  • 21. Data: 2011-01-02 14:02:22
    Temat: Re: telewizja 3D - jak to jest zrobione?
    Od: "[MF] PL" <s...@w...pl>

    2011-01-02 14:03, ToMasz napisal (a):
    JEdnak jeśli dla prawego oka i dla
    > lewego oka musisz wyświetlić po 60 obrazów na sekunde - robi sie
    > problem. tak jak pisałem - wyjaśnienie po stronie tych co mają i patrzą.

    Jaki problem. Odbiorniki 3d radzą sobie z tym bez problemu. Obraz jest
    płynny i stabilny. Problemem jest to, że każde oko w ciągu jednej
    sekundy jest przesłonięte przez 1/2 sekundy. Bezwładność naszego wzroku
    pozwala nam tego nie zauważać, ale mimo wszystko może to powodować
    zawroty i bóle głowy, nudności itd. Każdy musi sam wyznaczyć sobie próg
    wytrzymałości i odporności na migawkę w okularach.

  • 22. Data: 2011-01-02 14:04:26
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 02.01.2011 Rysio <t...@o...pl> napisał/a:

    > W kinie mamy 24 klatki i nic nie mryga, to jest osiagniecie.

    Ale 'nie mruga' już nie wystarcza, chodzi o poprawę płynności. Obejrzyj
    obraz z 50Hz i z 25Hz - nie pod kątem 'nie mruga' ale pod kątem
    odczucia płynności i później pogadamy.

  • 23. Data: 2011-01-02 14:04:55
    Od: "[MF] PL" <s...@w...pl>

    2011-01-02 14:08, Rysio napisal (a):

    > W kinie mamy 24 klatki i nic nie mryga, to jest osiagniecie.

    Jakie osiągnięcie? To jest kwestia rodzaju wyświetlacza. W kinie masz
    projektor świecący ciągłym światłem. Tam nie ma co mrugać.

  • 24. Data: 2011-01-02 14:09:30
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 02.01.2011 [MF] PL <s...@w...pl> napisał/a:

    > Jakie osiągnięcie? To jest kwestia rodzaju wyświetlacza. W kinie masz
    > projektor świecący ciągłym światłem. Tam nie ma co mrugać.

    ???? A migawka?

    Heh, w lcd masz świetlówki świecące światłem ciągłym tam nie ma co
    migać!

    Plazma miga to fakt, nawet kolory uzuyskuje czasem wypełnienia :)

  • 25. Data: 2011-01-02 14:10:01
    Od: "[MF] PL" <s...@w...pl>

    2011-01-02 15:04, Sergiusz Rozanski napisal (a):

    > Ale 'nie mruga' już nie wystarcza, chodzi o poprawę płynności. Obejrzyj
    > obraz z 50Hz i z 25Hz - nie pod kątem 'nie mruga' ale pod kątem
    > odczucia płynności i później pogadamy.

    Dokładnie. Judder jak najbardziej w kinie też występuje.

  • 26. Data: 2011-01-02 14:14:21
    Od: "[MF] PL" <s...@w...pl>

    2011-01-02 15:09, Sergiusz Rozanski napisal (a):

    > ???? A migawka?

    W cyfrowych projektorach?

    > Heh, w lcd masz świetlówki świecące światłem ciągłym tam nie ma co
    > migać!

    A kto mówi, że nie?

  • 27. Data: 2011-01-02 14:18:56
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Rysio pisze:
    [...]
    > W kinie mamy 24 klatki i nic nie mryga, to jest osiagniecie.

    Mówiąc ściślej w kinie są 24 klatki/sek, ale każda klatka jest
    wyświetlana 2 razy (a właściwie przesłaniana w trakcie wyświetlania),
    więc odpowiada to 48 obrazom na sek.

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek

  • 28. Data: 2011-01-02 14:23:39
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    ------------

    > W cyfrowych projektorach?

    Przeczytaj to co podkreśliłem i pokaż mi projektor z kina który nie ma
    ------
    migawki. Idąc do projektorów cyfrowych to jest tam sporo wirujących/migających
    części pooglądaj sobie budową np dlp z wirującym filtrem. Mikrolustra i w ogóle.

    > A kto mówi, że nie?

    No to niby co ma tam migać? No chyba że kontent wrzucisz w postaci cz/b plansz
    na przemian. Ale chyba nie o tym mowa. Obejrzyj sobie jak jest zbudowany
    monitor lcd (światło - świetlówka/led - matryca lcd - przednia szybka :) co
    ma tu migać??

  • 29. Data: 2011-01-02 16:36:03
    Od: "[MF] PL" <s...@w...pl>

    2011-01-02 15:23, Sergiusz Rozanski napisal (a):

    > ------------

    > Przeczytaj to co podkreśliłem i pokaż mi projektor z kina który nie ma
    > ------
    > migawki.

    To bądź łaskaw odpowiadać temu kto to napisał. Wątek robi się nieczytelny.

    Odpowiedź jak wyżej.

  • 30. Data: 2011-01-02 17:29:29
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    > To bądź łaskaw odpowiadać temu kto to napisał. Wątek robi się nieczytelny.

    Odpowiadam _Tobie_, bo z projektorów kinowych robisz cyfrowe bez z wiązku z
    omawianym niemruganiem i 24fps. I w projektorach kinowych ma co mrugać i w
    multimedialnych
    też ma co mrugać, więc dałeś przykład z dupy. Bo ciągłe światło nie ma tu nic do
    rzeczy gdy między światłem a ekranem jest jeszcze migawka.

    > Odpowiedź jak wyżej.

    Wyszło że lcd wymaga większego fps, bo projektor kinowy nie miga, a lcd tak a jest
    całkiem odwrotnie. I to Ty jedynie mieszasz we wątku.