  • 1. Data: 2011-01-01 13:16:47
    Temat: telewizja 3D - jak to jest zrobione?
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    witam

    w skepach szeroko reklamowane są telewizory d3. do nich oczywiście
    specjalne okulary. Oglądałem, nie powaliło mnie jakością (wręcz
    przeciwnie). Zastnawiam sie jak to jest zrobione - w sensie - jeden
    nadawca sygnału tv3d, odbiorniki TV - wielu różnych producentów.
    kwestia druga. technologia 3d (okulary migawkowe naprzemienne) w grach
    komputerowych istnieje od baaardzo dawna( od quake1 napewno) Wtedy nie
    było mowy o tv/monitorze 3d, bo wszystko robiły okulary. co takiego
    zaawansowanego jest w dzisiejszych TV3d, ze są takie drogie?

    ToMasz

  • 2. Data: 2011-01-01 13:21:32
    Temat: Re: telewizja 3D - jak to jest zrobione?
    Od: Rysio <t...@o...pl>

    W dniu 2011-01-01 14:16, ToMasz pisze:
> [...]
    > było mowy o tv/monitorze 3d, bo wszystko robiły okulary. co takiego
    > zaawansowanego jest w dzisiejszych TV3d, ze są takie drogie?

    Technologia ma dziesiatki lat reszta to Młketing

  • 3. Data: 2011-01-01 15:12:36
    Od: Paweł <p...@n...pl>

> [...]
    > było mowy o tv/monitorze 3d, bo wszystko robiły okulary. co takiego
    > zaawansowanego jest w dzisiejszych TV3d, ze są takie drogie?

    Metoda nadawania jest prosta i nie wymaga jakiś specjalnych modyfikacji
    telewizora. Telewizor 3D w zasadzie różni się tylko szczegółami
    oprogramowania od klasycznego TV.

    Po stronie nadawczej umieszcza się obok siebie dwa obrazy z kamery
    stereoskopowej. Oczywiście trzeba je np. w poziomie przeskalować aby się
    zmieściły. Na ekranie klasycznego TV widzimy więc dwa prawie identyczne
    obrazy obok siebie.
    Telewizor 3D wybiera na przemian raz lewą raz prawą część nadawanej
    klatki obrazu. Powiększa ją do całego ekranu i wyświetla. Robi to z
    częstotliwością 100 lub 200Hz. Dodatkowo wysyłany jest sygnał sterujący
    do okularów.

    Paweł

  • 4. Data: 2011-01-01 19:58:32
    Od: "[MF] PL" <s...@w...pl>

    2011-01-01 16:12, Paweł napisal (a):

> [...]
    > klatki obrazu. Powiększa ją do całego ekranu i wyświetla. Robi to z
    > częstotliwością 100 lub 200Hz. Dodatkowo wysyłany jest sygnał sterujący

    Napisz proszę, które modele telewizorów lcd potrafią wyświetlić 100 lub
    200Hz.
    Pomijając te wszystkie marketingowe telewizory 3d.

  • 5. Data: 2011-01-01 20:22:17
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    http://www.google.com/search?q=lcd+tv+100Hz

    >Pomijając te wszystkie marketingowe telewizory 3d.

    A dlaczego je pomijając?

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 6. Data: 2011-01-01 20:33:13
    Od: "[MF] PL" <s...@w...pl>

    2011-01-01 21:22, Maciej Bojko napisal (a):

    > http://www.google.com/search?q=lcd+tv+100Hz

    > A dlaczego je pomijając?

    Bo akurat te wyświetlają 100-120Hz. Kolega Paweł twierdzi, że wystarczy
    zmiana oprogramowania, chciałbym wiedzieć w których odbiornikach.

  • 7. Data: 2011-01-01 21:03:51
    Od: "[MF] PL" <s...@w...pl>

    2011-01-01 21:22, Maciej Bojko napisal (a):

    > http://www.google.com/search?q=lcd+tv+100Hz

    Klikając na pierwszy link. Cytat ze specyfikacji odbiornika LG:
    "System udoskonalenia płynności obrazu TruMotion - 100 Hz"
    To co wyszukałeś to odbiorniki 50-60 Hz.
    Do 3D potrzeba odświeżania 100-120Hz.

  • 8. Data: 2011-01-01 22:02:15
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Napisz proszę, które modele telewizorów lcd potrafią wyświetlić 100 lub
    > 200Hz.
    > Pomijając te wszystkie marketingowe telewizory 3d.

    Jeśli się nie mylę to Samsungi LExxC650 wyświetlają obraz 100Hz. W
    lepszych znacznie droższych modelach zwiększono tą częstotliwość 2 razy
    i dodano 3D.
    Moim zdaniem do uzyskania 3D wystarczy 100Hz. Co najwyżej nie będzie
    można użyć jakiś układów polepszających obraz.

    Paweł

  • 9. Data: 2011-01-01 22:11:57
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    [MF] PL pisze:

    > Klikając na pierwszy link. Cytat ze specyfikacji odbiornika LG:
    > "System udoskonalenia płynności obrazu TruMotion - 100 Hz"
    > To co wyszukałeś to odbiorniki 50-60 Hz.
    > Do 3D potrzeba odświeżania 100-120Hz.
    rozumiem wywód kolegi na temat tworzenia obrazu 3d. NIe jest to dlamnie
    logiczne, ale twórcy mieli pewno jakiś powód zeby komplikować sobie
    życie. zacząłęm wątek od tego ze ostatnio widziałem taki tv 3d lcd i
    wrażenia z 3d oczeniam jako 3+ albo 4-, ale sama przyjemnośc odbioru
    3na szynach. tzn ten obraz był jak w pierwszych monitorach
    komputerowych, wyraźnie drżał. obawiam sie ze to ograniczenie matrycy
    LCD. Niemnie jednak sprzedają sie miliony takich TV, na grupiekoledzy
    mają i nikt nie narzeka. 60Hz - widać. tzn da sie rozpoznać zmiane z
    60hz na 100 hz. wiec takie 60 komfortem nie nazwę. ale jakby nawet to
    dla 3d daje nam to 120 katek na sekunde daje 8 milisekund na
    ramke(dobrze to policzyłem?) - czyli opieramy sie o mozliwości
    LCD(pomijam scieme gdzie przy konkretnie dobranych barwach da sie zejść
    do 2 milisekund).
    Muszę iść do MM pooglądać 3d na plaźmie

    ToMasz

  • 10. Data: 2011-01-01 22:12:44
    Od: Rysio <t...@o...pl>

    W dniu 2011-01-01 23:02, Paweł pisze:

> [...]
    > Moim zdaniem do uzyskania 3D wystarczy 100Hz. Co najwyżej nie będzie
    > można użyć jakiś układów polepszających obraz.

    100Hz a kto TO ZOBACZY ?