    From: Paweł <p...@n...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: telewizja 3D - jak to jest zrobione?
    Date: Sat, 01 Jan 2011 16:12:36 +0100

    > w skepach szeroko reklamowane są telewizory d3. do nich oczywiście
    > specjalne okulary. Oglądałem, nie powaliło mnie jakością (wręcz
    > przeciwnie). Zastnawiam sie jak to jest zrobione - w sensie - jeden
    > nadawca sygnału tv3d, odbiorniki TV - wielu różnych producentów.
    > kwestia druga. technologia 3d (okulary migawkowe naprzemienne) w grach
    > komputerowych istnieje od baaardzo dawna( od quake1 napewno) Wtedy nie
    > było mowy o tv/monitorze 3d, bo wszystko robiły okulary. co takiego
    > zaawansowanego jest w dzisiejszych TV3d, ze są takie drogie?

    Metoda nadawania jest prosta i nie wymaga jakiś specjalnych modyfikacji
    telewizora. Telewizor 3D w zasadzie różni się tylko szczegółami
    oprogramowania od klasycznego TV.

    Po stronie nadawczej umieszcza się obok siebie dwa obrazy z kamery
    stereoskopowej. Oczywiście trzeba je np. w poziomie przeskalować aby się
    zmieściły. Na ekranie klasycznego TV widzimy więc dwa prawie identyczne
    obrazy obok siebie.
    Telewizor 3D wybiera na przemian raz lewą raz prawą część nadawanej
    klatki obrazu. Powiększa ją do całego ekranu i wyświetla. Robi to z
    częstotliwością 100 lub 200Hz. Dodatkowo wysyłany jest sygnał sterujący
    do okularów.

    Paweł