  • 1. Data: 2011-01-02 00:13:35
    Temat: Polska, Rumunia i Bułgaria: Internet szerokopasmowy
    Od: "Marcin Rolicki" <m...@g...pl>

    Mamy ładne bicie piany w TV, odpowiednie dziennikarskie głowy poruszają
    odpowiednie tematy, żeby ładnie wyglądał rząd w Warszawie, nawet urobiono już
    telewizyjne powiedzenie, że jesteśmy "zieloną wyspą". Jest z dostępem do
    szerokopasmowego internetu jak w PRL'u, Polsce Komunistycznej z dostępem do
    telefonu. Teraz pod względem dostępu do szerokopasmowego internetu Polska jest
    na szarym końcu rankingu przed Rumunią i Bułgarią. Miał być nawet wyborczy
    laptop dla każdego uczniaka, tylko nie wiadomo do czego uczniak miałby go
    wetknąć. Tusk z PO to jest blagier. A TVP w Warszawie wraz z TVP Info bije
    zieloną pianę na tort Tuska i Ministra Infrastruktury Cezarego Grabarczyka.
    Telefony w PRL'u i szerokopasmowy internet: a więc te dwa systemy polityczne
    coś łączy: propaganda.

    WNP.pl: "Szerokopasmowy internet w Polsce tylko dla elity"
    http://it.wnp.pl/szerokopasmowy-internet-w-polsce-ty
    lko-dla-elity,114285_1_0_0.html

  • 2. Data: 2011-01-02 10:00:46
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    ?Użytkownik "Marcin Rolicki" napisał w wiadomości grup

[...]

    Internetu to nie ma ją ludzie co go nie potrzebują albo są tak mało zaradni
    że go sobie wydeptać nie potrafią, nie przesadzaj z tym porównaniem do
    telefonu w PRL, pewnie byś chciał żeby jeszcze był za darmo z 16Mb ? po za
    tym kto ogląda publiczną TV ? chyba tylko ty.

  • 3. Data: 2011-01-02 18:47:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    blur wrote:
> [...]
    > porównaniem do telefonu w PRL, pewnie byś chciał żeby jeszcze był za
    > darmo z 16Mb ? po za tym kto ogląda publiczną TV ? chyba tylko ty.

    próbowałem z tym kimś dyskutować ale on ma stały program zaszyty w ROMie
    wlutowanym na stałe w płytę główną, da sie wymienić tylko poprzez wymianę
    całego systemu, albo oddać na złom.

  • 4. Data: 2011-01-02 18:58:54
    Od: "Marcin Rolicki" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > tym kto ogląda publiczną TV ? chyba tylko ty.

    Obecnie z internetem w Polsce jest podobnie jak z telefonem w Polsce
    komunistycznej. Władza uskuteczniała propagandę sukcesu technologicznego. Że
    już doganiamy Stany Zjednoczone. To zacofanie Polski na tle Europy w dostępie
    do szerokopasmowego internetu jest dokładnie wynikiem zacofania w rozbudowie
    sieci telefonicznej w Polsce komunistycznej. Oraz druga rzecz
    niedoinwestowania politechnik z czego wypływa braku firm elektronicznych.

    Zobacz mapę. W Warszawie jest inna rzeczywistość jak inna rzeczywistość
    medialna i inna wysoka średnia pensja krajowa. Dostęp tam ma 16% mieszkańców,
    podczas gdy w innych województwach dostęp do internetu jest na poziome 2%, 4%,
    6%. Polska jest trzecia od końca przed Rumunią i Bułgarią. Ale tam w TV w
    Warszawie umieją umiejętnie przedstawić rząd Tuska i Grabarczyka.

    Zobacz mapę:
    Gazeta Prawna: "Dostęp do szerokopasmowego internetu w Polsce"
    http://biznes.gazetaprawna.pl/grafika/434377,44157,s
    zerokopasmowy_internet_polska_cyfrowa_prowincja.html

  • 5. Data: 2011-01-02 19:08:01
    Od: "Marcin Rolicki" <m...@W...gazeta.pl>

    > próbowałem z tym kimś dyskutować ale on ma stały program zaszyty w ROMie

    Jeśli masz problem ze zrozumieniem rzeczywistości, z danymi statystycznymi.
    Sam sobie jesteś winien, ja ci w tym nic nie pomogę. Wybacz. Z danymi się nie
    dyskutuje, przyjmuje się takimi, jakie są.

    RMF FM: "Analfabetyzm funkcjonalny polską plagą"
    http://www.rmf24.pl/fakty/news-analfabetyzm-funkcjon
    alny-polska-plaga,nId,158966

    "MENiS zastanawia się nad zmianami w programach nauczania, które poprawiłyby
    zdolność rozumienia i wykorzystywania prostych komunikatów." Skorzystasz ?

  • 6. Data: 2011-01-03 07:49:43
    Od: "blur" <b...@p...onet.pl>

    ?Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    próbowałem z tym kimś dyskutować ale on ma stały program zaszyty w ROMie
    wlutowanym na stałe w płytę główną, da sie wymienić tylko poprzez wymianę
    całego systemu, albo oddać na złom.

    faktycznie ciężki przypadek, zachowuje się jak boot

  • 7. Data: 2011-01-03 09:59:47
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Jeśli masz problem ze zrozumieniem rzeczywistości,

    Ty masz problemy z rozumieniem jako takim :-). O jakiej
    mówisz rzeczywistości? PiSowsko-rydzyjkowej? Żeby znaleźć w
    Polsce miejsce gdzie nie ma możliwości założenia internetu
    musiałbyś się mocno naszukać. To że taki odsetek mieszkańców
    go nie ma wynika tylko z tego, że oni chcieliby mieć net za
    darmo, a nie z przyczyn technicznych. Mam sporo rodziny
    rozsianej po zapyziałych wioskach, nawet na wschodzie
    Polski, i jakoś nie mają oni problemu z netem :-). Fakt że
    nie jest najtańszy bo brany od operatorów komórkowych, ale
    jest. Więc nie uprawiaj tu demagogii, bo jesteś chwilami
    żałosny.

    > ..z danymi statystycznymi .... Z danymi się nie
    > dyskutuje, przyjmuje się takimi, jakie są

    Nie żartuj, bo już i tak prawie nikt nie traktuje Cię tutaj
    poważnie ;-). Statystyka służy z reguły temu, kto zleca
    badania :-)

  • 8. Data: 2011-01-03 10:10:32
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    Poza tym, gdybyś dokładnie przeczytał artykuł który
    cytujesz, dostrzegłbyś to:
    "Inną sprawą jest niewiedza dużej części społeczeństwa, do
    czego może im być pomocne korzystanie z sieci."
    Jeśli ktoś netu nie potrzebuje to po co ma go zakładać? Dla
    polepszenia statystyki?
    Druga sprawa to wiarygodność samej tej "statystyki". Co ósmy
    Polak to jakieś 5 mln osób. Przyjmując nawet niekorzystne
    założenie że statystyczna rodzina to 3 osoby, wychodzi że
    stałe łącze jest raptem w 1,6 mln mieszkań. Nie wydaje Ci
    się jakoś dziwnie mało?

  • 9. Data: 2011-01-05 17:53:31
    Od: "Marcin Rolicki" <m...@W...gazeta.pl>

    > "Inną sprawą jest niewiedza dużej części społeczeństwa, do
    > czego może im być pomocne korzystanie z sieci."

    To są żywcem semantycznie wzięte cytaty z Ministerstwa Infrastruktury C.
    Grabarczyka rządu Tuska. To niesłychane co rządowi urzędnicy dla Polaków
    produkują. A dziennikarze jak widać po artykule czytają w myślach władzy. :) U
    Grabarczyka też na stronie ministerialne napisane, że statystyki są zafałszowane.

    Ministerstw Infrastruktury (dział Telekomunikacja/Internet Szerokopasmowy)
    http://www.mi.gov.pl/

    Rumunia, Bułgaria, ale jest dobrze. Grabarczyk to ma samopoczucie. Dobra kasa,
    12 tys. złotych pensji to i samopoczucie jest. Bo Polacy są też winni, że nie
    mają internetu. No według punktu widzenia ministra w Warszawie winni są też
    temu, że nie widzieli pociągu od trzech dni i że nie będzie autostrady na Euro
    2012, a samolot w Smoleńsku nie spadł.

  • 10. Data: 2011-01-05 18:31:23
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > To są żywcem semantycznie wzięte cytaty z Ministerstwa
    > Infrastruktury

    Zaskoczę Cię pewnie, ale takie same zdanie ma spory odsetek
    normalnego społeczeństwa :-). Akurat jestem dostawcą netu i
    mam kontakt z potencjalnymi klientami. Jeśli komuś netu nie
    potrzeba to po co ma go zakładać? Równie dobrze jeśli ktoś
    nie potrzebuje GPS to po ch... ma go kupować? Bo taka jest
    moda na "cywilizowanym" zachodzie? To że statystyczny
    Niemiec czy inny amerykanin nie umie trafić do sklepu za
    rogiem bez GPS to jego problem. Podobnie jeśli ktoś wie
    gdzie kupić gazetę, trafia do urzędu i kina, wcale nie
    potrzebuje "być w sieci" :-)).