    From: shg <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: tamagotchi...
    Date: Mon, 18 Oct 2010 00:09:28 -0700 (PDT)

    On 18 Paź, 06:54, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie nagina, tylko tak jest uzywane.
    No nie wiem, design raczej bardziej jest związane z procesem twórczym,
    niż z gotową produkcją / masówką. Nie ma co się zresztą nad tym
    rozwodzić. Mask-ROM-ów się używa obecnie.

    > W jakim sensie nieprawdziwe ?
    > Owszem, odeszli od mask rom. Nie oplaca sie. Nie da sie upgrade wgrac.
    W takim sensie, że obecnie produkowane urządzenia posiadają Mask-ROM.
    Chociażby bootloadery w niektórych mikrokontrolerach, albo urządzenia,
    gdzie upgrade nie jest przewidywany i liczy się niezawodność, a
    urządzenie jest dokładnie przetestowane na sucho, np. w zastosowaniach
    motoryzacyjnych. Czy aby na pewno się nie opłaca? Nie ma sensu
    stosować tam, gdzie trzeba, albo przewiduje się zrobić upgrade.
    Zresztą, po wdrożeniu do produkcji masowej zmienia się maski układów
    scalonych, co jest dużo bardziej kłopotliwe niż taki mask-ROM, więc da
    się i się tak robi. Pozostaje tylko kwestia skali produkcji, poniżej
    pewnego progu się nie opłaca.