  • Data: 2009-01-08 10:05:09
    Temat: Re: temperatura procesora niższa niż temperatura w obudowie
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

    Leszek pisze:
    > Właśnie zmieniłem Athlona X2 6000 z TDP 125 na Athlona X2 5600 z TDP 65.
    > Temperatura w spoczynku spadła z 44 do 34 stopni. Co mnie zdziwiło:
    > Speedfan pokazuje, że temperatura w obudowie (Ambient 39 stopni) jest
    > wyższa niż temperatura procesora. Przy starym procesorze jego
    > temperatura w spoczynku była 1-2 stopnie wyższa niż temperatura w
    > obudowie, co wydaje się naturalne. Jak można wytłumaczyć tę nową sytuację?
    A nie masz "air duct" tunelu nad procesorem w obudowie ?
    Nawet w otwartej lub bez air duct obudowie może tak być - procesor jest
    chłodzony aktywnym przewiewem powietrza, które może być prawie o
    temperaturze otoczenia (jak jest ciągnięte przez airduct) lub
    przynajmniej zimniejsze niż powietrze wokół czipsetu, który chłodzony
    jest powietrzem już podgrzanym w radiatorze procesora i stamtąd
    rozpływającym się wokół procesora, a w dodatku ze znacznym rozproszeniem
    = dużo słabiej.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173