  • 1. Data: 2010-12-31 20:07:35
    Temat: Re: Retransmisja MUX-2 w układzie kablowym (hotel)
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    >a pytanie (problem) czy sa przemiany kanalowe pod dvb-t ?? -
    > przeniesienie sygnalu mux'a z UHF na inny kanal np. VHF

    tak

  • 2. Data: 2011-01-01 07:41:41
    Temat: Retransmisja MUX-2 w układzie kablowym (hotel)
    Od: Gershon <g...@p...onet.pl>

    Witam noworocznie,

    mam takie pytanie praktyczne do P.T. Kolegów.

    Nadzoruję niewielką stację czołową w małym hotelu. Zgodnie z
    harmonogramem, w lipcu ma być uruchomiony nadajnik DVB-T na Chorągwicy
    (Kraków).

    Co muszę zrobić, żeby puścić sygnał cyfowy do sieci wewnętrznej, żeby
    mogły go odbierać odbiorniki przystosowane do DVB-T, ale żeby sygnał
    analogowy był nadal dostępny dla większości odbiorników analogowych.

    W chwili obecnej mam antenę kierunkową do odbioru sygnału naziemnego
    plus dwie anteny satelitarne. Sygnał z anteny jest puszczony przez
    wzmacniacz do sieci, osobno trafia do niej sygnał z siedmiu modulatorów
    transmitujących sygnały z satelity.

    Dzięki z góry za sugestie.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 3. Data: 2011-01-01 09:47:22
    Od: spammtrapp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-01-01 08:41, Gershon pisze:
    > Co muszę zrobić, żeby puścić sygnał cyfowy do sieci wewnętrznej, żeby
    > mogły go odbierać odbiorniki przystosowane do DVB-T, ale żeby sygnał
    > analogowy był nadal dostępny dla większości odbiorników analogowych.

    Moim zdaniem nic. Sygnał jak sygnał, dopiero tuner telewizora robi z
    tego cos pozytecznego.

  • 4. Data: 2011-01-01 12:12:52
    Od: kaczor1 <r...@k...net.pl>

    On 1 Sty, 08:41, Gershon <g...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > plus dwie anteny satelitarne. Sygnał z anteny jest puszczony przez
    > wzmacniacz do sieci, osobno trafia do niej sygnał z siedmiu modulatorów

    Jeśli nic z tym mux'em nie chcesz robić, to znaczy, chcesz go wpuścić
    w całości i jeśli twoja sieć na to pozwala (nie trzeba spychać
    programów na dolne częstotliwości) to nie musisz nic z tym robić.
    Wzmacniacz (szerokopasmowy) po prostu puści to dalej.
    Inaczej sprawa wygląda, jeśli to wzmacniacz kanałowy (nie wszystkie
    puszczają), lub gdy chcesz puścić programy na dolnym paśmie,
    ewentualnie układać programy z mux'a we własne pakiety (zażądać nimi
    np. z uwagi na umowy z nadawcami)
    Wtedy już będzie Ci potrzebna stacja czołowa..

  • 5. Data: 2011-01-01 12:21:11
    Od: Gershon <g...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-01 13:12, kaczor1 pisze:

> [...]
    > np. z uwagi na umowy z nadawcami)
    > Wtedy już będzie Ci potrzebna stacja czołowa..

    Programy analogowe są przenoszone na tych samych częstotliwościach, co z
    anteny, a kanały satelitarne są modułowane na kanałach specjalnych S,
    więc w takim razie powinno
    zadziałać.
    Mam kilka telewizorów z MPEG4 w sieci, czyli rozumiem, że po
    uruchomieniu nadawania cyfrowego po prostu mam wyszukać w nich programy
    z MUX2?

  • 6. Data: 2011-01-01 19:24:26
    Od: a...@p...pl

    --
    ThinkXtra

  • 7. Data: 2011-01-03 10:18:21
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Co muszę zrobić, żeby puścić sygnał cyfowy do sieci
    > wewnętrznej, żeby mogły go odbierać odbiorniki
    > przystosowane do DVB-T, ale żeby sygnał analogowy był
    > nadal dostępny dla większości odbiorników analogowych.

    Nic nie musisz robić, telewizory normalnie odbiorą DVB.
    Sprawdzone empirycznie, w sieci trochę większej niż hotelowa
    ;-). Trochę kłopotów możesz mieć jeśli będzie duża różnica w
    poziomie sygnału, tzn. DVB będzie za słaby. Ale najpierw
    sprawdź czy działa :-)

  • 8. Data: 2011-01-03 11:01:28
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 31 Dec 2010 21:07:35 +0100, "brum" <b...@o...eu> wrote:

    >tak

    a moglbys podac jakis namiar? Sa to rozsadne ceny czy zwalaja z nog?

    --
    ThinkXtra

  • 9. Data: 2011-01-04 21:57:24
    Od: Gershon <g...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-03 11:18, Robert_J pisze:

> [...]
    > możesz mieć jeśli będzie duża różnica w poziomie sygnału, tzn. DVB
    > będzie za słaby. Ale najpierw sprawdź czy działa :-)

    OK, dzięki :)
    No to muszę poczekać do lipca, bo do tego czasu sygnału DVB-T w Krakowie
    nie ma :(
    A nie chce mi się przekręcać anteny, żeby próbować, czy złapię Skrzyczne...