  • 51. Data: 2011-10-17 12:53:43
    Temat: Re: trwalosc swietlowek
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Zbynek Ltd." j7h2js$fie$...@n...onet.pl

    > koszt rzędu 350zł. Nie mówię tu o wyrobach z chińskiego garażu,

    To Polska już kupuje gotowe garaże z Chin?... No, no...
    Tylko patrzeć, jak będą w Polsce tanie domy produkowane w Chinach...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 52. Data: 2011-10-17 13:00:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "AlexY" iURmq.9131$t...@n...ams2

    > Co nie zmienia faktu że jest pierońsko wrażliwy na te ciepło które sam sobie
    przetwarza z prądu. Wszystkie rozwiązania z LED mocy
    > powyżej 1W jakie spotkałem zawierają spory radiator lub chłodzenie aktywne a i tak
    każdy producent deklaruje maksymalnie 50 tyś h
    > pracy maksymalnie.

    A ja mam masę LEDek bezradiatorowych, w tym takie, które ciągną
    nie 1 wat, ale kilka watów. :) 50 watów to dużo, gdy je przerobimy
    na ciepło, ale 9 watów ciepła to już znacznie mniej. Metale są nie
    tylko przewodnikami elektryczności, ale także ciepła -- zatem można
    bez trudu wyprowadzić ciepło daleko od LEDki.

    > Nie krępuj się, płakał nie będę.

    Nie martwią mnie cudze łzy -- mam możliwość odwilżania powietrza,
    żby nie napisać, że atmosfery. :) [atmos -- para wodna]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 53. Data: 2011-10-17 13:18:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "janusz_kk1" napisał w wiadomości
    Dnia 16-10-2011 o 18:52:23 J.F. <j...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    >To nadal za dużo, budowa domu to sztuka kompromisu.
    >Ta lampa nim nie jest, halogen o podobnym natężeniu światła ma 150W i
    >kosztuje 20zł, policz sobie ile za 400zł może on świecić za darmo.

    trzy lata po 10h nocnie. Na prywatny uzytek pewnie nie, billboardy
    moga uzyc swietlowek.
    Ale wystarczy ze zarowka sie spali i zarysujesz lakier na samochodzie
    wjezdzajac po ciemku, zeby sie zwrocila :-)

    Droga ... ale jedna to jeszcze da sie kupic.

    J.

  • 54. Data: 2011-10-17 13:23:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w
    "J.F." wtsxj7idbrd3$.1nu7x0hzi4oiv$....@4...net

    >Znaczna część tych 50 W wyjdzie na zewnątrz w postaci światła.

    No wlasnie nieznaczna.

    >Znacznie większa niż w wypadku halogenu -- od 5 do 10 razy więcej
    >wyjdzie na zewnątrz niż w wypadku halogenu, który niemal wszystko
    >zamieni natychmiast na ciepełko

    No wlasnie - jesli halogen ma 4%, a to 5x wiecej, to nadal tylko 20%,
    a 80% w ciepelko.
    40W trzeba odprowadzic.

    > i na dodatek nie zechce pozwolić na solidne chłodzenie siebie.

    Ale to nam nie przeszkadza, wrecz zaleta - wytrzymuje wieksza
    temperature i chlodzi sie bez problemow.
    No dobrze, nad nim nie nalezy styropianu montowac.

    Tutaj problemem jest chlodzenie tej malutkiej LED, ktora wydziela 40W.

    No coz - zakladam ze jakos rozwiazali, aczkolwiek moja podejrzliwa
    natura podpowiada ze moze nie rozwiazali, albo ktos tu zmysla :-)

    J.

  • 55. Data: 2011-10-17 13:38:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" j7h9uc$co5$...@n...onet.pl

    > Ale wystarczy ze zarowka sie spali i zarysujesz lakier na samochodzie wjezdzajac po
    ciemku, zeby sie zwrocila :-)

    Samochody mają zwykle ;) oświetlenie własne. :)

    > Droga ... ale jedna to jeszcze da sie kupic.

    Za stówkę jest LEDka podobna, ale o mocy 10 watów. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 56. Data: 2011-10-17 13:48:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" j7ha9b$e58$...@n...onet.pl

    > No wlasnie nieznaczna.

    I jakim to cudem? :) Wyjdzie tyle (mniej więcej) ile wychodzi
    z halogenu o mocy 250 watów, czyli ile?...

    > No wlasnie - jesli halogen ma 4%, a to 5x wiecej, to nadal tylko 20%, a 80% w
    ciepelko. 40W trzeba odprowadzic.

    Halogen tej mocy daje tylko 4%? -- chyba więcej, bo im wyższa
    moc, tym wyższa sprawność, a ponadto halogeny mają lepszą
    sprawność niż ,,zwykłe'' żarówki.

    Ponoć najgorsze żarówki (zwykłe, o małej mocy -- około 25 watów)
    dają 96% ciepła i 4% światła. Taki halogen o mocy 250 watów może
    być znacznie lepszy.

    > Ale to nam nie przeszkadza, wrecz zaleta - wytrzymuje wieksza temperature i chlodzi
    sie bez problemow.

    Chyba jednak z problemem, jakim jest odzysk wolframu.

    > No dobrze, nad nim nie nalezy styropianu montowac.

    > Tutaj problemem jest chlodzenie tej malutkiej LED, ktora wydziela 40W.

    IMO ona wydziela nie 40 watów, ale 9 watów. :)

    > No coz - zakladam ze jakos rozwiazali, aczkolwiek moja podejrzliwa natura
    podpowiada ze moze nie rozwiazali, albo ktos tu zmysla
    > :-)

    IMO rozwiązali w 100%. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 57. Data: 2011-10-17 14:29:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości
> [...]

    >Halogen tej mocy daje tylko 4%? -- chyba więcej, bo im wyższa
    >moc, tym wyższa sprawność, a ponadto halogeny mają lepszą

    Ja ci powiem tak - zwykle diody maja problem z chlodzeniem, 3W diody
    maja problem z chlodzeniem,
    a nagle mialoby sie okazac ze 50W sie nie grzeja ?

    Moze kiedys to nastapi, ale podejrzewam ze jeszcze nie w tej
    pieciolatce.

    >IMO ona wydziela nie 40 watów, ale 9 watów. :)

    Kup sobie i sprawdz :-P

    >IMO rozwiązali w 100%. :)

    Prawdopodobnie uzywaja czegos stad:
    http://www.edison-opto.com.tw/

    A ja tam np w modulach Edipower II widze tylko 4100lm/50W, ale moze sa
    gdzies i lepsze.

    J.

  • 58. Data: 2011-10-17 15:34:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" j7he4s$so6$...@n...onet.pl

    > Ja ci powiem tak - zwykle diody maja problem z chlodzeniem, 3W diody maja problem z
    chlodzeniem,
    > a nagle mialoby sie okazac ze 50W sie nie grzeja ?

    A ja mam LEDki i wiem o tym, że ich chłodzenie
    nie jest aż takim strasznie dużym problemem. :)

    > Moze kiedys to nastapi, ale podejrzewam ze jeszcze nie w tej pieciolatce.

    Dla mnie też ta cena jest zbyt duża, ale ja nie marudzę, że coś
    grzeje się nadmiarowo. :) To cena dla tych, którzy muszą oświetlać
    coś (przykładowo -- na dużej wysokości), gdzie sama wymiana może
    kosztować tyle, ile ta cała lampa.

    Dla Ciebie jest LEDka o mocy 10 watów -- za około 100 złotych.
    Świeci jak halogenówka o mocy 80 watów, :) czyli całkiem jasno!!!

    Ktoś (może nawet Ty) pytał o LEDki świecące tysiącem lumenów.
    Rzuciła się mi w moje oczy świecąca kilkoma tysiącami lumenów -- więc pokazałem.

    Nie kazałem Ci tego kupować. :)

    "J.F." bf89wy3geh9j$.1lakkrqxj3top$....@4...net

    > A znasz taka 1000 lm ?

    > Kup sobie i sprawdz :-P

    OK -- zapłać i zleć wysłanie do mnie. Mój adres (kiedyś nawet
    podawałem koordynaty GPS) chyba znają, :) ale na wszelki
    wypadek możesz im podać mój m@il, a nawet numer mego
    telefonu komórkowego -- chyba jest w nagłówku. :)

    Przyślą, sprawdzę, napiszę...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 59. Data: 2011-10-17 17:04:41
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    napisał w wiadomości news:j7h8ht$8pf$2@inews.gazeta.pl...

    > "Zbynek Ltd." j7h2js$fie$...@n...onet.pl

    > To Polska już kupuje gotowe garaże z Chin?... No, no...
    > Tylko patrzeć, jak będą w Polsce tanie domy produkowane w Chinach...

    Coby te domy się nie zawalały, gdy im na dachu usiądzie więcej, niż 5
    gołębi, to ja nie mam nic przeciw...

    --
    Alanné mba yi woma... wé :) (...)
    Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

  • 60. Data: 2011-10-17 17:24:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Araneus Diadematus" 4e9c6029$...@n...home.net.pl

    > Coby te domy się nie zawalały, gdy im na dachu usiądzie więcej, niż 5 gołębi, to ja
    nie mam nic przeciw...

    A polskie wytrzymują tylko pięć?... Trochę mało... Gdyby tak choćby siedem... ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'