  • 1. Data: 2010-12-13 22:36:13
    Temat: Nowy AUS alarmowy
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    MI wymyśliło, że trzeba nam kolejnego ustawowego numeru alarmowego,
    tak jakby dotychczasowych 11 czy 12 było mało.
    Tym razem chodzi o numer 996 - Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego -
    Centrum Antyterrorystyczne.
    Jakoś tak przed gwiazdką chłodem powiało....

    Chodzi o projekt noweli PNK dostępny w BIP Ministerstwa
    (http://bip.mi.gov.pl/pl/bip/projekty_aktow_prawnych
    /
    projekty_rozporzadzen/rozp_telekomunikacja/proj_rozp
    _plan_num_kraj)

    Uwagi ślemy na "b...@m...gov.pl" , ale może dublujmy je na
    forum :-)

  • 2. Data: 2010-12-13 22:50:15
    Temat: Re: Nowy AUS alarmowy
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    wiwany napisał:

> [...]
    > Centrum Antyterrorystyczne.
    > Jakoś tak przed gwiazdką chłodem powiało....

    Jejku, a jaki jest do CBA?

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2010-12-13 23:38:28
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    > Jejku, a jaki jest do CBA?

    http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/280772,Zglos-
    korupcje-Nowy-numer-CBA

    CBA- 800 808 808
    Byli szybsi :-P

  • 4. Data: 2010-12-14 09:43:05
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 13 Gru, 23:36, wiwany <w...@g...pl> wrote:
> [...]
    > tak jakby dotychczasowych 11 czy 12 było mało.
    > Tym razem chodzi o numer 996 - Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego -

    Eeech, barany, zupełnie nie myślą tam na górze. Przecież takie
    problemy już dawno są rozwiązane w biznesie, dlaczego nie mogą
    korzystać ze sprawdzonych i dobrze funkcjonujących rozwiązań?

    Jeden numer, niech będzie słynne 112, dzwonimy i słyszymy:
    - witamy w centrum kryzysowym. Informujemy, że ze względów
    bezpieczeństwa narodowego oraz zgodnie z ustawą o ochronie czegośtam
    numer jakiśtam, dalsza rozmowa będzie nagrywana. Jeśli nie wyrażają
    państwo zgody na nagrywanie prosimy o zakończenie rozmowy.
    - PIIIP, melodyjka
    - wciśnij 1, jeśli chcesz zgłosić napad, kradzież bądź rozbój
    - wciśnij 2 jeśli chcesz zgłosić podejrzenie zamachu terrorystycznego
    - wciśnij 3 jeśli chcesz wezwać pomoc medyczną
    - wciśnij 4, jeśli chcesz zgłosić pożar,
    - wciśnij 5, jeśli chcesz zgłosić podejrzenie korupcji
    - wciśnij 6, jeśli chcesz zgłosić najazd kosmitów, podzielić się
    ostatnią wizją, bądź zdradzić pomysł na uzdrowienie gospodarki
    - wciśnij 7, jeśli nic nie chcesz zgłosić
    - wciśnij 8, jeśli chcesz życzyć czegoś miłego policji bądź innym
    służbom
    - fo' inglisz phess najn
    - w celu uzyskania pomocy konsultanta wciśnij 0
    - BIIIP
    - jesteś fafnasty w kolejce oczekujących, przewidywany czas
    oczekiwania - ChGW

    i tak dalej, i tak dalej, po drodze spora częśc petentów odpadnie,
    zemrze, uzna, że już nie warto, bądź zwyczajnie się pogubi. W wersji
    rozwojowej możnaby też z klawiatury podawać swój numer PESEL (i
    zakańczać krzyżykiem), oczywiście czas na podanie peselu byłby ściśle
    ograniczony. I wszystko by banglało. A tak? Jeden numer, drugi numer,
    trzeci numer i wyjdzie jak ze wspomnianym peselem - miało być pięknie,
    jeden numer identyfikujący wszystko i wszędzie. A jak jest -
    wiadomo...

    J.

  • 5. Data: 2010-12-14 11:41:01
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "wiwany" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
> [...]
    > Centrum Antyterrorystyczne.
    > Jakoś tak przed gwiazdką chłodem powiało....

    O, to chyba będzie (o ile będzie) pierwszy numer alarmowy,
    gdzie wywołania z całej Polski będą kierowane do jednego miasta.

    A co do uzasadnienia:

    * zdarzenia terrorystycznego zaistniałego na terenie Polski mającego wpływ na
    bezpieczeństwo RP i jej obywateli
    --> od tego jest policja i jej 997 (112).

    * zdarzenia terrorystycznego zaistniałego poza granicami Polski mającego wpływ na
    bezpieczeństwo RP i jej obywateli
    * uzyskania informacji o potencjalnych zagrożniach mogąych wystąpić na terenie
    Polski i poza granicami RP
    * uzyskania informacji dotycząych prania pienięzy lub transferów środków
    finansowych mogących świadczyć o finansowaniu działalności terrorystycznej
    --> do tego nie jest potrzebny numer alarmowy 99x.

    Reasumując - kogoś nieźle pokopało.

    Piotr

  • 6. Data: 2010-12-14 12:53:15
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    On 14 Gru, 12:41, "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> wrote:
> [...]
    > bezpiecze stwo RP i jej obywateli
    > --> od tego jest policja i jej 997 (112).
    >
    > * zdarzenia terrorystycznego zaistnia ego poza granicami Polski maj cego wp yw na
    > bezpiecze stwo RP i jej obywateli
    > * uzyskania informacji o potencjalnych zagro niach mog ych wyst pi na terenie
    > Polski i poza granicami RP
    > * uzyskania informacji dotycz ych prania pieni zy lub transfer w rodk w
    > finansowych mog cych wiadczy o finansowaniu dzia alno ci terrorystycznej
    > --> do tego nie jest potrzebny numer alarmowy 99x.

    I definitywnie blokuje to postulowaną tu i w MI ( konsultacje PNK-08)
    kiedyś przeze mnie możliwość "zwinięcia" AUS 3D =9XX w jeden zakres
    99X i uwolnienie tym samym numeracji krajowej AB=98 ( 10 mln NN przy
    obecnej długości KNA )

  • 7. Data: 2010-12-14 13:09:27
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik wiwany napisał:

> [...]
    > kiedyś przeze mnie możliwość "zwinięcia" AUS 3D =9XX w jeden zakres
    > 99X i uwolnienie tym samym numeracji krajowej AB=98 ( 10 mln NN przy

    Ale po co Ci te 10M numerów na AB=98? Przecież kilka par AB jest jeszcze
    wolne.

    Przemek

  • 8. Data: 2010-12-14 16:45:23
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    On 14 Gru, 14:09, Przemysław Kowalik <p...@A...pl> wrote:
    > U ytkownik wiwany napisa :

    > Ale po co Ci te 10M numer w na AB=98? Przecie kilka par AB jest jeszcze
    > wolne.
    >
    > Przemek

    Np. na wyekspediowanie "tam" przewidywanych do udostępnienia z sieci
    publicznych sieci MON lub MSWiA, dla których obecnie jest przewidziany
    w PNK AB=26 i 47.
    Zresztą bardziej mi osobiście chodzi o większe możliwości
    porządkowania bajzlu w PNK niż o dodatkowe 10 mln NN. Zawsze dodatkowy
    wolny AB to większa możliwość ruchu w tej kwestii

  • 9. Data: 2010-12-14 16:51:56
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-12-14 17:45, wiwany pisze:

> [...]
    > porządkowania bajzlu w PNK niż o dodatkowe 10 mln NN. Zawsze dodatkowy
    > wolny AB to większa możliwość ruchu w tej kwestii

    Oficjalne stwierdzenia mówią o niedoborze numeracji. Stąd obecny stan ma
    być przejściowy, a docelowym ma być numeracja dziesięciocyfrowa.

  • 10. Data: 2010-12-14 17:02:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Oficjalne stwierdzenia mówią o niedoborze numeracji. Stąd obecny stan
    > ma być przejściowy, a docelowym ma być numeracja dziesięciocyfrowa.

    A może by się wreszczie przestali wygłupiać i oficjalnie zlikwidowali
    strefy numeracyjne. Od razu by się skończyły niedobory, przejściowe
    stany i pomysły na wydłużanie.

    --
    Jarek