  • 1. Data: 2010-12-30 17:39:47
    Temat: TVP Info: Bicie piany Pałacu Kultury
    Od: "Marcin Rolicki" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Wczoraj skandalicznie dziennikarz stacji A. Klarenbach prowadził rozmowę
    wychwalając sylwestrowe bale w budynku Pałac Kultury i Nauki im. Józefa
    Stalina. Nota bene dyktatora Józefa Stalina. W czasie kiedy Polacy nie mieli
    co jeść, towary były grabione do Rosji, kosmetyki, żywność, zabawki, ubrania.
    To wiadomo, że kiedy na co dzień przeciętny Polak nie miał okazji zjeść
    szynki, czy pozwolić sobie na obiad w restauracji poza partyjnymi
    dygnitarzami, którzy mogli, to jeden dzień, w którym puszczano towary na bale
    zakładowe a na święta pomarańcza był metodą kija i marchewki. Która to
    uciemiężonego socjalizmem Polaka musiała mu odbić ślad na psychice. A 354 dni
    w roku na głodzie i bez samochodów, na piechotę. W dziennikarstwie jak widać
    po dziennikarzu tej stacji państwowej Klarenbachie wystarczy odpowiednio podać
    dane. A o siermiężności Polski Komunistycznej, braku pralek, wysokobiałkowego
    jedzenia milczeć.

    Ostatnio TVP Info bije piane Pałacu Okupacji Radzieckiej, zaprojektowanego i
    wybudowanego przez robotników radzieckich. Widać tak trzeba w TVP Info.

  • 2. Data: 2010-12-30 19:56:30
    Temat: Re: TVP Info: Bicie piany Pałacu Kultury
    Od: "S" <b...@n...com>

    Użytkownik "Marcin Rolicki" > szynki, czy pozwolić sobie na obiad w
> [...]
    > dni
    > w roku na głodzie i bez samochodów, na piechotę.

    idz z tymi herezjami na grupę dla dzieci bo tu są takze ludzie wiekowi ,
    ktorzy nigdy nie nalezeli do zadnej partii a 365 dni w roku ( co 4ry lata
    nawet 366) jezdzili wlasnym samochodem ( okresowo zmieniajac na inny) bardzo
    czesto odwiedzali nie tylko bary a takze restauracje w ktorych jedzenie
    nawet proste jak gulasz po mysliwsku , tatar i dluga lista jeszcze , bylo
    lepsze niz teraz .
    Moglym dlugo pisac na ten temat ale nie zamierzam karmic trola .A - i nie
    bylem w mundurowce ,nie bylem niebieskim ptakiem- mimo to stac mnie bylo na
    okresowe zakupy w pewexie - utrzymywalem sie z pracy swoich rak i swego
    umyslu .Mimo ze nadal jestem aktywny ,w nowej rzeczywistosci nie zyje mi sie
    wcale lepiej .Ot - punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia

  • 3. Data: 2010-12-31 10:06:45
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > idz z tymi herezjami na grupę dla dzieci ....

    Ja też nie wiem skąd ten facet się wziął ;-). Pieprzy
    głupoty wyczytane w gazetach pokroju "Nasza Polska",
    zasłyszane na antenie Rydzyjka lub obejrzane w TV Trwam...

    > ...bo tu są takze ludzie wiekowi , ktorzy nigdy nie
    > nalezeli do zadnej partii ...

    Dokładnie :-). Ja wczesną młodość przeżyłem w PRL, poza tym
    mój ojciec potrafi mówić i sporo wiem o tamtych "strasznych"
    czasach ;-))).
    Najgorsze jest jednak to, że tych wszystkich kłamstw,
    niedomówień, przeinaczeń uczą teraz nasze dzieci... Pewnie
    jednym z takich wypaczonych jest MR...

  • 4. Data: 2010-12-31 18:44:37
    Od: "Marcin Rolicki" <m...@W...gazeta.pl>

    Nie kłam, zobacz jak wpuszczali po trzy osoby do sklepu mięsnego. A ty
    nakręcasz ściemę TVP o wystawnym Sylwestrze i rządach komunistów. Tylko że w
    Polsce Komunistyczej wobec napiętej sytuacji społeczno-żywnościowej wieszali
    za mięso. Aby, uspokoić nastroje. Zobacz fragment filmu, opartego na faktach
    procesie w "Aferze Mięsnej".

    Youtube.pl: "Afera mięsna 1/8"
    http://www.youtube.com/watch?v=pz6acZGghYY
    Zobacz kolejkę przed sklepem mięsnym. "A wiecie czemu w Polsce nie ma mięsa?
    Dlaczego? Bo świnie są w partii, krowy są w Lidze Kobiet, a woły tyrają."
    "Panie całe nasze mięso do Ruskich jedzie. (...)"

    Może dziennikarz stacji TVP z Warszaw A. Klarenbach o tym by powiedział, a nie
    robił szopki o wystawnych Sylwestrach PRL'u. I pomyślał o tych, którzy wtedy
    wegetowali.

    Cały opis filmu "Afera Mięsna" Polska, 2007
    http://www.filmpolski.pl/fp/index.php/525040

    "Proszę się nie pchać! Pani już nie wejdzie! - sklepikarka siłą zamyka drzwi.
    Pod "mięsnym" ścisk i gwar. Stłoczeni w kolejce warszawiacy są coraz bardziej
    zirytowani. Co gorsza, wychodzący ze sklepu klienci mówią, że mięsa już nie
    ma. Skończyło się. (...)"

    Tak wyglądają realia i niedożywienie w Polsce komunistycznej, bez konkretnego
    kawałka mięsa i rządach komunistów bawiących się na Sylwestrach.

  • 5. Data: 2010-12-31 18:59:14
    Od: "Marcin Rolicki" <m...@W...gazeta.pl>

    > wcale lepiej .Ot - punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia

    Wp.pl: "Schab wieprzowy".
    http://finanse.wp.pl/gid,11929528,galeria.html?T%5Bp
    age%5D=3

    "Wirtualna Polska" pisze: "Koniec lat 80 mięso, nie dość, że na kartki, to w
    praktyce nie do dostania oficjalną drogą." Tzw. gospodarka witrynowa (na pokaz).

    Schab wieprzowy w kg za przeciętną pensję. (W 1989 spadło do 17 kg.)
    1970 r. - 66 zł, 34 kg
    1989 r. - 12 040 zł, 17 kg
    1991 r. - 40 904 zł, 43 kg
    2008 r. - 14,62 zł, 201 kg

  • 6. Data: 2010-12-31 21:45:07
    Od: "S" <b...@n...com>

    > Schab wieprzowy w kg za przeciętną pensję. (W 1989 spadło do 17 kg.)
    sranie w banie
    napisze z pamieci - okolice np 1975roku:
    mleko chude - 2.90/l , tluste 4,40/l smietana w but 0,25l - 6,20 , bochenek
    2kg chleba 8zł , byłka zwykła zytnia 0,50zl , kajzerka 0,80 , cukier
    10,50/kg... papierosy - sport 3,50 , klubowe 4,40zł , giewonty chyba równe
    6zł lub 6,20 - najdrozsze z polskich carmeny 18zł50gr - o zlotówkę taniej od
    najtanszego wina 0,75l - zawartosc h2so4 200mg w litrze ;) , zeberka -
    44zł/kg kiełbasa....ach ten niezapomniany jej smat - starowiejska - 60zł/kg
    , 1/2l zytniej najpierw 49zl potem 55zł były na butelkę naklejane znaczki po
    1zl na pomoc spoleczna - moglbym tak dlugo pisac ci ceny i pisac ze mimo
    tych cen ludzie nie patrzyli glodni przez szyby na towar jak teraz tylko
    patrzyli na pustawe polki majac za co kupic. Dlaczego ? bo wladzy bylo brak
    silnej woli by urealnic ceny bali sie strajkow . Po prawie 20latach nie
    przeszkadzalo im jednakrozchulac inflacje i z tygodnia na tydzien - ba , w
    pamietnym czerwcu to z dnia na dzien podnosic ceny po kilkadziesiat procent.
    Gdyby ktokolwiek policzyl to wecej ludzi zginel odbierajac sobie zycie przy
    "transformacji ustrojowej " niz tych co zgineli podczas np strajkow.. Afery
    miesnej czy mieleckiej nie mieszaj tu - bylo okreslone prawo ktorego
    nalezalo przestrzegac a nieprzestrzeganie bylo karane . Ja prawa
    przestrzegalem choc konformista nie bylem - jakos zyje i pisze ;) Idz stad
    trolu , nie rob wody z mozgu . Idz i zastanow sie jak to jest ze w
    najtanszym sklepie litr mleka dzis kosztuje prawie poltora baksa , chlebek
    malenki dolca kosztuje , a soczek a raczej jakies popluczyny w kartoniku
    1funta - to wsio jest bez importu...moglbym dlugo ale po co/troll sie spasie
    ;( Na fnal - przed 45laty ministrantem bylem i na sybir mnie nie zeslali ;)

  • 7. Data: 2011-01-01 17:40:43
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > 1funta - to wsio jest bez importu...moglbym dlugo ale po co/troll sie
    > spasie ;( Na fnal - przed 45laty ministrantem bylem i na sybir mnie nie

    Bo to jest tak, że braki wiedzy trzeba zapełnić ideologicznym gównem. Takie
    gówno wciska się matołom aby mieć "mięso armatnie". Bez problemów się takimi
    później steruje.
    Dla przykładu wystarczy zajrzeć do jak najbardziej słusznych publikacji
    wydanych w III RP aby dowiedzieć się, że poziom spożycia mięsa na 1
    mieszkańca z okresu PRL-owskich pustych półek osiągnięto w 2006 r. W
    niektórych dziedzinach tego spożycia nie osiągnięto do dnia dzisiejszego.
    Dowiedzenie się o tym wymaga około 2 minut i inteligencji powyżej małpy.
    A w PKiN była jedna z najsławniejszych knajp PRL. Bywali tam notable
    partyjni ale nie oni stanowili trzon klienteli.

  • 8. Data: 2011-01-02 00:03:48
    Od: "Marcin Rolicki" <m...@W...gazeta.pl>

    Dobra robota propagandzisty PRL'u, przeczysz danym Głównego Urzędu
    Statystycznego, ale to nic, bo ty jesteś guru PRL'u i nam wszystkim powiesz
    ile co kosztowało. Ale nikt się na to nie nabierze.

    Jakbym słyszał emanację komunistyczną z ust Leszka Millera z SLD. Tylko
    jeszcze nam powiedz, bo Klarenbach z TVP Info w prześmiesznym swoim programie
    omieszkał, poszedł na socjotechnikę "Sylwestry w Pałacu" (no przecież się
    bawiono, to co wy chcecie) że żywność na początku w komunizmie pozyskiwano
    metodą bandytyzmu politycznego. Ta szynka dygnitarzy na stołach to przymusowa
    danina w mleku, zbożu i mięsie grabiona od rolników specjalną ustawą. Kto nie
    chciał się podporządkować bandyckiej ustawie brano go do więzienia albo na
    tego nasyłano komornika.

    "Bez nakazu aresztowano na trzy miesiące chłopa, który z jakichś powodów nie
    dostarczył obowiązkowych świadczeń. Osadzono go w obozie na Sikawie, bez
    żadnego dokumentu. Niektórzy więźniowie trafiali stamtąd do pracy w kopalniach. "

    Wcześniej, w 1944 pozabierano właścicielom majątki ziemskie. Ale ty mówisz, że
    było fajnie. A TVP Info robi to za abonament.

    "Zimą 1951 r. przeprowadzono tak zwany planowy skup zboża. Władza uznała, że
    wyniki skupu są niewystarczające. W poszukiwaniu zboża w teren wyjechały
    brygady lekkiej kawalerii ZMP (tak to się nazywało w oficjalnej nomenklaturze
    partyjnej), które przeszukiwały gospodarstwa, niszcząc je i kradnąc, co się
    dało. Gdy znaleziono zboże, zabierano wszystko. "

    Tak lądowały u komunistów szynki na Sylwestrach. Taaaa, Sylwestry, chyba na
    obrazku w TVP Info.

  • 9. Data: 2011-01-02 00:06:18
    Od: "Marcin Rolicki" <m...@W...gazeta.pl>

    Przeczytaj prawdę a nie propagandę ukrywania z Warszawy:

    IPN: "Wieś i chłopi w PRL"
    http://niniwa2.cba.pl/komunizm_wies_i_chlopi_w_prl_i
    pn.htm

  • 10. Data: 2011-01-03 10:30:35
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Nie kłam, zobacz jak wpuszczali po trzy osoby do sklepu
    > mięsnego.

    Ja to widziałem, a Ty, mam wrażenie, tylko słyszałeś ;-)

    > ... w Polsce Komunistyczej wobec napiętej sytuacji
    > społeczno-żywnościowej
    > wieszali
    > za mięso. Aby, uspokoić nastroje.

    A w Polsce "demokratycznej" wieszają za inne rzeczy. Tylko w
    mediach nazywa się to np. "powiesił się w celi"...
    Człowieku, wyluzuj, ilu takich powiesili za tej strasznej
    komuny?

    > Zobacz fragment filmu, opartego na faktach
    > procesie w "Aferze Mięsnej".

    Nie muszę oglądać tego filmu, akurat tak się składa że
    czytałem o tych wydarzeniach.

    > Tak wyglądają realia i niedożywienie w Polsce
    > komunistycznej

    Popatrz przez okno, pójdź do jakiejś szkoły, zobacz ile
    teraz jest niedożywionych osób, zwłaszcza dzieci, a ile było
    w tym strasznym PRL-u :-). Ilu było gruźlików wtedy, a ilu
    jest teraz... Przykłady można wymieniać długo... Ale taki
    zindoktrynowany rozum jak Twój nie przyjmie do wiadomości
    niczego, co nie jest jedynie słuszne ;-)))