  • Data: 2010-01-02 23:50:08
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradĽcie
    Od: "Przembo" <x...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora

    *Jurand* napisal(a) w news:hhocvu$ltq$1@inews.gazeta.pl:
    > Jaki ecodriving? Normalna jazda po mieście samochodem 1.6 75 KM.

    60KM/1t... tak da sie tym jezdzic normalnie i ekonomicznie jednoczesnie...

    > No i co z tego - my nie mówiliśmy tutaj o tym, ile da się spalić "jak
    > będę chciał". Chodziło o przyjęcie pewnych wartości średnich - czyli
    > jeździsz sobie po mieście rozpędzajac się do, powiedzmy, 80 km/h.

    Przyjmujac wartosci srednie oba auta potrzebuja tyle samo paliwa na kazde
    100km. A predkosci to 70-80kph na dwupasmowkach, 100kph na drodze o
    dopuszczalnej 80kph.

> [...]
    > schodzi do 9-10/100. Co z tego, że ma w tym aucie 300 KM. Wykorzystuje je
    > bardzo rzadko, a niestety, spalanie jest spalaniem:
    > - NIE DA SIĘ tym samochodem osiągnąć, nawet przy stylu turbodymoemeryt
    > mode on, spalania miejskiego na poziomie 9/100.
    > - jeżdżąc SPRAWNIEJ Focusem 1.8 TDCI mam spalanie miejskie na poziomie
    > 7/100 - w taki sam sposób jeżdżąc tym A8 mam spalanie 12/100.
    > - zapierdalając tym A8 po mieście jak zwierzak mam spalanie 16/100, przy
    > czym jest to bardzo niebezpieczne dla otoczenia
    > - zapierdalając Focusem po mieście jak zwierzak mam spalanie 9/100.

    Wg. instrukcji od znacznie mniejszego auta niz A8 automat w miescie
    pochlania 2l/100km, ale to pewnie bez znaczenia... tak wiec polecam Tico z
    LPG bedzie sprawnie i w 6l LPG jezdzac na granicy mozliwosci sie zmiescisz,
    bedzie tanio i bezpiecznie - spalanie to info od znajomego sprzed lat.

    > Dla mnie takie testy to pewnego rodzaju absurd. Ile będzie przypadków, że
    > będziesz jeździł samochodem na granicy jego możliwości? Przez 20 minut po
    > polskiej autostradzie? Jak nie robisz autem dużych tras, to sens
    > posiadania samochodu z dużą pojemnością silnika w mieście jest
    > praktycznie żaden - oprócz poprawy własnego EGO.

    Moje ego ma sie swietnie, ta zasluge przypiszmy dresowozowi z silnikiem
    okretowym.
    Z mojej strony EOT.

    Pozdr