  • 11. Data: 2016-09-13 09:52:32
    Temat: Re: włókno szklane - szczelne?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    http://allegro.pl/camelbak-zbiornik-na-wode-wojskowy
    -10l-buklak-i6471762068.html

    http://allegro.pl/zbiornik-na-wode-niepomalowany-abs
    ima-2320019-i6072266087.html

    https://www.aliexpress.com/item/High-Pressure-Carava
    n-Camper-Electric-Portable-Shower-Car-Washer-Water-P
    ump-12V-Washer-Outdoor-Caravan-Camping/32712501387.h
    tml?spm=2114.01010208.3.110.IidEa3&ws_ab_test=search
    web201556_7,searchweb201602_5_10057_10056_10065_1006
    8_10055_10054_10069_10059_10058_10073_10017_10070_10
    060_10061_10052_10062_10053_10050_10051,searchweb201
    603_4&btsid=ff7402b8-41a2-46cb-998a-ff8d952e62c3

    https://www.aliexpress.com/item/5L-Outdoor-Foldable-
    Folding-Collapsible-Drinking-Water-Bag-Car-Water-Car
    rier-Container-for-Outdoor-Camping-Hiking/3266254223
    8.html?spm=2114.01010208.3.38.4EJAil&ws_ab_test=sear
    chweb201556_7,searchweb201602_5_10057_10056_10065_10
    068_10055_10054_10069_10059_10058_9884_10073_10017_1
    0070_10060_10061_10052_10062_10053_10050_10051,searc
    hweb201603_4&btsid=6294803d-043e-4898-bfd2-7a5a9ef7e
    16f

    https://www.aliexpress.com/item/20L-5-Gallons-Solar-
    Energy-Heated-PVC-Water-Camp-Shower-Bag-Outdoor-Camp
    ing-Travel-Hiking-Climbing/32397513735.html?spm=2114
    .01010208.3.233.e3ZTSG&ws_ab_test=searchweb201556_7,
    searchweb201602_5_10057_10056_10065_10068_10055_1005
    4_10069_10059_10058_10073_10017_10070_10060_10061_10
    052_10062_10053_10050_10051,searchweb201603_4&btsid=
    f6552a2f-c4aa-4385-97ba-c8aab3ac3efc

    Linki se posklejaj:) może wlasnie takie torby beda ok? pojecia nie mam
    jak to odporne na przecieranie jest i jak chcialbys tankowac taki
    zbiornik z wodą.

  • 12. Data: 2016-09-13 09:59:44
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 13.09.2016 o 09:39, sirapacz pisze:

    > nie powiem ci mój drogi... to musisz ogadać z człowiekiem który jest za
    > pan brat z laminowaniem. poszukaj forum żeglarskiego (pl.rec.zeglarstwo
    > sobie daruj).
    >
    > natomiast możesz się zastanowić nad wsadzeniem tam przepony od hydroforu
    > - minusem jest to, że rozciąga się na wszystkie strony
    > (czyli bedzie proboiwalo rozerwac ci klapę) a ponadto pompowanie tego z
    > instalacji pod ciśnieniem.

    więc odpada

    > A od czego w ogóle ta klapa - jest jakieś zdjęcie dostępne?

    Vito W639 - zdjęcie jakie znalazłem z widocznymi elementami wewnętrznymi
    marnej jakości - na czerwono zaznaczyłem kształt zbiornika (wycieraczki
    nie będzie, zamiast niej będzie wlew wody od zewnątrz ;)
    http://fotowrzut.pl/JRQRCJBHX1

    Chcesz to
    > wlozyc do zgrzanego profilu czy da się klapę rozkręcić by włożyć tam
    > prostopadłościan?

    rozkręcić się nie da, chcę to włożyć do środka (zrobić na wymiar i skleić?)

    > 13kg udzwigu to niezly wynik - pamietaj tylko ze w zimie ma nieco
    > mniejszy:)

    w zimie to ja tam wody nie będę wlewał :)
    faktycznie siłowniki mocne, ale jakby co brat mówił że ma jakieś z TIRa :)

    Łukasz

  • 13. Data: 2016-09-13 10:02:57
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 13.09.2016 o 08:00, Jacek pisze:
    > A nie lepiej wstawić do bagażnika gotowy kanister na wodę plus pompka?

    tu chodzi o oszczędność miejsca w bagażniku (chociaż muszę zerknąć -
    może pod autem? - to może być dobry pomysł)

    > Pompka może być od spryskiwacza szyb albo inna podobna (dobrze by było z
    > płynna regulacją obrotów). Ewentualnie wersja "grawitacyjna" z
    > postawieniem kanistra na klapie ;-)
    > Zbiornik zabudowany na stałe w klapie będzie w zimie zamarzał

    napełniany będzie na wyjazdy, na co dzień będzie jeździł bez wody.
    Preferuję ciepłe kraje więc problem zamarzania odpada

    a kawałki
    > lodu będą grzechotać. Poza tym po kilku miesiącach na ściankach wytworzy
    > się film bakteryjny i woda zacznie śmierdzieć. Ciężko to będzie
    > sensownie wymyć do czysta.

    może co jakiś czas troszkę chloru dosypać (w basenie to działa i woda
    jest klarowna)

    Łukasz

  • 14. Data: 2016-09-13 10:17:55
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > rozkręcić się nie da, chcę to włożyć do środka (zrobić na wymiar i skleić?)

    na tyle na ile widac ze zdjecia to ja nie widze takiej opcji abyś to
    zrobił i to szczelnie. Jak tak bardzo ci zalezy na zbiorniku w klapie to
    odciąć wewnętrzną część klapy, wstawic jakiś gotowy zbiornik, orurkować
    po czym dorobić blachę tak, by dało się wewnętrzny stelaż założyć (czyli
    zrobić dystanse kąty czy jak sobie życzysz).
    A czy nie lepiej byłoby wsadzić zbiornik w boczek komory bagażnika,
    zamontować tam pompkę elektryczną i wykorzystać rurkę która już jest
    poprowadzona (od spryskiwacza tylnej szyby)?

    Mniej roboty, wykonalne, lepsze pod w zasadzie każdym względem

  • 15. Data: 2016-09-13 10:18:21
    Od: p...@g...com

    a po co takie kombinacje ? zeby upchnac marne 10L wody ? jesli sporadyczne wyjazdy to
    styknie bagaznik dachowy (lub box) z kanistrem na dachu choc trudno mi sobie
    wyobrazic ze w vito nie znajdzie sie miejsce na elastyczny 10L pojemnik ktory na
    postoju stawiamy na dachu ...

    PS gdybys przypadkowo nalewal tam wysokoprocentowy alkohol pamietaj o oparach sa
    wybuchowe :-)

    P.

  • 16. Data: 2016-09-13 10:20:54
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 13.09.2016 o 10:02, ddddddddd pisze:
    > może co jakiś czas troszkę chloru dosypać (w basenie to działa i woda
    > jest klarowna)
    Działa połowicznie. Ja mam beczkę 200 litrów i paletopojemnik na wodę i
    po roku ścianki są śliskie (ten film bakteryjny) i lekko się bym
    brzydził taką wodą polewać. Dodawanie podchlorynu sodu powoduje, że woda
    faktycznie jest klarowna, ale ścianki śliske jak były tak są.
    Jacek

  • 17. Data: 2016-09-13 10:30:43
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 13.09.2016 o 10:17, sirapacz pisze:

> [...]
    > poprowadzona (od spryskiwacza tylnej szyby)?
    >
    > Mniej roboty, wykonalne, lepsze pod w zasadzie każdym względem

    najprostsze rozwiązania nie przychodzą do głowy :)
    Właśnie dlatego napisałem tutaj i już mi się klaruje proste rozwiązanie.
    faktycznie to będzie najlepsza opcja - jeszcze się przyglądnę czy w
    boczek (bo na wyjazdach mam do niego utrudniony dostęp i zbiornik
    musiałbym napełniać bez wyciągania, chyba że uda się zrobić tak żeby
    dostęp był) czy zmieszczę coś pod autem

    Łukasz

  • 18. Data: 2016-09-13 10:35:51
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 13.09.2016 o 10:18, p...@g...com pisze:
> [...]

    kanistrem na dachu choc trudno mi sobie wyobrazic ze w vito

    nie znajdzie sie miejsce na elastyczny 10L pojemnik ktory na postoju

    zawsze się znajdzie miejsce, niestety kosztem czegoś innego. Mam już
    rozplanowane miejsce na małą lodówkę, WC, szuflady na klamoty - to
    wszystko pod łóżkiem :) szkoda miejsca w środku, tyle co zajmuje ten
    zbiornik zajmuje np. ponton 3-osobowy, szkoda by było go nie zabierać :)
    Ma to być pełnoprawny mikrokamper, to czego mi brakuje to prysznic (wc
    mam, ale korzystam sporadycznie i w tym sezonie jeździło za fotelem
    pasażera zajmując niepotrzebnie miejsce), muszę też porobić szuflady
    żeby uporządkować przewożone rzeczy.

    Łukasz

  • 19. Data: 2016-09-13 10:36:47
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 13.09.2016 o 10:18, p...@g...com pisze:
    > jesli sporadyczne wyjazdy to styknie bagaznik dachowy (lub box) z kanistrem na
    dachu

    na dachu odpada, tam ma się znaleźć solar do napędzania lodówki :)

    Łukasz

  • 20. Data: 2016-09-13 10:51:48
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > boczek (bo na wyjazdach mam do niego utrudniony dostęp i zbiornik
    > musiałbym napełniać bez wyciągania, chyba że uda się zrobić tak żeby
    > dostęp był) czy zmieszczę coś pod autem

    wlew możesz sobie wyciągnąć na tylny słupek przy klapie (jakiś wężyk i
    króciec, do którego będziesz mógł założyć szybkozłączkę ogrodniczą.
    Wyprowadz sobie coś z kolankiem 1/2cala na które będziesz w razie
    potrzeby nakręcał króciec do szybkozłączki a na czas jazdy zrobisz sobie
    maskownicę nakręcaną na to samo kolanko (jakaś nakrętka na 1/2).

    pod autem byłoby najlepiej. W doblo jest duuużo miejsca pod spodem na
    takie zabawy, ale vito (przynajmniej na zdjeciach jakie widzialem) jest
    jakby niższy i bardziej zabudowany więc nie wiem czy ci ten patent wyjdzie