  • 1. Data: 2010-12-17 16:52:25
    Temat: telefon bezprzewodowy dalekiego zasięgu
    Od: Robert Worec <R...@p...onet.pl>

    Koledzy,

    od kilku lat w pracy uzywalismy zestawu SENAO SN-258, bez homologacji.

    Pora na wymiane sprzetu, szukajac nowosci podczas googlowania w wyniku
    otrzymuje prawie wylacznie firme SENAO i ENGENIUS EP801 (też zreszta
    tego producenta).

    Czy znacie moze jakies inne aparaty?

    pozdrawiam - Robert

  • 2. Data: 2010-12-17 17:59:59
    Temat: Re: telefon bezprzewodowy dalekiego zasięgu
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    >Czy znacie moze jakies inne aparaty?

    obecnie zamiast swiadectwa homologacji jest deklaracja zgodnosci, ktorej nie
    ma zaden poszukiwany przez Ciebie model
    jak rozumiem, deklaracja nie ma dla Ciebie znaczenia, ale jej brak posrednio
    wplywa na podaz aparatow
    relatywnie niewielu producentow i sprzedawcow zdecyduje sie na import i
    dystrybucje produktow, ktore oficjalnie mozna kupowac, ale nie mozna uzywac
    a dlaczego szukasz czegos innego niz senao ? chcesz miec wiekszy wybor, czy
    akurat ten producent Ci nie odpowiada ?

  • 3. Data: 2010-12-18 00:02:11
    Od: a...@p...pl

    telefon satelitarny spelnia twoje wymagania: jest bezprzewodowy i
    dalekiego zasiegu.

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2010-12-18 12:34:11
    Od: acelnószz <a...@i...pl>

    Tak z ciekawosci:
    Jak zachowuja sie telefony satelitarne pod dachem, w gestym lesie itp. ?

    -----

  • 5. Data: 2010-12-20 07:29:51
    Temat: Re: telefon bezprzewodowy dalekiego zasiegu
    Od: Robert Worec <R...@p...onet.pl>

    W dniu 17.12.2010 18:59, brum pisze:
    > a dlaczego szukasz czegos innego niz senao ? chcesz miec wiekszy wybor, czy
    > akurat ten producent Ci nie odpowiada ?

    uzytkujemy zestaw (5 sluchawek) Senao juz kilka lat; gumowe klawiaturki
    wymienialismy kilkukrotnie, akumulatorki nie sa rewelacyjne :(
    Nowy zestaw powinien miec homologacje lub certyfikat CE bo firma jest
    panstwowa i nie chce miec ewentualnych klopotow.

    pozdrawiam - RObert

  • 6. Data: 2010-12-20 08:41:52
    Od: "brum" <b...@o...eu>

> [...]
    > Nowy zestaw powinien miec homologacje lub certyfikat CE bo firma jest
    > panstwowa i nie chce miec ewentualnych klopotow.

    homologacji juz nie ma, pisalem w poprzedniej wiadomosci
    o EP801 pisza, ze ma CE, aczkolwiek to troche dziwne, bo dziala w pasmie
    "nietelefonicznym"
    byc moze ma CE na zasadzie interkomu lub bezprzewodowych sluchawek, a nie
    telefonu
    jesli chcesz pozostac w zgodzie z przepisami, pozostaje dect i przemienniki
    do niego

  • 7. Data: 2010-12-20 10:30:18
    Od: Robert Worec <R...@p...onet.pl>

    W dniu 20.12.2010 09:41, brum pisze:
> [...]
    > telefonu
    > jesli chcesz pozostac w zgodzie z przepisami, pozostaje dect i przemienniki

    zatem zainteresuje sie telefonami dect.

    dziekuje za odpowiedzi :)
    pozdrawiam - Robert

  • 8. Data: 2010-12-20 11:34:18
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 20 Dec 2010 11:30:18 +0100, Robert Worec
    <R...@p...onet.pl> wrote:

    >zatem zainteresuje sie telefonami dect.
    >
    >dziekuje za odpowiedzi :)

    a ten daleki zasieg to ile ciebie interesuje? Bo DECTy to 300 m na
    otwartej przestrzeni.

    --
    ThinkXtra

  • 9. Data: 2010-12-20 14:13:20
    Od: Robert Worec <R...@p...onet.pl>

    W dniu 20.12.2010 12:34, a...@p...pl pisze:
    > a ten daleki zasieg to ile ciebie interesuje? Bo DECTy to 300 m na
    > otwartej przestrzeni.

    fuck, tez juz do tego dotarlem :(

    na otwartej przestrzeni to juz mniej ale gmach jest 5 pietrowy, rozległy
    w poziomie, duzo betonu i metalowych polek w pomieszczeniach.
    Ten niehomologowany Senao dobrze sie sprawdzal!

    Znacznie taniej byłoby zakupic dla nas komorki, ale pracownicy od wielu
    lat znaja nasz numer, zreszta bezplatny w wewnetrznej komunikacji bo
    siec uniwersytecka w kampusie.

    Poczytam jeszcze o tym ENGENIUS EP801 i o roznicy miedzy homologacja a
    certyfikatem CE.
    Po tym ostrzezeniu:

    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?news_cat_id=19&n
    ews_id=3151&layout=3&page=text&place=Lead01

    boimy sie ze przez nas F16 sie rozbiaja :)

    pozdrawiam - Robert

  • 10. Data: 2010-12-20 18:17:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w
    > On Mon, 20 Dec 2010 11:30:18 +0100, Robert Worec
    > a ten daleki zasieg to ile ciebie interesuje? Bo DECTy to 300 m
    > na
    > otwartej przestrzeni.

    I to raczej z dopiskiem - "absolutnie nie wiecej niz 300m".
    W praktyce to nie wiem czy 100 sie uda - kiedys testowalem, ale
    stacja byla w oknie budynku oblozonego blacha. 100 nie wyszlo.

    Niestety - nie w Europie takie numery. Trzeba by chyba
    czestotliwosc wykupic, a potem cierpliwie szukac wykonawcy
    odpowiednich urzadzen (Radmor ?).
    No chyba ze taniej bedzie postawic jakas stacje NMT na wlasnej
    czestotliwosci.

    Alternatywnie - Siemens oferowal taki mikrokomorkowy system na
    DECT'ach, ale drogie to bylo. Albo nastawiac stacji wifi i telefony
    IP/wifi.

    Albo skoro instytucja panstwowa - cierpliwie poczekac na Tetre. Ale
    jej juz chyba nigdy nie bedzie :-(

    J.