  • Data: 2009-03-06 12:33:20
    Temat: Re: uC poczatek
    Od: Mario <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Aa pisze:

    > Parę miesięcy temu miałem to samo.
    > Wybrałem rodzinę '51 ponieważ:
    > - dużo książek opisujących jak programować w C
    > - 2 dobre książki pod konkretny układ uruchomieniowy
    > - kilka nowszych rodzin siedzi na rdzeniu '51

    Rodzinka trochę na wymarciu. Gdybyś w przyszłości chciał znaleźć coś z
    USB lub Can na pokładzie to może być problem. W C pisze się podobnie na
    różne architektury. Część zależna od hardware jest oczywiście odmienna.
    Jednak w necie są olbrzymie ilości różnych przykładów na AVRy dzięki
    rozpowszechnieniu się avr-gcc. Właściwie zarówno w AVR jak i ARMy
    wszedłem wyłącznie dzięki artykułom w AVT i publikacjom w necie. Nie
    kupowałem żadnej książki. Chyba główna zaleta rodziny '51 jest to, że
    często układy SOC bazują na niej.

    > Minusem jest trudno dostępny układ uruchomieniowy.
    >
    > Gdy poznam od strony praktycznej połączenie C + uC
    > to sprawdzę wtedy inne rodziny, te do których jest
    > mniej materiałów (książek) w języku C

    Trzeba się zmusić do czytania po angielsku i patrzeć co jest w necie np
    na Avrfreaks. Czasami też można coś znaleźć na elektrodzie. Czekanie na
    książkę po polsku to strata czasu.

    MD