  • Data: 2011-09-18 20:32:09
    Temat: Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Sebastian Biały wrote:

    > Nie. Opieram na tym że uC posiada zestaw asercji. Jedną z nich jest
    > "jeśli brak komunikacji z PC wykonaj shutdown". Inne moga brzmieć "jesli
    > PC kazał załaczyć silnik bez puszczenia hamulca zrób shudown" itd. Kanał
    > zwrotny nie jest niezbędny. Nawet czujniki nie są.

    Asercje w ogólności potrzebują kanału zwrotnego. Jak np. w twoim przykładzie
    ze światłami drogowymi. Przepisy wymagają rocznego testu asercji. W tym celu
    sygnały świateł zielonych dla różnych kierunków są zwierane w
    sygnalizatorze. Bez sygnału zwrotnego ani PC ani PLC nie stwierdzi błędu. A
    wysoce asertywne programy pisałem też na egzamin na PCie. OK, to była VAX11,
    ale był to sterownik kolei (konkretnie modelu z dwoma lokomotywami, dwoma
    kołami i wspólny odcinek z 2 zwrotnicami). 4 czujniki na szynach w okolicach
    zwrotnic po "zewnętrznej" stronie po jednym. Nie dało się rozróżnić
    lokomotyw, ale każdą mogłem sterować niezależnie. Test na prawach egzaminu
    polegał na tym, że na starcie jedna lokomotywa stała na jednym okręgu, a
    druga na drugim. Kto spowodował kolizję oblewał. Świństwa profesora były w
    stylu kradzież lokomotywy, zmiana napięcia sieci (czyli skalowania
    prędkości), odstrzelenie poszczególnych tasków do wyłączenia komputera. Tego
    ostatniego nie dało się zrobić asercją, ale mieliśmy WD.

    Waldek