  • Data: 2012-01-17 18:48:18
    Temat: Re: tcl - do czego to sie moze przydac?
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 17/01/2012 11:32, Maciej Sobczak wrote:

    > Chodzi o to, że w Tclu konstrukcje języka i procedury użytkownika
    > wyglądają tak samo.
    > Np. nie ma w Tclu pętli while, która zgodnie z resztą gramatyki
    > mogłaby wyglądać np. tak:
    >
    > while {warunek} {
    > cośtamcośtam
    > }
    [...]

    Właśnie ten ficzer powodował, że w firmie, gdzie używałem tcl-a był on
    źródłem nieproporcjonalnie wielu błędów, w tym produkcyjnych - dowolny
    błąd typu literówka w nazwie procedury lub zmiennej, zła ilość
    argumentów, niedopasowane cudzysłowy itd. mogły być wykryte dopiero przy
    próbie wykonania danej linijki kodu. For extra fun: zakomentowane linie
    zawierające niesparowane znaki { i }.