  • 21. Data: 2013-02-21 11:46:00
    Temat: Re: ustawienie swaitel
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Uncle Pete" napisał w wiadomości grup

    > Wybiera się tło takiego koloru, którego nie ma model. Potem wycina się
    > wszystko, co ma ten kolor. Poradziłem Markowi poczytać o tej technologii,
    > ale on nie wiadomo czemu stwierdził, że to, co jest stosowane w telewizji,
    > nie może być stosowane w fotografii cyfrowej :)

    Tam chodziło o coś więcej. Z jakiegoś powodu preferowane były nasycone
    kolory a nie blade. Możliwe że chodziło o odstęp pomiędzy kolorami w jakiejś
    przestrzeni barwnej. Już nie pamiętam, bo tych przestrzeni było kilka a
    różne algorytmy lepiej działają w różnych przestrzeniach. Np. pamiętam, że
    algorytm wykrywania twarzy i oczu dla przestrzeni HSV był znacznie
    skuteczniejszy niż dla przestrzeni RGB.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 22. Data: 2013-02-21 20:21:15
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Thu, 21 Feb 2013 11:46:00 +0100, Ergie napisał(a):

    > Użytkownik "Uncle Pete" napisał w wiadomości grup

    W rzeczy samej.

    [...]
    > Np. pamiętam, że
    > algorytm wykrywania twarzy i oczu dla przestrzeni HSV był znacznie
    > skuteczniejszy niż dla przestrzeni RGB.

    To nie ma znaczenia, te przestrzenie da się prosto przekształcać do
    siebie, natomiast w przestrzeni HSV jest prościej, bo chodzi o to, że
    wybiera się materiał o bardzo specyficznej barwie (H), jednolitym
    nasyceniu (S) i natężeniu (V), po czym odejmuje dokładnie ten kolor,
    dzięki czemu powstaje ładna maska z płynnymi przejściami (zgrubnie rzecz
    ujmując).

    Co do kolorów, nasycony zielony jest specyficzny, bo rzadko występuje
    poza florą, za to niebieski nie jest generalnie składnikiem lekko
    żółtawej ludzkiej skóry (czyli zielony+czerwony).

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 23. Data: 2013-02-21 22:00:47
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-02-21 11:22, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > technologii, ale on nie wiadomo czemu stwierdził, że to, co jest
    > stosowane w telewizji, nie może być stosowane w fotografii cyfrowej :)

    To nie moje słowa. Powiedziałem, że tam całą operację robi czarne
    pudełko a w fotografii nie znalazłem niczego takiego co automatycznie
    usuwałoby tło tak jak to się w TV dzieje.

    Marek

  • 24. Data: 2013-02-21 22:03:21
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-02-21 20:21, Sylwester Zarębski pisze:

    > Co do kolorów, nasycony zielony jest specyficzny, bo rzadko występuje
    > poza florą, za to niebieski nie jest generalnie składnikiem lekko
    > żółtawej ludzkiej skóry (czyli zielony+czerwony).

    A co powiedzieć o tych co skórę mają RGB (0,0,0) ? :-D :-D

    Marek

  • 25. Data: 2013-02-21 22:26:51
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Thu, 21 Feb 2013 22:03:21 +0100, Marek napisał(a):

    > A co powiedzieć o tych co skórę mają RGB (0,0,0) ? :-D :-D

    Technicznie rzecz ujmując to ciemny brąz, czyli żółty o bardzo niskiej
    jasności ;).

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 26. Data: 2013-02-21 23:44:06
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-02-21 22:26, Sylwester Zarębski pisze:

    > Technicznie rzecz ujmując to ciemny brąz, czyli żółty o bardzo niskiej
    > jasności ;).

    W przypadku szejka naftowego zmienia się automatycznie w piękny mahoń.

  • 27. Data: 2013-02-24 13:14:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

    > To nie moje słowa. Powiedziałem, że tam całą operację robi czarne
    > pudełko a w fotografii nie znalazłem niczego takiego co automatycznie
    > usuwałoby tło tak jak to się w TV dzieje.

    każdy bardziej zaawansowany program graficzny robi to samo..

    a jakieś uproszczone badziwiaki dla ludu mają funkcje automatycznego
    podmieniania tła i robienia fotomontażów.

    nie zapomnij jaka jest rozdzielczość zwykłego obrazu TV... tutaj wielkiej
    dokładności nie trzeba było a w starych chroma keyach często było widac
    artefakty jak słonie wyłażące gdzieś we włosach czy na powierzchniach
    odbijających światło z kolorowego tła.