  • 71. Data: 2009-08-05 20:10:30
    Temat: Re: technika HDR jak sie to robi ?
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Jakub Jewuła wrote:
    > Użytkownik "Stefan Nawrocki" <o...@3...com.pl> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com..
> [...]
    416,marc,Kolejne-podej

    > Powinien nazywac sie "Drammat"...

    Fattal tez pasuje ;-) Moze na imię miał Maks?

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 72. Data: 2009-08-05 21:17:45
    Od: "Marek Grochocki" <m...@g...pl>

    "Stefan Nawrocki" <o...@3...com.pl> wrote in message
    > Dyskutowałbym z tym co napisałeś. Celowo nie pytam, czy podoba się
    > zdjęcie,
    > bo może ktoś nie lubi takich klimatów. Nie pytam o treść zdjęcia, ale
    > właśnie dokładnie i tylko o "technikę". Link do ankiety jest podany tylko
    > tym wątku, więc odpowiadający raczej będzie wiedział o co chodzi.
    > Inni przypadkowi goście też raczej domyślą się, bo zdjęcie wyraźnie różni
    > się od "normalnego" (widać, że zastosowano to jakąś specjalną technikę). A
    > jak nie odpowiedzą to trudno :-).
    > Ale dodałem link do wątku, więc zainteresowani mogą doczytać o co chodzi.

> [...]

    Napisales, ze pokazales to zdjecie kilku osobom nie z branzy, wiec myslalem,
    ze testujesz ogolnie ludzi, czy im takie cos podchodzi, czy nie. I ja bym
    sie nie bal, ze ktos nie lubi takich tematow, tylko balbym sie, ze ludzie
    raczej lubia. Ja, jak pokazywalem innym tego typu zdjecia (nie swoje), to
    zwykle wszyscy byli zachwyceni, bo byly takie 'nierealne' i 'malownicze',
    wiec wnioskuje, ze normalnym ludziom pojechane HDRy sie bardzo podobaja.

    MARC

  • 73. Data: 2009-08-05 21:23:48
    Od: "Marek Grochocki" <m...@g...pl>

    "Władysław Łoś" <w...@o...pl> wrote in message
    > Ale w tych zdjęciach, które Cię interesują nie ma nic odkrywczego. To
    > zwyczajne sztampowe kicze, nawiasem mówiąc nie mające wiele wspólnego z
    > fotografią.

    Sorry, ale wiesz, co to jest gust? Kazdy ma inny i kazdy ma prawo do
    swojego, a juz definiowac, co jest, a co nei jest fotografia, to chyba nie
    najlepszy pomysl...

    MARC

  • 74. Data: 2009-08-05 21:43:43
    Od: "Stefan Nawrocki" <o...@3...com.pl>

    Użytkownik "Marek Grochocki" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Napisales, ze pokazales to zdjecie kilku osobom nie z branzy, wiec
    myslalem,
    > ze testujesz ogolnie ludzi, czy im takie cos podchodzi, czy nie.

    W sumie masz rację - poniekąd testuję, ale do tej zabawy skłonił mnie ten
    wątek i pod niego zrobiłem tę ankietę. Wcześniej raczej nie myślałem o tym,
    żeby takie zdjęcia zamieszczać w banku, ale skoro "normalnym" (jak
    napisałeś) to się podoba, to może warto coś takiego mieć w swojej ofercie.
    Mnie raczej takie zdjęcia nie odrzucają, nie podoba mi się efekt halo (jeśli
    wystepuje), ale odrealniona plastyka (nie wiem jak to nazwać) ma w sobie coś
    przyciągającego wzrok.

    Pozdrawiam
    Stefan Nawrocki

  • 75. Data: 2009-08-05 21:45:50
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Marek Grochocki pisze:

    > Sorry, ale wiesz, co to jest gust? Kazdy ma inny i kazdy ma prawo do
    > swojego, a juz definiowac, co jest, a co nei jest fotografia, to chyba nie
    > najlepszy pomysl...

    Wiesz, fotografia to przede wszystkim malowanie światłem, a nie komputerem...
    Kiedyś chodzili tacy po domach (przynajmniej w mniejszych miejscowościach, a w
    takiej właśnie się urodziłem), co to najpierw pstrykali dziecku fotki, a potem
    przysyłali namalowane na podstawie tych fotek obrazki. Mam nawet jedną taką
    fotografię, z tyłu zanotowano m.in.: "bez fotela, dać ładne tło, (...) dać
    włoski dłuższe (do ucha), lekko falowane". Czy efekt końcowy, na który z
    niecierpliwością czekali rodzice, można nazwać fotografią? Wątpię, tak jak i w
    omawianym tu przypadku.

  • 76. Data: 2009-08-06 00:02:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "abpc" h598ni$bmt$...@i...gazeta.pl

    > Nie badz taki docent i nie twórz nowych teorii:
    > High dynamic range imaging - technika w fotografii polegajaca na wykonaniu kilku
    ekspozycji tego samego kadru, z których czesc
    > jest niedoswietlona, a

    Można mieć jedną fotkę, różnie ją obrobić (w ogóle różnie) a z tych
    różnie obrobionych zbudować (na przykład PSem) coś na kształt HDR. :)

    > pozostala czesc przeswietlona. Pozwala ona otrzymac obraz sceny charakteryzujacy
    sie duza rozpietoscia tonalna.

    W ogóle można uzyskać ciekawe efekty. :)

    --
    .`'.-. ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 77. Data: 2009-08-06 05:30:10
    Od: "Władysław Łoś" <w...@o...pl>

    In article <h5ctev$ntv$1@inews.gazeta.pl>,
    "Marek Grochocki" <m...@g...pl> wrote:

    > "Władysław Łoś" <w...@o...pl> wrote in message
    >
    > Sorry, ale wiesz, co to jest gust?

    Wiem. To coś co bywa dobre lub złe.

    > Kazdy ma inny i kazdy ma prawo do
    > swojego, a juz definiowac, co jest, a co nei jest fotografia, to chyba nie
    > najlepszy pomysl...

    Niby czemu?

    Władysław

  • 78. Data: 2009-08-06 05:33:27
    Od: "Władysław Łoś" <w...@o...pl>

    In article <h5cuii$rup$1@inews.gazeta.pl>,
    Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> wrote:

    > Wiesz, fotografia to przede wszystkim malowanie światłem, a nie komputerem...

    W przypadku większości omawianych zdjęć istotne jest też to, że
    uzyskane efekty nie są specyficzne dla fotografii, nawet nie dla grafiki
    komputerowej. To często jest naśladowanie efektów uzyskiwanych przy
    pomocy technik malarskich i graficznych i modnych kilkadziesiąt lat temu.

    Władysław

  • 79. Data: 2009-08-06 06:46:49
    Od: " " <k...@N...gazeta.pl>

    W=?ISO-8859-2?B?s2FkeXOzYXcgIKNvtg==?= <w...@o...pl> napisał(a):
    > fotografią.

    > Wiem. To coś co bywa dobre lub złe.

    ;-)

    Można jeszcze w ogóle nie mieć gustu. Tak jak to jest w przypadku tych zdjęć.
    To typowe bezguście.

    Kamozzo

  • 80. Data: 2009-08-06 07:32:59
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    k...@N...gazeta.pl pisze:
    > Można jeszcze w ogóle nie mieć gustu. Tak jak to jest w przypadku tych zdjęć.
    > To typowe bezguście.

    To jest swego rodzaju grafika, kojarzy mi się z komiksem. Zrobiona po
    raz pierwszy zasługiwałaby na odnotowanie w historii sztuki i
    umieszczenie w muzeum. Dziś jest już czymś popularnym i prostym do
    zrobienia.

    A grupa jak zwykle wykazała się zaściankowością w imię ''co nie jest
    zwykłe, jest bez sensu'' :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl