  • 1. Data: 2016-09-11 20:25:23
    Temat: donosić, nie donosić, gdzie?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    Zazwyczaj na drodze tak się poruszam, alby nie przeszkadzać innym i
    omijać korki i konfliktowe sytuacje. dzisiaj w mojej przytomności
    kierowca kabrioletu z zółtymi tablicami, przejechał podwójną ciągłą.
    jakoś się tak zapatrzyłem w inną stronę. potem przejechał na czerwonym.
    grzecznie, powolutku, nie wymuszajac pierwszeństwa szybciutko włączył
    się do ruchu. no cóż, kto nie "myknął" ani razu na ciemno pomarańczowym,
    niech pierwszy rzuci kamieniem. ale skubaniec ominął z 10 atu które
    grzecznie stały w kolejce i wrył się za pierwszego. a tego mu już nie
    daruje :)
    Zgłaszać? Jeśli tak to komu. naszym, czy wysłać do brytyjskiej policji?

    ToMasz

  • 2. Data: 2016-09-11 21:29:00
    Temat: Re: donosić, nie donosić, gdzie?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-09-11 o 20:25, ToMasz pisze:
> [...]
    > daruje :)
    > Zgłaszać? Jeśli tak to komu. naszym, czy wysłać do brytyjskiej policji?

    Czy masz nagranie z rejestratora?
    Jeżeli nie masz, to od razu porzuć tę myśl o donosie, bo właściwie co?
    Jeżeli masz nagranie i ci ulży, to przekaż nagranie wraz z opisem i
    swoimi danymi do właściwego WRD Policji. Musisz wszystko podać na tacy -
    sam spisać nr rejestracyjny z nagrania, markę samochodu, data, godzina,
    miejsce zdarzenia, co konkretnie przewinił. Szanse, że ktokolwiek to
    obejrzy na komendzie są niewielkie. Ze zostaną podjęte czynności w celu
    ustalenia sprawcy - bliskie 0. Ale to tylko moja opinia niezorganizowana.
    Aby podnieść szanse, że WRD podejmie działanie musisz zrobić doniesienie
    w formie pisemnej na papierze, w 2 egz. z załącznikiem w postaci nośnika
    z nagraniem. Oczywiście twoje dane do korespondencji i prosisz uprzejmie
    o przybicie na jednym egzemplarzu pieczątki w kancelarii "Wpłynęło
    dnia...", podpis pracownika i tą kopię zabierasz ze sobą jako
    potwierdzenie. Jest szansa, że po kilku miesiącach otrzymasz pismo, że w
    wyniku podjętych działań nie udało się ustalić sprawcy.

  • 3. Data: 2016-09-11 21:44:35
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 11 Sep 2016 21:29:00 +0200, Poldek napisał(a):

> [...]
    > potwierdzenie. Jest szansa, że po kilku miesiącach otrzymasz pismo, że w
    > wyniku podjętych działań nie udało się ustalić sprawcy.

    Jest tylko jeden problem - policja nie ukarze nikogo na podstawie donosu,
    nawet pisemnego i podpisanego imieniem i nazwiskiem. Konieczne jest
    przesłuchanie donosiciela jako świadka. Jak kamerzysta spędzi kilka
    upojnych godzin na komisariacie, to mu się głupot odechce.
    Kolega tak chciał zbawiać świat - po kolejnym dniu roboczym, spędzonym
    zamiast w pracy, to na składaniu zeznań, pracodawca zasugerował mu, żeby
    albo dał sobie spokój, albo zmienił pracę na niekolidującą z jego
    działalnością społeczną.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 4. Data: 2016-09-12 00:54:08
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > zamiast w pracy, to na składaniu zeznań, pracodawca zasugerował mu, żeby
    > albo dał sobie spokój, albo zmienił pracę na niekolidującą z jego

    Tylko dlaczego mnie nie wzywano, kiedy zgłosiłem przejazd na czerwonym
    świetle przez przejście dla pieszych? Żeby było śmieszniej, po jakimś
    czasie dostałem przesyłkę z sądu z płytą z moim nagraniem (a wysyłałem
    emailem) - w ten sposób zwracali mi dowód w sprawie )))

    Piotr

  • 5. Data: 2016-09-12 07:59:41
    Od: p...@g...com

    --Tylko dlaczego mnie nie wzywano, kiedy zgłosiłem przejazd na czerwonym świetle
    przez przejście dla pieszych?

    bo to dziala w obie strony :-) delikwent zapewne otrzymal od policji propozycje nie
    do odrzucenia wiec wolal zaplacic i miec spokoj niez bujac sie po komisariatach

    P.

  • 6. Data: 2016-09-12 08:12:38
    Od: quent <x...@x...com>

    On 11.09.2016 21:44, P.B. wrote:
    > Jak kamerzysta spędzi kilka
    > upojnych godzin na komisariacie, to mu się głupot odechce.

    Otóż to. Potwierdzam, tak właśnie to może wyglądać.
    Nasza policja to jest jakiś żart.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2016-09-12 08:17:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.09.2016 o 07:59, p...@g...com pisze:

    > bo to dziala w obie strony :-) delikwent zapewne otrzymal od policji propozycje nie
    do odrzucenia wiec wolal zaplacic i miec spokoj niez bujac sie po komisariatach

    Raczej nie - tak chyba się nie da - jak funkcjonariusza na miejscu nie
    było to raczej nic z tego. Może go wezwali w celu złożenia wyjaśnień do
    komisariatu właściwego dla miejsca zamieszkania sprawcy, przedstawili
    możliwości - sprawa idzie do sądu i albo pan tu i teraz składa zeznania,
    ze tak było, sąd I instancji zaocznie skazuje pana na to co w
    taryfikatorze i sprawa zamknięta, albo bujamy się w sądach.

    Shrek

  • 8. Data: 2016-09-12 08:23:42
    Od: p...@g...com

    --Otóż to. Potwierdzam, tak właśnie to może wyglądać. Nasza policja to jest jakiś
    żart.

    moze ale nie musi ... no ale dobra jak nawinie sie cos ciekawego (z zagrozeniem
    zycia/zdrowia a nie takie duperele) to przetestujemy sprawnosc dzialania organow :-)

    PS Niemcy zeby sie nie przemeczac zakazali podsylac takie nagrania policji czy
    umieszczac w internecie bo jakis koles w Bayernie zaczal robic za szeryfa i nagle sie
    okazalo ze ze strasznie duzo kierowcow lamie przepisy

    P.

  • 9. Data: 2016-09-12 08:30:41
    Od: p...@g...com

    --Raczej nie - tak chyba się nie da - jak funkcjonariusza na miejscu nie było to
    raczej nic z tego.

    nie wiem jaki jest stan prawny ale kiedys bylo cos podobnego bo chcieli wkleic mandat
    na podstawie monitoringu ktory obslugiwala firma zewnetrzna (nie policja) ale nie
    wiem jak sie skonczylo -> pl.soc.prawo

    P.

  • 10. Data: 2016-09-12 08:49:23
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2016-09-11 o 20:25, ToMasz pisze:
    > Zgłaszać?

    Ja tam bym wysłał e-mailem nagranie anonimowo żeby mnie potem nie
    szukali w celu składania zeznań :) Może oleją, może po prostu zawezwą
    kolesia na pogadankę. Jak straci trochę czasu na komisariacie, to się
    może zastanowi następnym razem nad swoim zachowaniem na drodze.
    Inna sprawa to wrzuciłbym na youtuba na kanał Polskie Drogi. Jest szansa
    że chociaż tam zostanie napiętnowany :) Co ciekawsze nagrania pojawiają
    się czasem na portalach informacyjnych i jak się zrobi o gościu głośno,
    to wtedy Policja już nie może zostać taka obojętna :)