  • Data: 2009-03-06 13:55:07
    Temat: Re: uC poczatek
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Lukasz Sczygiel schrieb:
    > Wykrystalizowala mi sie w koncu potrzeba i chec poznania mikrokontrolerow.
    > Potrzebuje zbudowac kilka urzadzen automatyki domowej no i bez mikrokontrolera
    > sie nie obejdzie.
    >
    > Zacznę od książki wybranej jako podstawa: Piotr Górecki Mikrokontrolery dla
    > początkujących Łagodne wprowadzenie w świat mikrokontrolerów.
    > No i wybór padł na uC atmela.
    > Wybralem je bo sa dostepne w obudowach ktore bede w stanie polutowac. Sa
    > popularne i kompatybilne z ksiazka.
    >
    > Co mam:
    > -lutownica,cyna
    > -wiertarka stolowa, wiertełko
> [...]

    Atmega są fajne na dzień dobry, też się trochę nimi bawię, ale w robocie
    przeszliśmy prawie w całości na serię MSP430 TI. Za małe pieniądze można
    kupić gotowy programator z płytką, kompilatorem C i modułem MSP430F2013.
    Cena chyba 20$. Za trochę większe pieniądze (chyba 50$) masz podobny
    moduł z programatorem i dwoma modułami z prockami i transceiverem na
    burcie. Można się pobawić w wireless ;-). Sterownik silnika krokowego
    zrobiłem na takim F2013 i chodzi fajnie. W sumie przeniosłem stary
    sterownik zrobiony jeszcze na porcie równoległym sterowany programem na
    PCcie na ten kontroler. Zaletą jego jest to, że prawie nie potrzebuje
    zasilania ;-). Np. Testowałem transmisję danych (temperatura, napięcie
    baterii + 3 bity kod) 10x na sekundę. Działało przez 3 miesiące na 2xR3.
    Podobne rzeczy masz też na Atmele. Też mam taką płytkę kupioną w
    www.polin.de za chyba 15EUR, do tego moduły wireless RS232 po parę EUR.
    Płytka też służy za programator.

    Waldek