eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: szukam auta - mocnego RWD - doradźcieRe: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
  • Data: 2010-01-02 22:22:47
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: "Jurand" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hho2e6$9g0$1@inews.gazeta.pl...

    >> Powtórzę jeszcze raz - JEŚLI Twoja Omega 2.5 V6 pali 13-14 LPG przy
    >> TWOIM stylu jazdy to Mondeo 1.8 przy TAKIM SAMYM stylu jazdy zadowoli
    >> się 10-11 litrami LPG. Podobnie Mondeo 1.6.
    >> Jeśli nie rozumiesz, co to znaczy jeździć autem w takim samym stylu -
    >> to przepraszam, nie mamy o czym dyskutować.
    >
    > doskonale wiem, ale Ty pomijasz jeden drobny fakt wynikający z różnicy
    > mocy.

    Ale mnie wali ta różnica mocy, bo wg założeń jedziemy MOCNIeJSZYM autem tak
    samo jak SŁABSZYM.
    Pozwolę Ci jeszcze raz przypomnieć:
    "Pojeździj kiedyś mocniejszym silnikiem o większej pojemności w tym samym
    tempie co tą swoją motorynką i
    ze zdziwieniem stwierdzisz, ze wcale więcej benzyny nie zuzyjesz."

    To sam napisałeś. Weź to do pani od polskiego i zapytaj, o co w tym zdaniu
    chodzi, bo chyba naprawdę sie zawiesiłeś.

    > Zeby jechać tym samym tepem w mocniejszym samochodzie potrzeba
    > wykorzystywać zdecydowanie mniejszy procent Jego mozliwości i to jest
    > wlasnie to, co powoduje, ze róznica w spalaniu jest minimalna.

    Wykorzystujesz mniejszy % jego możliwości, ale najczęściej większą liczbę
    koni angażujesz, żeby ten sam efekt osiągnąć, co w aucie o mniejszej
    pojemności - tłumaczyłem to już z prostych praw fizyki. A te konie powstają
    z niczego innego, tylko z większej ilości paliwa, które musi zostać spalone.

    >>
    >> Nie zacierają się. Nie gadaj jak debil. Gdyby 2.3 paliło tyle co 1.6,
    >> to nikt nie bawiłby się w produkowanie silników o coraz mniejszej
    >> pojemności, żeby chwalić się coraz niższym zużyciem paliwa.
    >
    > jeździles, czy tylko tak pitolisz?

    Nie kurde, nie jeździłem, mam Fiata 126p i tak sobie stukam bo mi się nudzi.

    >>
    >> Znowu pieprzenie. Na takiej trasie, gdzie A6 3.0 TDI spali Ci 7/100,
    >> to 1.9 TDI spali 5.5/100. Wybacz - miałem A6 2.5 TDI i A8 2.5 TDI i
    >> wiem, ile te silniki palą i przy jakich warunkach. 7/100 to jest
    >> jazda 110 km/h na tempomacie.
    >
    > Znów pomijasz dość istotny fakt - zeby jechac mocniejszym samochodem z
    > taką samą dynamiką używasz procentowo mniej jego mozliwości, wiec na
    > _takiej samej_ trasie i w _takiej dynamice_ to ten mocniejszy nie
    > potrzebuje tyle energii.

    Załóż się. Skoro to jest takie zajebiście dla Ciebie oczywiste - wygrasz 4
    tysiące i będziesz bohaterem PMS-u.

    > Bo mialem passata 1,9 i A4 1,9
    > Jeździlem A6 2,5 i 3,0
    > Moge z duzym prawdopodobieństwem przypuszczac jakie będzie spalanie w A6
    > 1,9
    > Póki co to Ty wróżysz z fusów.
    >>
    >> Jasne, za słaby jest. Zwłaszcza, że przy jeździe w trasie masa auta ma
    >> największe znaczenie. Spałeś na lekcjach fizyki? Wiesz, jakiej mocy
    >> potrzeba do utrzymania prędkości dajmy na to 120 km/h w aucie klasy
    >> A6?
    >
    > no i to jest wlasnie sedno sprawy. Mocy potrzeba TYLE samo w jednym i
    > drugim przypadku, tyle, ze w przypadku 1,9 110KM będzie to X KM a w
    > przypadku 3,0 będzie to 50%X KM mocy maksymalnej silnika. Już wiesz
    > dlaczego spalanie będzie podobne?

    No to załóż się.

    >> Dobra - kładę 4000 na stół, że nie. Załatwię dwie A6-ki. 1.9 TDI i
    >> 2.5 V6 TDI. Obie taka sama skrzynia. Jedzemy trasą Katowice-Kraków.
    >> Równo, ale nie jednostajnie. Ty jedziesz 2.5 V6 TDI. JEśli uda Ci się
    >> zejść ze spalaniem do różnicy nie przekraczającej 5% - masz 4000 w
    >> kieszeni. Jeśli Ci się nie uda - płacisz za tankowanie do pełna obu aut.
    >
    > Weć 3,0 a nie 2,5 bo ten drugi jest akurat kiepskim przykladem :)

    Jakim kiepskim przykładem? Przecież wykorzystam mniejszy % jego mocy,
    prawda? Teoria Ci nagle się w praktyce nie sprawdzi?

    Nie wezmę 3.0 z prostego powodu - trzeba się trzymać tych samych modeli i
    tych samych technologii. Chodzi o zminimalizowanie ew. różnic.
    Jak chcesz wziąć 3.0, to do porównania trzeba dać jakiegoś 4.2 TDI. Masz A8
    3.0? ;)
    Albo BMW 320d i 330d.

    > ps. poza tym nie mam ochoty na udawadnianie Ci tego w drodze zakladu - bo
    > próbujesz nie ładnie cwaniakować podczas normalej dyskusji, a ja niestety
    > dałem sie wciągnąć w ten styl wypowiedzi stąd eot z mojej strony.
    > Będziesz mial okazje pojeździć różnymi silnikami .. sam sie przekonasz o
    > co chodzi. Gorzej, ze Ty stawiasz takie założenia, ze liczysz jakies
    > ml/100km zupełnie pomijając różnice w mocach i znaczne różnice w
    > pojemnościach.

    Nie wezmę 3.0, bo trzeba się trzymać tych samych modeli i tych samych
    technologii.
    Jak chcesz wziąć 3.0, to do porównania trzeba dać jakiegoś 4.2 TDI. Masz A8
    3.0? ;)
    To co - mam stawiac 8 tysięcy na stół? Ale tankujesz bak do pełna i stawiasz
    mi obiad w wybranej przeze mnie restauracji...

    Jurand.

    > Na koniec powiem tylko tyle, ze spalanie jest wynikiem b. wielu czynników,
    > a sama pojemnośc ma tu dość małe znaczenie.
    >
    >
    > --
    > Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    > Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    > Omega B X25XE
    >
    >
    >


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: