  • Data: 2021-04-17 15:31:34
    Temat: Re: głupoty
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    news:14ovaykhtiejf.6q9ezo6fj66z.dlg@40tude.net...

    > Chyba zwarles nogi.
    > Normalnie to LED sie przepala na przerwe.
    > A aku samochodowy potrafi zaswiecic znacznie grubszy drut.
    >

    > Ja tam kiedys na szybko chcialem zaswiecic LED.
    > Podlaczylem wtyczkowy zasilacz bez opornika, bo zasilacz kiepski,
    > wydajnosc ma slaba, to wystarczy.
    >
    > LED jakos slabo swieci, wiec podnosze napiecie, podnosze ... a ona
    > coraz slabiej. Az w koncu zadymila ... zapomnialem, ze przy za duzym
    > pradzie LED tak maja ... im wiecej pradu, tym mniej swiatla.

    A wcześniej potrafią zmienić kolor. Kolega narzekał, że zamówił
    klawiaturkę z zielonymi diodkami sygnalizacyjnymi a one świecą
    na żółto. Na próbę ustawił ograniczenie prądowe na zasilaczu, ale
    zamiast 0,01A ustawił 0,1A. Włączał na szczęście tylko na ułamek
    sekundy, nie przepalił ich a ew. utrata sprawności była niezauważalna.

    Arek