  • Data: 2009-03-06 11:22:56
    Temat: Re: uC poczatek
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Powitanko,

    > I teraz pytania:
    > -Czy taki zestaw na poczatek to dobry wybor?

    Najlepszy (zaraz przyjda wyznawcy PICow i Ci wytlumacza, ze nie;-))

    > -Co wziasc pod uwage przy przerabianiu ksiazki?

    Ksiazki naszego (bylego niestety) grupowicza sa doskonale, wiec wszystko.
    Szczegolnie warto znac budowe procka, zeby wiedziec co moze, a czego nie.
    BTW: "wzac".

    > -Gdzie oprocz elektrody znajde gotowe lub pol gotowe "zespoly
    > funkcjonalne" w
    > rodzaju schematu i oprogramowania obslugi karty sd czy sterownika
    > silnika krokowego?

    Takich stron jest od cholery i jeszcze troche. Ot chocby
    http://www.avrfreaks.net/ , strony Atmela
    Mozesz sie zainteresowac Bascomem, w nim masz pelno przykladow. Ale radze
    uniknac pokusy pisania w Basicu na poczatek, poznanie najpierw assemblera
    IMHO jest konieczne by wiedziec co sie dzieje, dlaczego i czemu nie tak
    jak powinno;-)

    > -Czy warto kupic zestaw uruchomieniowy (jesli tak, to jaki) zamiast
    > samemu sobie
    > jakies ATMEGA8-16PU zmontowac na plytce uniwersalnej?

    Jak masz duzo kasy to z pewnoscia wygodniej i szybciej. Ja zmontowalem
    sobie plytke sam i modyfikuje w razie potrzeby, ale ja dzialam w '51, a tu
    ze wzgledu na brak ISP musze miec podstawke ZIF. W AVRach nie masz tego
    problemu.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa