eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Date: Fri, 15 Jun 2012 08:04:13 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl-PL; rv:1.9.2.17) Gecko/20110414
    SUSE/3.1.10 Lightning/1.0b3pre Thunderbird/3.1.10
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: tepe chuje na
    References: <4fd4ae1a$1@news.home.net.pl> <jrbqj3$r5g$2@news.task.gda.pl>
    <f...@g...com>
    <jrbsua$2ua$1@news.task.gda.pl>
    <3...@g...com>
    <4fd9a1b5$0$26698$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <4fd9bb44$0$26689$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <4fd9cd5a$0$1219$65785112@news.neostrada.pl>
    <jrcj11$o3q$1@news.task.gda.pl> <jrd6rg$5m2$1@inews.gazeta.pl>
    <4fda39a6$0$1208$65785112@news.neostrada.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <4fda4955$0$1309$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fda5bee$1@news.home.net.pl>
    <4fda5d8f$0$1304$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fda6055$1@news.home.net.pl>
    <4fda60d8$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fda61b2$1@news.home.net.pl>
    <4fda6440$0$26698$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fda69db$1@news.home.net.pl>
    <4fda71d3$0$26696$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <4fda71d3$0$26696$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 46.28.241.74
    Message-ID: <4fdad05f$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1339740255 46.28.241.74 (15 Jun 2012 08:04:15 +0100)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 36
    X-Authenticated-User: a...@p...pl
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net.pl!not-for-mai
    l
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:655685
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 15.06.2012 01:20, Tom01 pisze:

    > Ponownie to samo pytanie: Skąd się bierze moc 130W do zasilenia żarówek?
    > Jeśli zużycie jest niemierzalne w przypadku Pańskiego eksperymentu, to
    > znaczy że metoda jest zła lub niewystarczająca jest dokładność pomiaru.

    Zmiana zużycia wskutek włączenia świateł ginie w chaosie zmian
    powodowanych innymi czynnikami.

    Wspominałem już o tym, że dzięki światłom możesz mieć możliwość do
    płynniejszej jazdy (mniej "lekkich" wymuszeń) co z nawiązką odda
    ewentualne "straty" spowodowane obciążeniem silnika zwiększonym o...
    policzmy... niech będzie 260W na światła i słaby silniczek w okolicach
    50kW... pół procent.

    Dodatkowo weź pod uwagę, że sprawność silnika jest mocno zmienna i
    paradoksalnie większe obciążenie może spowodować bardziej optymalną
    pracę i mniejsze zużycie paliwa. Przykład: znajomy ma starego diesla z
    turbiną. Najniższe zużycie paliwa osiąga kiedy jedzie na tyle szybko, że
    turbina dopiero co się włączyła. Jakby jechał parę km/h wolniej (czyli
    de facto mniej mocy ciągnąłby z silnika) to miałby sporo wyższe zużycie
    paliwa.

    Swoją drogą nie wiem czy wiesz (podejrzewam, że nie) że w przypadku
    większości motocykli obciążenie silnika przez alternator jest
    mniej-więcej stałe niezależnie od pobieranej mocy elektrycznej, bo
    regulator napięcia nie działa na zasadzie regulacji wzbudzenia tylko
    regulacji obciążenia (puszcza nadmiar mocy lekkim zwarciem przez tyrystory).

    > Moc skądś się MUSI wziąć. Wytwarza ją alternator napędzany silnikiem
    > spalinowym. Trzeba przy tym pamiętać że alternator ma sprawność ok 65% a
    > silnik 30-45%. Czyli aby wytworzyć 130W mocy elektrycznej, układ
    > silnik-alternator musi wytworzyć ponad dwa razy tyle. Straty idą w

    Te, teoretyk! A jak jedziesz 2x szybciej to masz 4x wyższe zużycie
    paliwa? Czy może niekoniecznie?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: