    From: " " <f...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: tcl - do czego to sie moze przydac?
    Date: Tue, 17 Jan 2012 12:44:24 +0000 (UTC)

    przypomina mi siw mw w tym momencie
    pewno stare spojrzenie na c:
    chodzi o rozroznienie miedzy programowaniem
    przy pomocy komend jezyka/slow kluczowych
    (jak w basicu) i procedur api (jak w c)

    za dawnych czasow bylem przekonany ze programuje
    sie przy pomocy slow kluczowych i programy
    sa po prostu wielkimi konglomeratami lini,
    (i ze ew z mocy slow kluczowych biera sie ew
    charakter czy mozliwosci jezyka )

    w c slow kluczowych jest piec na krzyz i koduje
    sie przy pomocy procedur wiec byla to masakryczna
    odmiana

    takie jezyki jak BASIC mz wlasnie jednak
    powinno robic sie przy pomocy slow kluczowych
    i ew w sprężalnosci tych slow mozna duszukiwac
    sie czegos fajnego - acz w basicu powinny byc
    one raczej predefiniowane, ale za to ew
    predefiniowane pod poszczegolne domeny
    zastosowan (o tyle python nie wyczerpywal by
    tej domeny zastosowan bo nie ma on zdaje sie
    specjalnych setow slow kluczowych pod
    poszczegolne dziedziny )

    z kolei cos takiego jak ew tcl czyli jezyk
    z mozliwoscia definieowania swoich wlasnych
    komend mozna by okreslic mianem makrointerpretatora
    i jest to jeszcze cos innego - nie mam teraz
    raczej jednak kilku dni na studiowanie rozwleklych
    tutoriali totez nie umiem ocenic jak elastyczny
    jest ten tcl i co wogole z tego na dluzsza mete
    wynika (zainteresuje sie tym pewnie z czasem
    ale w luzniejszej perspektywie)

    (o samych jezykach funkcyjnych niewiele wiem ale
    raczej nie pociagaja mnie specjalnie - juz predzej
    asm)