  • 81. Data: 2009-08-06 09:20:22
    Temat: Re: technika HDR jak sie to robi ?
    Od: Krzysztof Kudłacik <n...@w...pl>

    Dnia Wed, 05 Aug 2009 23:45:50 +0200, Marcin 'Cooler' Kuliński napisał(a):

    > Kiedyś chodzili tacy po domach (przynajmniej w mniejszych miejscowościach, a w
    > takiej właśnie się urodziłem), co to najpierw pstrykali dziecku fotki, a potem
    > przysyłali namalowane na podstawie tych fotek obrazki.

    sentencjonalnie to ujmę: każdy czas ma swoje monidło. monidło swoją
    ścieżką, to piękna sprawa - piękna ze względów socjologicznych, ale nie
    estetycznych ;p

    --
    stopka tymczasowa
    por+folio: http://born66.net/portfolio/

  • 82. Data: 2009-08-06 10:11:13
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > W przypadku większości omawianych zdjęć istotne jest też  to, że
    > uzyskane efekty nie są specyficzne dla fotografii, nawet nie dla grafiki
    > komputerowej. To często jest naśladowanie efektów uzyskiwanych przy
    > pomocy technik malarskich i graficznych i modnych kilkadziesiąt lat temu.
    >
    > Władysław

    to jest tylko technika tworzenia obrazow plastycznych.
    jedna z wielu jakie wymyslil czlowiek na przestrzeni swego rozwoju.
    a poczatek o ile nam wiadomo nastapil w jaskiniach , kiedy to pewnie
    poszukiwano roznych farb.

    jak ta technika zostanie wykorzystana zalezy tylko od czlowieka a nie
    od techniki samej.
    TZn nie mozna obarczac tej techniki pewnego rodzaju "niewydolnoscia
    " , co najwyzej operatora.

    Tak jak dwoch fotografow tym samym aparatem moze uzyskac calkowicie
    rozne efekty . jeden stworzy to co inni nazwa kiczem lub gniotem , a
    drugi w oparciu o te sama technike stworzy cos co inni beda chcieli
    zachowac w muzeum na wiecznosc,jako przejaw piekna ,
    tak w oparciu o technike HDR mozna dojsc do diametralnie roznych
    wynikow zaleznych od operatora.

    Wykluczanie a priori tej techniki z tego punktu widzenia jest tylko
    bardziej lub mniej nieswiadomym ograniczaniem srodkow jakimi sie
    dysponuje . I odwrotnie , uzywanie tej techniki jest wzbogaceniem
    srodkow wyrazu - nic wiecej nic mniej - gwarancji nikt nie dostaje ,
    ze uda mu sie stworzyc arcydzielo , tak jak jej nie dostaje kupujac
    farbe i pedzle albo aparat fotograficzny,.

    Zatem dlaczegoz nie dazyc do poszerzenia srodkow wyrazu poznajac
    m.inn te mozliwosc ?

    XXX

  • 83. Data: 2009-08-06 10:18:47
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Wiesz, fotografia to przede wszystkim malowanie światłem, a nie komputerem...
    > Kiedyś chodzili tacy po domach (przynajmniej w mniejszych miejscowościach, a w
    > takiej właśnie się urodziłem), co to najpierw pstrykali dziecku fotki, a potem
    > przysyłali namalowane na podstawie tych fotek obrazki. Mam nawet jedną taką
    > fotografię, z tyłu zanotowano m.in.: "bez fotela, dać ładne tło, (...) dać
    > włoski dłuższe (do ucha), lekko falowane". Czy efekt końcowy, na który z
    > niecierpliwością czekali rodzice, można nazwać fotografią? Wątpię, tak jak i w
    > omawianym tu przypadku.

    czy to pedzel i farby sa winne , ze uzyto ich do malowania jelonka na
    rykowisku ?

  • 84. Data: 2009-08-06 11:02:19
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > czy komus udalo sie osiagnac takie same efekty ?
    > MOzna zobaczyc.
    > wiem ze kazdy wie jak sie tak robi , ale kto zrobil?
    >
    > Ja przyznaje sie bez bicia ze nie zrobilem.

    jesli szukasz idealu to zerknij tutaj
    http://www.cambridgeincolour.com/cambridge-gallery.h
    tm

  • 85. Data: 2009-08-06 11:11:27
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > jesli szukasz idealu to zerknij tutaj
    > http://www.cambridgeincolour.com/cambridge-gallery.h
    tm

    Niektore troche za bardzo powyciagane w cieniach,
    ale ogolnie to sa dobre przyklady zastosowanie techniki...

  • 86. Data: 2009-08-06 11:53:47
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 6 Aug., 13:02, "TheGuru" <t...@w...pl> wrote:

    > jesli szukasz idealu to zerknij
    tutajhttp://www.cambridgeincolour.com/cambridge-gall
    ery.htm

    mam inne wyobrazenie idealu
    tych pare na pierwszej nie nazwalbym nawet dobrymi.
    ot takie foty - nieuporzadkowane kadry.
    idac wczoraj z psem na spacer wieczorkiem robily sie same na mniej
    wiecej rownowaznym poziomie ( trza wcisnac f11 );

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/Desktop#slid
    eshow/5366814622144075970

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/Desktop#slid
    eshow/5366814901743650210

    mnie wlasnie zainteresowaly takie odjechane jak np pokazal Marco i to
    nie ma nic wspolnego z moim poczuciem lub niepoczciem gustu ,
    chcialbym tylko taka zrobic .

  • 87. Data: 2009-08-06 11:54:14
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Jakub Jewuła:

    > Niektore troche za bardzo powyciagane w cieniach,
    > ale ogolnie to sa dobre przyklady zastosowanie techniki...

    Podpisuję sie wszystkimi kończynami.

  • 88. Data: 2009-08-06 11:58:30
    Od: "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > idac wczoraj z psem na spacer wieczorkiem robily sie same na mniej
    > wiecej rownowaznym poziomie ( trza wcisnac f11 );

    Ten HDR jest ok:
    http://picasaweb.google.de/fotografie25/Desktop#slid
    eshow/5359791954614540978

  • 89. Data: 2009-08-06 12:01:14
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 6 Aug., 13:58, "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl> wrote:

    > Ten HDR jest ok:http://picasaweb.google.de/fotografie25/Desktop#s
    lideshow/53597919546...

    nie mam mu nic do zarzucenia
    robiony w ramach pokazu praktycznego dl kogos tutaj obiektywem 400
    mm z ok 300 m.
    jak widac obiektyw zasluguje na to by go uzywac,

  • 90. Data: 2009-08-06 12:07:22
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > nie mam mu nic do zarzucenia
    > robiony w ramach pokazu praktycznego  dl kogos tutaj  obiektywem 400
    > mm z ok 300 m.
    > jak widac obiektyw zasluguje na to by go uzywac,

    o qrde
    dzieje sie cos dziwnego
    wciskajac link z Twego postu otwiera sie zdjecie dachu , ktore jest
    testem obiektywu 400mm
    a wciskajac link w mojej odpowiedzi otwiera sie rzeczywiscie hdr z
    portu, rzeczywiscie bez przegiec.