  • 11. Data: 2013-02-19 21:51:59
    Temat: Re: ustawienie swaitel
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Jeśli docelowe tło broszury pod zdjęciem będzie jasne, do wykonania fotki
    użyj lepiej białego tła.

  • 12. Data: 2013-02-20 10:08:19
    Od: Marek <p...@s...com>

    > O i mam słowo za pomocą którego poszukam konkretów. Dzięki
    > Natomiast do osób, które zastanawiają się czego uczę:)

    Widzę, że nie załapałeś aluzji. Te osoby nie zastanawiają się czego
    uczysz (przynajmniej nie ja) lecz odnoszą się retorycznie do błędu
    ortograficznego, który kłuje w oczy - pisząc wprost :-)

    Marek

  • 13. Data: 2013-02-20 14:31:10
    Od: "Lukasz Goran" <g...@o...pl>

    > Widzę, że nie załapałeś aluzji. Te osoby nie zastanawiają się czego uczysz
    > (przynajmniej nie ja) lecz odnoszą się retorycznie do błędu
    > ortograficznego, który kłuje w oczy - pisząc wprost :-)

    Wiem rozumiem. Ale Ty mojej aluzji też nie wychwyciłeś. Nie jest to grupa o
    błędach. Miałem problem- poprosiłem o pomoc- tak wiem robiąc błąd
    ortograficzny, ale jeśli ktoś koniecznie musi to wytykać powinien to robić
    na priva a nie na grupie bo to grupa o fotografii a nie o ortografii. Nawet
    jeśli widzę swój błąd to cóż mogę zrobić? Skasować posta i wysłać jeszcze
    raz bez błędu? ;)
    Łukasz Gądzik

  • 14. Data: 2013-02-20 15:30:21
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Lukasz Goran" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    > Okna mam po prawej stronie. Myślę żeby ustawić jedną lampę z dołu po lewej
    > oświetlającą tło a drugą po lewej z dufuzorem z przodu na wysokości około
    > 2 metrów. Z prawej strony mam sporo światła zastanego. Dodatkowo po lewej
    > ustawiłbym białe ekrany- takie jak do rzutnika żeby odbić światło z
    > zewnątrz.:) Lampa na tło na 1/2 mocy przednia zaś na 1/4. Przysłona 2,5-
    > 3,5. Mam stałkę 50mm 1,7, JEśli z nią się tam "nie zmieszczę" to mam sony
    > 16-80 i tutaj wartość przesłony byłaby większa więc bym musiał chyba
    > mocniej lampami świecić. ISO chciałbym utrzymać na 100:)

    To nie jest dobry pomysł...

    Doświadczenie pokazuje, że jak raz przyniesiesz prywatny sprzęt to sytuacja
    będzie się powtarzać i staniesz się "nadwornym fotografem", a stąd już
    krótka droga by Twój sprzęt stał się dobrem wspólnym szkoły.

    Skoro jednak chcesz...

    Jeśli jak doczytałem zdjęcia są do wycięcia te jeśli wycinać będziesz samemu
    daj białe tło, jeśli automatem to daj jednostajnie kolorowe np. niebieskie
    (stąd określenie Blue Box).

    Co do oświetlenia to skoro nie wiesz w jakim kontekście zdjęcie będzie
    wklejone nie wiesz też z której strony ma być główne światło ustaw więc
    maksymalnie równomierne oświetlenie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 15. Data: 2013-02-20 16:53:31
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-02-20 15:30, Ergie pisze:

    Hej,

    Pozwól, że poczynię małą dygresję. Kiedyś poruszałem n/w wątek lecz nie
    uzyskałem jasnej odpowiedzi.

    > Jeśli jak doczytałem zdjęcia są do wycięcia te jeśli wycinać będziesz
    > samemu daj białe tło, jeśli automatem to daj jednostajnie kolorowe np.
    > niebieskie (stąd określenie Blue Box).

    Widziałem fotomontaże robione właśnie taką techniką. Tło było
    jednostajnie kolorowe. Akurat zielone, ale to detal. Chodzi mi o to w
    jaki sposób kolorowe tło ma nam usprawnić pracę? Jak wykorzystujemy
    kolorowe tło do tego aby łatwo dał się obiekt wyciąć i to automatem?

    Marek

  • 16. Data: 2013-02-20 18:01:48
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

> [...]
    > jaki sposób kolorowe tło ma nam usprawnić pracę? Jak wykorzystujemy
    > kolorowe tło do tego aby łatwo dał się obiekt wyciąć i to automatem?

    Poczytaj o blue box lub chroma key.

    Piotr

  • 17. Data: 2013-02-20 21:40:55
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-02-20 18:01, Uncle Pete pisze:
    > chroma key

    Widziałem przy video takie zabiegi. Urządzenie samoczynnie usuwało tło
    jednakże przy fotografii zawsze ktoś żmudnie wycinał postać w
    Photoshopie itp. Zwykle ta czynność ograniczała się do usuwania
    oblewającego tła. To jest banalne. Problem zaczyna się gdy kształt jest
    skomplikowany: prześwitujące włosy itp. Dlatego zainteresowała mnie
    automatyzacja procesu o jakiej Ergie wspomniał. Tylko ten aspekt mnie
    zaciekawił. Pomyślałem, że kolorowe tło w jakiś sposób ułatwia w/w zabieg.

    Marek

  • 18. Data: 2013-02-21 02:00:54
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2013-02-20 14:31, Lukasz Goran pisze:

> [...]
    > ortografii. Nawet jeśli widzę swój błąd to cóż mogę zrobić? Skasować
    > posta i wysłać jeszcze raz bez błędu? ;)

    Używać czytnika grup dyskusyjnych / programu pocztowego, który ma
    wbudowany słownik języka polskiego i sprawdzanie pisowni (np. Mozilla
    Thunderbird).

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 19. Data: 2013-02-21 10:20:34
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > o jakiej Ergie wspomniał. Tylko ten aspekt mnie zaciekawił. Pomyślałem, że
    > kolorowe tło w jakiś sposób ułatwia w/w zabieg.

    Szczerze powiedziawszy już nie pamiętam dlaczego kolorowe tło (ale nie w
    dowolnym kolorze!) jest lepsze. Algorytmy do automatycznego usuwania tła
    lepiej działają dla określonych kolorów, ale dlaczego to nie pamiętam.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 20. Data: 2013-02-21 11:22:24
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Szczerze powiedziawszy już nie pamiętam dlaczego kolorowe tło (ale nie w
    > dowolnym kolorze!) jest lepsze. Algorytmy do automatycznego usuwania tła
    > lepiej działają dla określonych kolorów, ale dlaczego to nie pamiętam.

    Wybiera się tło takiego koloru, którego nie ma model. Potem wycina się
    wszystko, co ma ten kolor. Poradziłem Markowi poczytać o tej
    technologii, ale on nie wiadomo czemu stwierdził, że to, co jest
    stosowane w telewizji, nie może być stosowane w fotografii cyfrowej :)

    Piotr