  • 1. Data: 2016-09-12 19:50:14
    Temat: włókno szklane - szczelne?
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    Witam,
    pytanie do blacharzy itp. więc trochę ta grupa ;)
    Chcę zrobić zbiornik na wodę, przy czym muszę go dopasować kształtem. w
    zasadzie to muszę zrobić trzy zbiorniki i je połączyć.
    Jak to wykonać?
    na myśl przyszło mi włókno szklane (czy jak to się nazywa) pokryte
    żywicą - taki tam zestaw jak do łatania zderzaka. Będzie to szczelne
    (trzeba szpachlować czy wystarczy samo włókno + żywica?)?
    Kształt nadam temu dowolny (jakiś pomysł jak wykonać formę, czy po
    prostu dobrze pomierzyć i robić to na stole?), w uproszczeniu mają to
    być dwa sześciany połączone prostopadłościanem, połączone w jeden
    zbiornik już w zabudowie - myślałem żeby zrobić prostopadłościan z
    dłuższymi spodnimi częściami, sześciany tylko od spodu (góry nie
    zabudowywać) - to razem połączyć włóknem i zrobić wierzchnią powłokę.
    Dla zobrazowania sytuacji - w ogromnej klapie bagażnika ma być zbiornik
    na wodę - po tworzeniu klapy woda ze zbiornika będzie służyć za prysznic :)
    Klapa od wewnątrz ma elementy które nie pozwalają na wstawienie
    sensownego zbiornika w całości, ale miejsca jest na tyle że da się tam
    coś zmieścić

    Łukasz

  • 2. Data: 2016-09-12 20:11:57
    Temat: Re: włókno szklane - szczelne?
    Od: Hinek <h...@f...pl>

    A jak chcesz połączyć te trzy części zbiornika po zamontowaniu wewnątrz
    klapy?
    Oczywiście kwestię sprężyn gazowych przemyślałeś?

    --
    Hinek

  • 3. Data: 2016-09-12 20:45:38
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 12.09.2016 o 20:11, Hinek pisze:
    > A jak chcesz połączyć te trzy części zbiornika po zamontowaniu wewnątrz
    > klapy?

    pomyślałem sobie że prostopadłościan nie będzie miał małych boków i od
    strony nie widocznej dłuższe boki. Sześcianów zbuduję tylko podstawy +
    boki i wtedy połączę to razem. następnie dokleję wierzchnią część
    (zrobię na biurku mniejszą niż ma być i dokleję żywicą z włóknem

    > Oczywiście kwestię sprężyn gazowych przemyślałeś?

    ogólnie zbiornik nie będzie duży (może 15L, ale w zasadzie i poniżej 10L
    wystarczy), jeśli będzie potrzeba wymienię sprężyny (nie mierzyłem, ale
    mocując 13kg pod koniec klapy ta lekko opada, a zbiornik będzie bliżej
    zawiasów, więc powinno utrzymać

    ewentualnie jak przychodzi wam do głowy firma która coś takiego wyrzeźbi
    i nie zedrze skóry to chętnie posłucham (nie wiem, robią zbiorniki na
    zamówienie albo jakieś różne dziwne rzeczy)
    Tak teraz pomyślałem, że na allegro jest firma robiąca nadkola do aut
    - nadkole przednie kosztuje u nich 21zł - jutro zadzwonię do nich, może
    są w stanie coś wyrzeźbić na zamówienie

    Łukasz

  • 4. Data: 2016-09-12 21:40:05
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    z żywicy robi się jachty więc bez obaw - szczelne:)
    inna sprawa to zrobienie formy.
    jak mieszkasz w jakiejś jeziorowej okolicy to podpytaj u jakiegoś szkutnika.

  • 5. Data: 2016-09-12 22:11:05
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2016-09-12 18:45, ddddddddd <d...@f...pl> wrote:
    > ewentualnie jak przychodzi wam do głowy firma która coś takiego wyrzeźbi
    > i nie zedrze skóry to chętnie posłucham (nie wiem, robią zbiorniki na
    > zamówienie albo jakieś różne dziwne rzeczy)

    Generalnie człowiek który robie "rzeczy" z włókna szklanego nazywa się
    szkutnik. I te rzeczy zazwyczaj są szczelne ;-).

  • 6. Data: 2016-09-12 22:41:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ja bym napisal ze to laminator. Lodki robia szkutnicy a skrzydla do samolotow tez
    robia szkutnicy? Albo tacy co zabawki dla dzieci robia, takie co sie pieniazka wrzuca
    i sie kolebie. Jak to lodka to szkutnik ale jak samochodzik to tez szkutnik?

  • 7. Data: 2016-09-13 05:50:15
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 12.09.2016 o 21:40, sirapacz pisze:
    > z żywicy robi się jachty więc bez obaw - szczelne:)
    > inna sprawa to zrobienie formy.

    można by włożyć tam jakiś duży balon (?) i napełnić go pianką
    niskorozprężalną (?), po wyciągnięciu (zgaduję że długo by to zasychało)
    delikatnie zeszlifować i można nakładać na to żywicę z włóknem

    Łukasz

  • 8. Data: 2016-09-13 08:00:43
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 12.09.2016 o 19:50, ddddddddd pisze:
> [...]
    > Klapa od wewnątrz ma elementy które nie pozwalają na wstawienie
    > sensownego zbiornika w całości, ale miejsca jest na tyle że da się tam
    A nie lepiej wstawić do bagażnika gotowy kanister na wodę plus pompka?
    Pompka może być od spryskiwacza szyb albo inna podobna (dobrze by było z
    płynna regulacją obrotów). Ewentualnie wersja "grawitacyjna" z
    postawieniem kanistra na klapie ;-)
    Zbiornik zabudowany na stałe w klapie będzie w zimie zamarzał a kawałki
    lodu będą grzechotać. Poza tym po kilku miesiącach na ściankach wytworzy
    się film bakteryjny i woda zacznie śmierdzieć. Ciężko to będzie
    sensownie wymyć do czysta.
    Jacek

  • 9. Data: 2016-09-13 08:59:15
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > się film bakteryjny i woda zacznie śmierdzieć. Ciężko to będzie sensownie

    a może wcisnąć jakiś bukłak?

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

    ---
    Avast.

  • 10. Data: 2016-09-13 09:39:03
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > można by włożyć tam jakiś duży balon (?) i napełnić go pianką
    > niskorozprężalną (?), po wyciągnięciu (zgaduję że długo by to zasychało)
    > delikatnie zeszlifować i można nakładać na to żywicę z włóknem

    nie powiem ci mój drogi... to musisz ogadać z człowiekiem który jest za
    pan brat z laminowaniem. poszukaj forum żeglarskiego (pl.rec.zeglarstwo
    sobie daruj).

    natomiast możesz się zastanowić nad wsadzeniem tam przepony od hydroforu
    - minusem jest to, że rozciąga się na wszystkie strony
    (czyli bedzie proboiwalo rozerwac ci klapę) a ponadto pompowanie tego z
    instalacji pod ciśnieniem.
    A od czego w ogóle ta klapa - jest jakieś zdjęcie dostępne? Chcesz to
    wlozyc do zgrzanego profilu czy da się klapę rozkręcić by włożyć tam
    prostopadłościan?
    13kg udzwigu to niezly wynik - pamietaj tylko ze w zimie ma nieco mniejszy:)