nastawiona.
    > jakaś taka głupia.
    > Nastawiłem ją na 7,4 V i gdy zasilam z 6 to jest 6.

    Ok, ok rozumiem twoją ironię.
    Jaki to akumulator 12V który rozładowuje się bezpiecznie do 6v?

  • 12. Data: 2015-06-13 22:12:19
    Od: "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak>

    Nie jestem z grupy fotowoodoo
    który za oryginalną baterię do aparatu odda każda kasę.

    Akumulator jest żelowy, zazwyczaj.
    Aparat ma pstrykać zdjęcia powiedzmy przez 24 godziny.
    Automatyka białkowa - widzę kolor LED wskazujący na zbyt niskie napięcie -
    wymieniam baterię.
    W sumie to wystarczy gdy zielone przestanie świecić.
    To tez już będzie wystarczająca informacja, że czas na świeży prąd.

    Z innymi typami aparatów nie ma problemu - gdy napięcie jest za niskie to
    same się wyłączają i chowają obiektyw.
    A ten po włożeniu adaptera uważa, że jest podłączony do elektrowni atomowej
    w Dżadżalabadzie.
    Zamiast wskaźnika baterii pojawia się obraz wtyczki.

    Producenta, typ i model przemilczę.

  • 13. Data: 2015-06-13 23:45:11
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2015-06-13 o 22:12, Akond ze Skwak pisze:
    > Nie jestem z grupy fotowoodoo
    > który za oryginalną baterię do aparatu odda każda kasę.

    Ja też nie.

    > W sumie to wystarczy gdy zielone przestanie świecić.
    > To tez już będzie wystarczająca informacja, że czas na świeży prąd.

    Zrób taki układ http://i61.tinypic.com/j15wt5.gif
    Jak napięcie spadnie poniżej 8V dioda przestanie świecić.
    Jak chcesz żeby przestało już przy 10V zmień diodę zenera na 8,2V.
    Układ prosty i zmieścisz się w wymiarach.

    Swoją droga akumulatory żelowe nie lubią być rozładowywane poniżej 10V.

> [...]
    > atomowej w Dżadżalabadzie.
    > Zamiast wskaźnika baterii pojawia się obraz wtyczki.

    Widocznie takie było założenie producenta. Myśli po prostu że jest
    zasilany z sieci i nie kontroluje tego napięcia. Ale to już wiesz.

    > Producenta, typ i model przemilczę.
    A szkoda, jako fotograf amator bym wiedział co kupować czego nie kupować.

  • 14. Data: 2015-06-13 23:50:36
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2015-06-13 o 23:45, Bartolomeo pisze:

    > Zrób taki układ http://i61.tinypic.com/j15wt5.gif

    Cholera z rozpędu zamieniłem bieguny.
    Ten będzie działał.
    http://i60.tinypic.com/2vw8l1j.gif

  • 15. Data: 2015-06-14 00:01:50
    Od: JK <j...@i...pl>

> [...]

    > atomowej w Dżadżalabadzie.
    > Zamiast wskaźnika baterii pojawia się obraz wtyczki.

    A dlaczego przemilczysz? To jest sytuacja realna czy twój wymysł?

    JK

  • 16. Data: 2015-06-14 00:36:58
    Od: "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak>

    >A dlaczego przemilczysz? To jest sytuacja realna czy twój wymysł?

    Sytuacja jak najbardziej realna.
    Jak już chcecie wiedzieć to jest to Nikon 1 J5.
    Inne aparaty po prostu się zamykają,
    a w tym przy słabym napięciu najpierw pieprzy się obraz na wyświetlaczu.
    Co dzieje się później nie sprawdzałem.

    Problem dotyczy to tylko zasilania 2-przewodowego.
    Normalnie bateryjka ma wykorzystane trzy styki.
    Ale co siedzi w baterii na tym trzecim styku nie wiem.
    W adapterze zastępującym baterię są tylko dwa styki.

    AZS

  • 17. Data: 2015-06-14 01:21:24
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2015-06-14 o 00:36, Akond ze Skwak pisze:

    > Ale co siedzi w baterii na tym trzecim styku nie wiem.
    > W adapterze zastępującym baterię są tylko dwa styki.

    Przez ten styk bateria mówi do aparatu - "halo tu bateria, pstrykaj
    szybko bo jestem wyczerpana!"

  • 18. Data: 2015-06-14 02:08:59
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    ACMM-033 pisze:
    [..]
    > Wydaje mi się, że najprościej, to zieloną włączyć w szereg z odpowiednią
    > zenerką, a przy czerwonej klucz na tranzystorze, który zatyka się, gdy
    > jemu przeznaczona zenerka zacznie przewodzić...? Oczywiście, eleganciej,
    > to i dla zielonej popełnić kluczyk :)
    > O ograniczeniach prądowych przypominać nie muszę? :)
    > To tak na szybko, oderwałem się na moment, przeczytać newsy :)

    Dokładnie coś takiego wystrugałem, tylko zenerki odpowiedniej nie miałem
    za to mam woreczek zwykłych diod krzemowych szklanych to w szeregu
    połączyłem. Dzsiała wyśmienicie, pilnuje lipoli w karabinie dzieciaka, 3S2P.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 19. Data: 2015-06-14 09:09:55
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > ACMM-033 pisze:
    > [..]
    >
    > Dokładnie coś takiego wystrugałem, tylko zenerki odpowiedniej nie miałem

    Czyli w kierunku przewodzenia... zdarza się, że stosuję. Tylko chyba
    charakterystyka nie jest wtedy tak ostra i trudniej się wystabilizować...?

    > za to mam woreczek zwykłych diod krzemowych szklanych to w szeregu

    Moje z demontażu starej centrali MN-60 mają się dobrze w słoiczku. 1N4005.

    > połączyłem. Dzsiała wyśmienicie, pilnuje lipoli w karabinie dzieciaka,
    > 3S2P.

    I o to chodzi.
    A ja może sobie jakiś kilkupunktowy wskaźnik poziomu wyskrobię, tak dla jaj?
    :))

    896510439 896126048

  • 20. Data: 2015-06-14 10:51:33
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    ACMM-033 pisze:

> [...]
    >
    > Czyli w kierunku przewodzenia... zdarza się, że stosuję. Tylko chyba
    > charakterystyka nie jest wtedy tak ostra i trudniej się wystabilizować...?

    Jako wskaźnik wyczerpanych akumulatorów jest to wystarczające rozwiązanie.

    [..]