  • 21. Data: 2010-12-28 14:45:43
    Temat: Re: telefon bezprzewodowy dalekiego zasięgu
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Dec 2010 02:43:17 +0100, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    >Europejczycy mieli roaming GSM, po paskarskich, ale jednak niższych
    >cenach, niż proponowało wówczas Iridium. Z logicznego (czytaj -
    >inżynierskiego :-) punktu widzenia, jedynymi zainteresowanymi mogli być
    >Amerykanie - tak przynajmniej wychodziło mi wtedy z analizy oferty.

    Nie bylo to jakos tak ze od poczatku chcieli sobie zafundowac siec
    wojskowa, tylko sprytnie obeszli wlasne przepisy i zrobili bez zgody
    odpowiedniej komisji ?

    Przy tej czestotliwosci lacznosc z budynkow nie jest wykluczona
    (aczkolwiek stropy musza byc kiepskie). Natomiast nie bardzo sobie
    wyobrazam obsluge milionow klientow - czyli to z zalozenia ma byc siec
    dla wybranych, drogo ale na calym swiecie.

    Tak swoja droga to jak pamietam jakies reportaze wojskowe z 1991 to
    jakosc byla przyzwoita, a w 2001/2 juz pod psem - dziennikarze
    zaoszczedzili i przeszli na telefonie satelitarna ?
    Wojskowym to moze nawet bardzo odpowiadalo - zadnych szczegolow nie
    mozna bylo dostrzec.

    J.

  • 22. Data: 2010-12-28 14:50:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Dec 2010 02:39:31 +0100, Przemysław Kowalik wrote:

    >AFAIR wczesne Iridium nie miało możliwości wysyłania SMSów. Czy może to
    >wynik zatrudnienia inżynierów od pagerów ;-)?

    A nie po prostu roznica rynkow ?
    Amerykanie dlugo sie przed SMS bronili, telegazety nie znaja,
    przelewow bankowych itp .. Za to wymyslili telefon, internet i karty
    kredytowe :-)

    J.

  • 23. Data: 2010-12-28 14:53:08
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 24 Dec 2010 01:05:25 +0100, Tomasz Wójtowicz wrote:
    >No nie przesadzaj, nie ma żadnego centralnego ciała, które "zabroniło
    >inżynierom".
    >Ja pracuję przy pewnym projekcie, który został wymyślony przez
    >inżynierów, przez nich jest rozwijany i wiadomo z góry, że odniesie
    >sukces, tyle że... na rynku specjalistycznym, więc zyski będą, ale
    >ograniczone rozmiarem rynku. Niestety szczegółów nie mogę podać, ale
    >najważniejsze, że Polska Myśl Techniczna idzie do przodu :)

    No ale ktos daje pieniadze na ten projekt i wierzy ze odniesie sukces
    finansowy :-)

    J.

  • 24. Data: 2010-12-30 00:00:36
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > A nie po prostu roznica rynkow ?
    > Amerykanie dlugo sie przed SMS bronili,
    A teraz podobno, zwłaszcza młodzi, mają hopla na tym punkcie :-).

    A Motorola AFAIR produkowała również telefony GSM bez możliwości
    wysyłania SMSów, także na rynek europejski (GSM 900) :-).

    >telegazety nie znaja,
    Serio???

    > przelewow bankowych itp ..
    Przecież nie załatwiają chyba wszystkiego czekami wysyłanymi w kopertach
    ;-)?

    > Za to wymyslili telefon, internet i karty
    > kredytowe :-)
    Ale telefon GSM, internet dostępny przez www i karty płatnicze z chipem
    to już Europa :-).

    Przemek

  • 25. Data: 2010-12-30 00:16:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Przemysław Kowalik napisał:

    > Przecież nie załatwiają chyba wszystkiego czekami wysyłanymi w kopertach
    > ;-)?

    Jak niedawno powiedziałem znajomemu Kanadyjczykowi, że wprawdzie mam
    gdzieś jeszcze książeczkę czekową, ale nie wiem gdzie, to mnie zapytał
    jak w takim razie płacę podatki. "No bo urzędowi państwowemu to tylko
    można czek w kopercie razem z zeznaniem, bo jak inaczej się połapią
    czy jest zapłacone i które pieniądze są od kogo".

    > ... internet dostępny przez www ...

    A nie www dostępne przez internet?

    --
    Jarek

  • 26. Data: 2010-12-30 10:49:25
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przemysław Kowalik <p...@A...pl> writes:

    > Serio???

    Serio. Znaczy jest w szczątkowej postaci jako napisy dla głuchych i
    koniec.

    > Przecież nie załatwiają chyba wszystkiego czekami wysyłanymi w
    > kopertach ;-)?

    Załatwiają. Właśnie widziałem film z Brucem Willisem jako emerytowanym
    agentem CIA, który dostaje co miesiąc czek z ZUS-u i flirtuje
    telefonicznie z urzędniczką pod pretekstem, że "w tym miesiącu czeku
    nie dostałem" i wtedy ona mu wysyła drugi, a on ten pierwszy drze na
    kawałki.

    MJ

  • 27. Data: 2010-12-30 13:17:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 Dec 2010 01:00:36 +0100, Przemysław Kowalik wrote:
    >Serio???

    Maja w jakiejs bardzo ograniczonej wersji, tylko napisy dla
    nieslyszacych.

    >Przecież nie załatwiają chyba wszystkiego czekami wysyłanymi w kopertach
    >;-)?

    Mozliwe ze cos sie zmienilo przez ostatnie lata .. ale tak, wysylali
    czeki w kopertach.
    A potem wszedl postep i dyktowali nr karty kredytowej przez telefon.

    >Ale telefon GSM, internet dostępny przez www i karty płatnicze z chipem
    >to już Europa :-).

    GSM to druga generacja, komorki byly i u nich - ale wez pod uwage ze
    to duzy kraj, czesto pustynia - zasieg drozej kosztuje.
    karty z chipem to wymysl bodajze francuski, w Europie dlugo sie
    przebijal, az w koncu "hackerzy" przekonali banki :-)
    Same karty tez dlugo do Europy trafialy, Visa widac byla za droga.

    J.

  • 28. Data: 2010-12-30 13:19:28
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 30 Dec 2010 00:16:53 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:
> [...]
    >można czek w kopercie razem z zeznaniem, bo jak inaczej się połapią
    >czy jest zapłacone i które pieniądze są od kogo".

    Cii - cos mi ostatnio znajomy mowil ze podatek do urzedu [u nas] to
    teraz mozna przelac tylko z osobistego konta - nie wiem czy go
    nabierali czy jakas nowa moda ... no ale gotowka juz sie nie daje
    zaplacic, mimo ze niby prawny srodek platniczy.

    J.

  • 29. Data: 2010-12-30 14:56:15
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michal Jankowski napisał:

> [...]
    > telefonicznie z urzędniczką pod pretekstem, że "w tym miesiącu czeku
    > nie dostałem" i wtedy ona mu wysyła drugi, a on ten pierwszy drze na

    Zdaje się, że te ich obyczaje czekowe są dość mocno porypane. Chyba
    można wystawić czek na blankiecie pożyconym od kolegi, który ma
    konto w innym banku (u nas każdy bank ma swoje druki i jeszcze sam
    wpisuje na nie dane posiadacza rachunku). Podobno można nawet wypisać
    czek na serwetce, o ile spełni się jakieś wymagania co do treści
    napisów.

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2010-12-30 14:57:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

> [...]
    > nabierali czy jakas nowa moda ... no ale gotowka juz sie nie daje
    > zaplacic, mimo ze niby prawny srodek platniczy.

    Trudno mi w to uwierzyć. Na poczcie nie można wpłacić na konto urzędu?

    --
    Jarek