  • Data: 2010-01-03 18:20:01
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: "Jurand" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    news:hhoif4$f6k$1@news.onet.pl...

    > 60KM/1t... tak da sie tym jezdzic normalnie i ekonomicznie jednoczesnie...

    > Przyjmujac wartosci srednie oba auta potrzebuja tyle samo paliwa na kazde
    > 100km. A predkosci to 70-80kph na dwupasmowkach, 100kph na drodze o
    > dopuszczalnej 80kph.

    Właśnie że potrzebują więcej paliwa, BO (co już tłumaczyłem) - cały układ
    napędowy łącznie z silnikiem stawia większy opór. I tyle. I ten o kilka %
    większy opór powoduje o kilka % większe zużycie paliwa na trasie. W mieście
    dochodzi do tego problem ruszenia większej masy z miejsca - i wtedy MUSISZ
    podać więcej paliwa, żeby ruszyć do przodu auto o masie np. 1.5t kontra auto
    1.2t. Nie wierzysz - spróbuj popchnąć Opla Corsę a potem Opla Vectrę. Przy
    którym się bardziej zmęczysz? Przy większym. Tak samo "zmęczy" się jednostka
    napędowa.

    > Wg. instrukcji od znacznie mniejszego auta niz A8 automat w miescie
    > pochlania 2l/100km, ale to pewnie bez znaczenia... tak wiec polecam Tico z
    > LPG bedzie sprawnie i w 6l LPG jezdzac na granicy mozliwosci sie
    > zmiescisz, bedzie tanio i bezpiecznie - spalanie to info od znajomego
    > sprzed lat.

    Logika i konsekwencja wywodów obezwładnia ;)

    Dzięki.

    Jurand.