    From: "Jurand" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Date: Sat, 2 Jan 2010 22:15:59 +0100

    Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    news:hho3to$9u6$1@news.onet.pl...

    > Tak, wytlumacz mi sens tego porownania. Ale widze ze zakladasz niemal
    > ecodriving w pierdzidelku... tu niestety wiekszy silnika przegra, ale jak
    > to sie ma do jazdy na co dzien?

    Jaki ecodriving? Normalna jazda po mieście samochodem 1.6 75 KM.

    > Jest to napisane nie do konca precyzyjnie i jak widze nie dajesz sie
    > naprowadzic, zapytaj moze Kube o kontekst.

    Kuba sam sobie powinien odczytać kontekst, bo jest on dość jasny.

    > Mnie slabizna palila do 10l LPG w trasie przy przelotowej 140pkh (310km w
    > 2,5h wiec srednia wyszla ladna - srodek nocy), w miescie palil 11 l LPG.
    > Lanos 1.5 100KM palil 7l noPB... tylo to sa ekstrema i trzeba jechac z
    > niezlym samozaparciem by to spalanie utrzymac. Z utrzymanie spalania w
    > mocniejszym aucie nie mam problemu bo nie odczuwam braku mocy na kazdym
    > kroku.
    > Jak bede chcial to 525 spali moze 13l LPG, jak poupalam to z pewnoscia 25l
    > przekrocze.

    No i co z tego - my nie mówiliśmy tutaj o tym, ile da się spalić "jak będę
    chciał". Chodziło o przyjęcie pewnych wartości średnich - czyli jeździsz
    sobie po mieście rozpędzajac się do, powiedzmy, 80 km/h.

    > W slabym moglem miec 11 l LPG, a wychodzilo wiecej... a mozliwosci silnika
    > znacznie mniejsze. Ja chrzanie male silniczki ktore wciagna nawet te
    > radosne 12l LPG jak moge miec cos co w razie potrzeby jedzie i ode mnie
    > zalezy czy spali 13, 15 czy 25+ l LPG.

    Wiesz co - mój znajomy ma A8 4.0 TDI. Pali mu to średnio 12/100. W trasie
    schodzi do 9-10/100. Co z tego, że ma w tym aucie 300 KM. Wykorzystuje je
    bardzo rzadko, a niestety, spalanie jest spalaniem:
    - NIE DA SIĘ tym samochodem osiągnąć, nawet przy stylu turbodymoemeryt mode
    on, spalania miejskiego na poziomie 9/100.
    - jeżdżąc SPRAWNIEJ Focusem 1.8 TDCI mam spalanie miejskie na poziomie 7/100
    - w taki sam sposób jeżdżąc tym A8 mam spalanie 12/100.
    - zapierdalając tym A8 po mieście jak zwierzak mam spalanie 16/100, przy
    czym jest to bardzo niebezpieczne dla otoczenia
    - zapierdalając Focusem po mieście jak zwierzak mam spalanie 9/100.
    Ogarniasz?

    > Ogladalasz TG? bylo tam porownanie spalania Priusa i mocnego BMW, oba auta
    > jechaly jednakowo, ale jeden jechal na granicy mozliwosci drugi sie
    > wlokl. Pewnie wiesz ktory spalil wiecej. Ja mocnym jezdze spokojnie
    > delikatnie, ale zeby miec to tempo slabym musialem cisnac, odwracajac to
    > jezdze mocniejszym z ta sama dynamika co slabym i spalanie pozostalo bez
    > zmian.
    > Dynamika jazdy taka sama, a kilkakrotnie mocniejsze auto okazalo sie
    > oszczedniejsze.

    Dla mnie takie testy to pewnego rodzaju absurd. Ile będzie przypadków, że
    będziesz jeździł samochodem na granicy jego możliwości? Przez 20 minut po
    polskiej autostradzie? Jak nie robisz autem dużych tras, to sens posiadania
    samochodu z dużą pojemnością silnika w mieście jest praktycznie żaden -
    oprócz poprawy własnego EGO.

    Jurand.