  • 161. Data: 2011-02-06 17:18:27
    Temat: Re: taki HDR, że aż kapcie spadywujš
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 06 Feb 2011 16:33:26 +0100, J.F. napisał(a):

    > A nawet wiecej.

    > A chcesz byc doswiadczany przez nagrania ktore wykorzystuja 70dB?

    A chcę być doświadczony taką dynamiką na sali koncertowej?

    > Prawdziwa sztuka polega na tym ze delikatny flet przeplata sie z
    > rabnieciem 100-osobowej orkiestry, zadnego HDR nie dopuszczamy ? :-)

    Jeśli efektem masteringu jest cyfrowy przester i clipping to chyba jednak
    jest coś nie tak. Kompresja dynamiki, jak każde narzędzie, winno być
    stosowane z głową.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Have you any idea why a raven is like a writing desk?"

  • 162. Data: 2011-02-06 17:27:07
    Temat: Re: taki HDR, że aż kapcie spadywują
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 6 Feb 2011 16:53:36 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > sporo mlodych osób słyszy spokojnie do 20 kHz i może usłyszeć
    > zniekształcenia

    Obecnie znacznie większe zniekształcenia powstają w procesie masteringu, a
    nie z powodu zbyt małej rozdzielczości medium.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    A world is supported by four things ... the learning of the wise,

  • 163. Data: 2011-02-06 17:33:59
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Feb 4, 1:06 pm, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > ale brak gustu można krytykować  :)

    Jak ty chcesz krytykowac cos, czego nie ma?
    Zastanow sie chlopie, bo robisz sie coraz wiekszym wymozdzkiem.

  • 164. Data: 2011-02-06 17:47:50
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Feb 4, 5:10 pm, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > gusty mas nigdy nie by y i nie bed wska nikiem co jest warto ciowe a co
    > nie, mo na nawet powiedzie e s zwykle wska nikiem tego co tandetne i
    > pozbawione gustu.

    I zeby to powiedziec trzeba miec odpowiednie poglady jak twoje:
    "w sumie to wypadki chodzą po ludziach, dom może sie zapalić, mogą go
    bandyci
    okraść, tyle złego sie teraz w świecie dzieje".
    I najlepiej, zeby w takich domach nie palila sie plyta pilsniowa, ale
    prawdziwe Ludwiki.

  • 165. Data: 2011-02-06 18:07:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Libiszewski wrote:

    > Obecnie znacznie większe zniekształcenia powstają w procesie
    > masteringu, a nie z powodu zbyt małej rozdzielczości medium.

    bo?

  • 166. Data: 2011-02-06 18:08:06
    Temat: Re: taki HDR, ?e a? kapcie spadywuj?
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    J.F. napisal:
    > Sol kiedys tez byla szlachetna, inne przyprawy tez.
    > Cos sie zmienilo wraz z cena ?
    > Pomidorek bez soli to jednak nie to samo co z sola :-)

    Ale ty sam go solisz. Pogadaj z lekarzami, co myślą o niekontrolowanym
    ładowaniu soli do wszelkich produktów spożywczych. Obecnie
    z glutaminianem jest tak samo. I z dewaluacją rozmaitych gałęzi sztuki
    też, jak choćby głosił przytoczny przez JM osąd Lutosławskiego.

    Niezależnie od ekscytacji S.Nibisza, ten filmik to wyłącznie
    demo możliwości technicznych pokazanych bez jakiegokolwiek umiaru.
    Koło sztuki IMO to nawet nie leżało. Oczywiście, ktoś inny może
    mieć inne zdanie.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 167. Data: 2011-02-06 18:08:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Libiszewski wrote:

> [...]
    >
    > Jeśli efektem masteringu jest cyfrowy przester i clipping to chyba
    > jednak jest coś nie tak. Kompresja dynamiki, jak każde narzędzie,

    masz rację. ale mówmy tutaj o prawidłpowym masteringu a nie kupie do
    puszczania w radiu czy na mptrójce.

  • 168. Data: 2011-02-06 18:10:44
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    J.F. napisal:
    > I co wtedy - bizuteria z aluminium, rdzewiejacego zelaza czy
    > zieleniejacej miedzi ?

    Cokolwiek rzadkiego, na przykład platyna.

    > Zloto moze przestanie byc drogie, niedostepne i wzbudzajace niezdrowe
    > pozadanie, ale nadal bedzie metalem o swoich wlasciwosciach, rzeklbym
    > szlachetnych.

    Czym innym są cechy szlachetne w sensie technicznym, czym innym - w sensie
    odbioru społecznego.

    > Co prawda drapane aluminium czy nierdzewna stal tez maja swoj urok :-)

    Aluminium na przełomie wieku XVIII i XIX było droższe od złota i też było
    ówczesnym hitem ;)

    Hint: pomyśl o losach porcelany.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 169. Data: 2011-02-06 18:13:24
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Andrzej Libiszewski napisal:
    > No tak, najlepsze ludzkie ucho sięga z trudem 20kHz (przeważnie nie więcej
    > niż 16-18kHz), płyta 22kHz. Faktycznie, w ogóle nie starcza.

    Abstrahujesz od faktu, że kształt sygnału o częstotliwości zahaczającej
    o granicę Nyquista jest mocno zdeformowany. Weź sobie jakikolwiek program,
    Mathcada czy Matlaba, puść sygnał, spróbkuj go różnymi częstotliwościami,
    odtwórz i porównaj z oryginałem.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 170. Data: 2011-02-06 18:21:06
    Od: Jakub Roguski <a...@s...maila.pl>

    W dniu 2011-02-06 11:39, Marek Wyszomirski pisze:

    > W przypadku malarstwa trudno mówić o akcji - to jednak nieco inny niż
    > film gatunek sztuki.

    Marek,
    Z całym szacunkiem, ale chyba sam nie wierzysz w to, co właśnie
    napisałeś. Nawet staroegipskie freski grobowe ukazują akcję, nie mówiąc
    już o sztuce greckiej czy renesansowej. Chyba szczytowym przykładem
    akcji w malarstwie są wszelkiego rodzaju sceny batalistyczna, jak choćby
    "Bitwa pod Grunwaldem" Jana Matejki. Czy akcja koniecznie wymaga, aby
    coś się ruszało? Czy może wystarczy POKAZAĆ, że coś się rusza?

    Jakub
    Jakub Roguski
    http://www.roguski.eu