eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodywoda zamiast plynu chlodniczego › Re: woda zamiast plynu chlodniczego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.n
    eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <jb6imr$dff$1@inews.gazeta.pl> <jb7f9d$cqq$1@inews.gazeta.pl>
    In-Reply-To: <jb7f9d$cqq$1@inews.gazeta.pl>
    Subject: Re: woda zamiast plynu chlodniczego
    Date: Thu, 1 Dec 2011 15:30:20 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3538.513
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3538.513
    Lines: 28
    Message-ID: <4ed78f7c$0$5805$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.148.106
    X-Trace: 1322749820 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 5805 83.26.148.106:62419
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2417741
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jb7f9d$cqq$...@i...gazeta.pl...

    >> czy ktos zna przypadki uszkodzenia czegos w *silniku* od stosowania wody?
    >Tak, ja widziałem. Wbrew pozorom, po zalaniu silnika wodą JEDEN RAZ, kamień
    >się nie osadzi. natomiast w silnikach które ja widziałem (praca w dodatniej
    >temperaturze) osadzał się rdzawy nalot. powodował on spadek

    Potwierdzam, rok temu kupiłem żonie 10 letnie auto, które miało od nowości
    płyn wymieniany raz - i to wymieniony na wodę - a jeśli z glikolem, to z
    bardzo niewielką ilością (pewnie to, co zostało po pierwszym fabrycznym).
    Pompa wody była praktycznie zżarta w całości, nagrzewnica nie działała.
    Silnik nagrzewał się bardzo szybko, za szybko - warstwa rdzy skutecznie
    izolowała czynnik chłodzący od metalu (chłodnica była letnia, a silnik
    pokazywał temperaturę powyżej dopuszczalnej wartości na skali wskaźnika).
    Wymieniłem termostat, ale nie pomogło - pomogło płukanie (dwukrotne
    cytrynianem sodu + ok 50 litrów destylowanej) i dopiero to udrożniło
    nagrzewnicę - przestałem płukać gdy wypływająca ciecz już nie była
    rudoszarym szlamem. W moim, dziewięcioletnim (już sprzedanym) wymieniałem co
    60 tys. km lub po trzech latach, ale za każdym razem ciecz była klarowna,
    nic tez nie zardzewiało i auto grzało bardzo dobrze. Po ok. 5 tys.
    wymieniłem płyn ponownie - ciecz była czystsza od tej, z którą go kupiłem,
    ale i tak było w niej sporo szlamu. Teraz, po kolejnych kilku tysiącach jest
    zupełnie klarowna.

    --
    Yogi(n)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: