    Subject: Re: szczyty głupoty
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Date: Sat, 17 Apr 2021 12:15:30 +0200

    W dniu 16.04.2021 o 15:50, Zbynek Ltd. pisze:

    > Miałeś większą moc. Mój nadajniczek na UKF był na 1 tranzystorze.
    > Wystarczał nawet BC107, wcale nie w.cz. Bardzo niestabilny
    > częstotliwościowo - w zależności od kształtu, ustawień anteny. Dla
    > stałej częstotliwości antena sztywna. Dla zakłócania pasma radiowego i
    > TV antena z miękkiego przewodu. Zasięg minimum 50m. Tyle było do bloku
    > naprzeciw, gdzie za dostrojenie brałem widoczne wieczorową porą
    > zmienianie na 1 z kolorów kolorowego Rubina. A to pokój na niebiesko, a
    > to na czerwono :-) Można było wejść na fonię TV i pogadać głupoty. Radio
    > też można było zakłócić własnym audio.

> [...]
    Wiem, też takie robiłem. Wymyśliłem wtedy właśnie pierwszą
    "elektroniczną nianię" i kiedy dzieciak w wózku spał na podwórku, to
    żona podsłuchiwała go na UKF. Dodatkowy tranzystor do mikrofonu, żeby
    była większa czułość i słychać było brzęczenie owadów nawet. Co do
    stabilizacji, to opanowałem sztukę w ten sposób, że drobne zmiany
    konstrukcyjne tego popularnego układu dawały w miarę stabilizację. To do
    dzisiaj działa w chinskich mikrofonach, które można kupić jeszcze na
    bazarze. Nawet jakiś czas, po lekkim dopaleniu i większych
    modyfikacjach, miałem własną stację muzyczną w bloku i nadawałem lepsze
    kawałki z winyli dla sąsiadów oraz występy kabaretu TEY, nagrywane
    nielegalnie :D Jakoś nikt mnie nie podpierdolił do ubeków więc sobie
    działało jakiś czas.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>