    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: ustawienie swaitel
    Date: Wed, 20 Feb 2013 15:30:21 +0100

    Użytkownik "Lukasz Goran" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Dostałem zadanie od swojego pracodawcy:) Mam zrobić zdjęcie do folderu
    > prezentującego szkołę w której pracuję. Jako, że to szkoła więc nie
    > wchodzi w grę wynajęcie fotografa:)) Mam dwie lampy zewnętrzne i
    > przyzwoity aparat;) Mam do dyspozycji dość duże pomieszczenie z jednej
    > strony mocno oszklone z dużą ilością światła. Mam zrobić zdjęcie 2-4
    > osobom. Pomysłałem, że rozwinę czarną włukninę, która będzie za tło:)
    > Szerokość około 4 metrów długość... może być nawet i 20m więc wystarczy.
    > Okna mam po prawej stronie. Myślę żeby ustawić jedną lampę z dołu po lewej
> [...]

    To nie jest dobry pomysł...

    Doświadczenie pokazuje, że jak raz przyniesiesz prywatny sprzęt to sytuacja
    będzie się powtarzać i staniesz się "nadwornym fotografem", a stąd już
    krótka droga by Twój sprzęt stał się dobrem wspólnym szkoły.

    Skoro jednak chcesz...

    Jeśli jak doczytałem zdjęcia są do wycięcia te jeśli wycinać będziesz samemu
    daj białe tło, jeśli automatem to daj jednostajnie kolorowe np. niebieskie
    (stąd określenie Blue Box).

    Co do oświetlenia to skoro nie wiesz w jakim kontekście zdjęcie będzie
    wklejone nie wiesz też z której strony ma być główne światło ustaw więc
    maksymalnie równomierne oświetlenie.

    Pozdrawiam
    Ergie