    From: "juzek" <n...@d...ci.tej.nocy>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    <khg7bo$j91$1@usenet.news.interia.pl> <khi6va$fuf$1@mx1.internetia.pl>
    <khj1k2$t0p$1@usenet.news.interia.pl> <khj5e2$lp8$1@mx1.internetia.pl>
    <khjdfa$iqk$1@usenet.news.interia.pl>
    <513dc625$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
    <khlt4f$fjh$1@usenet.news.interia.pl>
    Subject: Re: tablet PC TabFun 7.0
    Date: Tue, 12 Mar 2013 10:13:07 +0100

    "astro" napisał:
    > Jesli taki problem rzeczywiscie mial w Twoim przypadku miejsce,
    > to dotyczyl raczej sterownikow karty graficznej, nie monitora.

    To sam linux komunikował z czym ma problem i do czego ma sterowniki i do
    karty graficznej miał a do monitora nie i nic nie dało się zrobić, żadna z
    dostępnych mi dystrybucji linuxa nie chciała uruchomić trybu graficznego:)

    > W sensie uruchamiania apikacji przeznaczonych dla Linuksa
    > pod Win - bzdura. Dla Windowsa nie ma czegos tak dobrego
    > jak WINE.

    Nie ma, bo nie ma sensu istnienie czegoś takiego dla windowsa, bo pod
    windowsem istnieją wszystkie aplikacje, które są pod linuxem:)
    Jaki miał by sens dla producenta aplikacji nie napisanie pod windowsa, skoro
    aplikacja pod windowsa jest tańsza i prostsza:)
    Problemem jest linux, bo pod niego nie masz aplikacji i sterowników i możesz
    się zesrać a nic nie zrobisz:) Wspomniany przez ciebie WINE nie rozwiązuje
    bo nikt nie pisze pod niego bibliotek dla wszystkich windowsowych
    aplikacji:)

    > Jedna z lepszych darmowych wywolywaczek RAWow
    > nie ma wersji dla Windowsa.

    No przestań, pod windowsa nie ma przeglądarki RAWów?:)

    > Zmyslasz. Nie ma wersji Winampa dla Linuksa. Nie ma on tez
    > otwartego kodu zrodlowego. Nie mogli wiec rozmawiac
    > o kompilacji ze zrodelek. Mozna go uruchomic tylko dzieki WINE
    > a to jest banalnie proste (odpalamy Setup tak samo jak pod
    > Windowsem).

    I tu się sprawdza jednak przysłowie że do obsługi linuxa trzeba studia
    kierunkowe skończyć:)
    Nie kończyłeś studiów i nie potrafisz a każdy student informatyki to
    potrafi:)
    Nie mam pojęcia czy istnieje linuxowy odpowiednik winampa, czy nie i jak te
    chłopaki to zainstalowali, ale wyglądało to identycznie jak winamp:)
    Dziesięciu chłopa cały weekend balowała nad tym i z dumą mi prezentowali
    efekty:)
    A ja patrzyłem na nich z politowaniem, bo wtedy ja nawet na windowsie sie
    nie znałem a do słuchania muzyki i oglądania filmów to wystarczyło że
    kliknąłem BESTplayera i działało a oni jeszcze w następny weekend
    instalowali aplikację do oglądania filmów:)
    Podobnie z politowaniem patrzyłem na nich gdy tłumaczyli mi że mają linuxa
    bo jest za darmo a ja windowsa też miałem za darmo, więc po co sobie życie
    marnować?:)

    > Akurat chyba z kazda dystrybucja zintegrowana jest odtwarzarka
    > multimediow.

    Nie z każdą, chociaż występuje wyraźna tendencja upodobnienia linuxa do
    windowsa, ale toporność obsługi i brak aplikacji dalej jest taka sama,
    wprawdzie nowsze linuxy mają zintegrowane odtwarzarki, ale one nie
    odtwarzają większości plików, czyli linux pełną gębą:)
    Najbardziej mnie zdziwiła pewna nowa dystrybucja linuxa gdzie był
    zintegrowany OpenOffice, ale nie było żadnego edytora tekstów typu
    notatnika:)
    Oczywiście był słynny VI, czyli typowa linuxowa aplikacja dla inteligentnych
    inaczej:)