eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingw nawiązaniu do prawa autorskiego i opłat za istniejące programyRe: w nawi?zaniu do prawa autorskiego i op?at za istniej?ce programy
  • Data: 2009-02-20 11:55:27
    Temat: Re: w nawi?zaniu do prawa autorskiego i op?at za istniej?ce programy
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    slawek wrote:
    > Użytkownik "Paweł Kierski" <n...@p...net> napisał w wiadomości
    >
    > Jeżeli dyskutujemy o programach komputerowych - to masz rację. Ale
    > jeżeli np. dyskutowalibyśmy o lekach antynowotworowych/AIDS - to
    > przynajmniej część ludzi uważałaby iż można pozbawić producenta jego
    > praw dla większej ideii. W USA np. zagrożono iż jeżeli roszczenia
    > koncernów farmaceutycznych będą zbyt wygórowane (wąglik), to wprowadzi
    > się rodzaj "stanu wyjątkowego". Podobnie były jakieś tarcia
    > Brazylia-koncerny - tym razem AIDS.

    I chyba docieramy do sedna - są takie konflikty interesów, które
    rozstrzyga się na gruncie obowiązującego prawa. Są takie, przy
    rozstrzyganiu których zmienia się prawo. Są takie, które powodują duże
    zamieszanie polityczne, z kontynuacją w postaci wojen włącznie. W sumie
    (przejaskrawiając), dlaczego Śłowianie nie chcieli dobrowolnie ustąpić
    niezbędnej Germanom "przestrzeni życiowej" w 1939?

    > Robisz błędne założenia: "musi coś zjeść". Ale ten "faszysta-linuksiarz"
    > jest tak głupi, że o tym nie wie. Więc najpierw (z pobudek
    > ideologicznych) puści produkt który cię załatwi w sensie konkurencji - a
    > potem dopiero zorientuje się, że nie ma co jeść. Co z tego że
    > "linuksiarz" umrze z głodu... jeżeli ty splajtujesz? On robi całkiem za
    > darmo - i robi być może głupio. Ale skutki są zupełnie serio. I nie masz
    > nad tym kontroli. Historia zna takie przypadki.

    Na szczęście dobór naturalny sobie z takimi jednostkami poradzi 8-) W
    tym sensie "musi zjeść"

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net