-
21. Data: 2011-10-19 22:23:35
Temat: Re: help:)
Od: Maksymilian Dutka <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com>
W dniu 2011-10-19 19:19, Michał sirapacz Gut pisze:
> tzw dupa.
>
> podczas skrecania glowicy okazalo sie ze jedna sruba sie caly czas
> obraca. ale zeby bylo ciekawiej to dokreca sie do ok 55Nm (skrecam na
> dynamometryka a nie stopnie) i dalej sie powoli obraca. jak zmniejsze
> prog do 50Nm to elegancko odbija. jak zwieksze do ok 60 to sie obraca
> (rownomierny w miare opor).wykrecilem, nie ma sladu opilkow, gwint nie
> jest uszkodzony.
Ja bym wsadził szmatę (która nie gubi włókien) do otworu, i zobaczył czy
otwór jest czysty, tzn. czy na wyjętej szmacie niema jakiegoś syfu.
Potem palcami wkręcał śrubę ile się da - wtedy da się wyczuć czy z
gwintem wszystko ok.
Uważaj abyś sobie nie zepsuł uszczelki pod głowicą.
--
Pozdrawiam
Maksymilian Dutka
-
22. Data: 2011-10-19 22:51:25
Temat: Re: help:)
Od: Michał sirapacz Gut <s...@g...com>
zostawilem narazie te srube w cholere a reszte lekko podociagalem do
80-85 Nm.
proba odpalenia sie nie powiodla - silnik stawia takie opory ze
rozrusznik ma ciezko krecic i zamordowalem akumulator bardzo szybko -
wlasnie sie laduje.
dam mu z kwadrans i ide probowac znowu. moze swiece popieprzylem bo
podlaczalem je w ciemno (wlasciwe pary swiec do cewek ale nie wiem czy
cewki dopasowane do par).
-
23. Data: 2011-10-19 23:45:22
Temat: Re: help:)
Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>
Uzytkownik "Michal sirapacz Gut" <s...@g...com> napisal w wiadomosci
news:ffff5e5c-53c3-4e7f-bd7a-1bcccffe5693@f11g2000vb
m.googlegroups.com...
> zostawilem narazie te srube w cholere a reszte lekko podociagalem do
> 80-85 Nm.
>
> proba odpalenia sie nie powiodla - silnik stawia takie opory ze
> rozrusznik ma ciezko krecic i zamordowalem akumulator bardzo szybko -
Silnik nie ma prawa stawiac jakichs strasznie duzych oporów - praktycznie
zwykle.
Pierwsze odpalenie zwykle zaczyna sie od próby bez swiec, kreci sie do czasu
pojawienia sie cisnienia oleju.
Co do sruby
Jak wczesniej kolega napisal byc moze sruba plywa na poduszce oleju i sie
nie daje dokrecic wyczysc otwór bo rozsadzisz blok. Lub jest juz zbyt
wyciagnieta i jest zbyt plastyczna. Producent podaje maksymalna dlugosc srub
glowicy?
Wczesniej piszesz, ze nie zmierzyles luzu zamka pierscienia.... jesli bedzie
za maly silnik stanie na debowo ze zniszczonymi gladziami cylindrów.
Ty sie uparles popsuc ten silnik :-)
--
Pozdrawiam,
Lukasz
-
24. Data: 2011-10-19 23:49:05
Temat: Re: szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>
Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości
news:j7mqt6$s2n$23@node2.news.atman.pl...
>> kiedy wymienic olej po tej operacji? i czy w ogole?
>>
> Tu nie bardzo co ma sie docierac, pierscienie pewnie beda sie dluzej
> ukladac bo maja gladko, lozysk slizgowych sie nie dociera.
Ano, jak nie było honowania to nie będzie docierania.
A jakby było to najlepiej po pierwszym odpaleniu i godzinie pracy z
systematycznie zwiększaną prędkością np 1000-3000 wymienić olej pierwszy
raz. Drugi raz po kilkudziesięciu km oczywiście zawsze z filtrem. Wtedy
wypływa 90% tego co ma się dotrzeć. Na pierwsze dwa, trzy zalania najtańszy
olej z Tesco.
--
Pozdrawiam, Łukasz
-
25. Data: 2011-10-20 00:02:35
Temat: Re: szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
Od: Michał sirapacz Gut <s...@g...com>
silnik sie uruchomil.
po uruchomieniu (jak poszlo dobre cisnienie oleju po bebechach) silnik
uruchamia sie bajecznie ladnie - pali od pierwszego dotkniecia,
pracuje rowno poza jednym drobnym szczegolem. nie mam w ogole
cisnienia oleju na magistrali walka rozrzadu. polapalem sie po tym jak
klepaly niemilosiernie zawory i zdjalem klawiature. po zdjeciu
magistrali olejowej z otworu w glowicy nie wyplywa olej ani podczas
krecenia ani podczas pracy silnika (odpalilem go na chwile zeby miec
pewnosc ze ma maksymalne cisnienie oleju).
dopoki mam zdjeta obudowe klawiatury to moge sobie smarowac ja pedzlem
ale litosci - nie ujade tak daleko. powiesze nowy watek z tym
olejem.....
-
26. Data: 2011-10-20 00:08:34
Temat: Re: help:)
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-10-19 19:19, Michał sirapacz Gut pisze:
> tzw dupa.
>
> podczas skrecania glowicy okazalo sie ze jedna sruba sie caly czas
> obraca. ale zeby bylo ciekawiej to dokreca sie do ok 55Nm (skrecam na
> dynamometryka a nie stopnie) i dalej sie powoli obraca. jak zmniejsze
> prog do 50Nm to elegancko odbija. jak zwieksze do ok 60 to sie obraca
> (rownomierny w miare opor).wykrecilem, nie ma sladu opilkow, gwint nie
> jest uszkodzony.
Ale jak to wygląda?
Bo generalnie śrubę powinieneś do samego końca móc wkręcić minimalnym
momentem (po prostu ręką, bez żadnej dźwigni).
Dopiero jak śruba zaczyna ściskać głowicę z blokiem, to szybko powinien
rosnąć moment, aż do wymaganego.
Jak śruba wkręca się stawiając tępy opór, to albo masz już zerwany
gwint, albo jakiś syf w otworze.
Wystarczy że naleciało Ci tam jakieś wody, oleju czy czegoś - jak otwór
nie ma od spodu odpływu, to nie wkręcisz w to wtedy śruby.
Tak czy siak powinieneś zdjąć tą głowicę i sprawdzić jak to wygląda na dole.
Mając zdjętą głowicę sprawdź czy wszystkie śruby wkręcają się bez oporu
do końca. Jak masz poorany gwint, to są takie sprężynki do naprawiania
gwintów - działają bardzo dobrze (lepiej niż oryginał).
> cholera boje sie to bardziej skrecic bo moze gwint w glowicy leci (bo
> nie na srubie). Poprzednio byla skrecona na ok 110Nm i bylo ok.
> podpowiedzcie czy dokrecac to bo moze sie syfek jakis przypaletal czy
> moze zostawic w cholere taka (pozostale narazie dociagniete na ok 70
> czy 80Nm). Docelowo chcialem ciagnac do 100Nm. jak wytrzymaly jest
> gwint w glowicy?
Sposób dokręcania musisz sprawdzić w jakiejś dokumentacji. Bo tam nie
tylko istotny jest sam moment, a jeszcze stopniowe dociąganie tych śrub.
> sruba napewno nie siegnela dna bo gdyby tak sie stalo
> to by sie oparla i napewno nie polecialoby przy 50-60Nm.....
-
27. Data: 2011-10-20 00:22:56
Temat: Re: help:)
Od: Michał sirapacz Gut <s...@g...com>
wyglada to tak, krece 30nm klucz puszcza
podkrece na 40nm klucz puszcza
podkrece na ok 55nm klucz puszcza
podkrece na ok 57nm sruba sie obraca stawiajac rowny opor. nie jest to
tak, jak przy zrywanych gwintach mi znanych gdzie opor rosnie a potem
nagle mozna palcami krecic.
syfu troche na wyciorze wyciagnalem ale bez szalenstw - ot troche
oleju - kilka kropel. ale zadnych opilkow. poza tym na syfie ona
powinna stanac i nie dac sie obrocic, a ona kreci sie na ok 55-60nm.
nie ryzykowalem wiecej niz 180st
musze zrzucic glowice bo narazie wszystko wskazuje na to
ze.............zamontowalem odwrotnie upg............ jak ro zrobie to
sprawdze.
z tymi sprezynkami helicoil to czytalem ale jakos nie wyobrazam sobie
wiercenia w bloku silnika. po prostu to poza moją wyobrażnią nie
mowiac juz o tym ze znajac swoje zdolnosci nie zrobilbym tego rowno.
sposob dokrecania to 30nm 90st 90st ale to sie tyczy nowych srub
raczek, a ja robilem recykling:)
kolejny proiblem polega na tym ze furak na jutro musialbyc gotowy, a
teraz jestem delikatnie mowiac w dupie. UPG nowa nie dojdzie do konca
tygodnia, nie mowiac o tym ze nie mam zestawu do gwintowania i tych
sprezynek a wyciagac bloku z samochodu nie zamierzam zeby zawiezc to
do zakladu.
:/
-
28. Data: 2011-10-20 00:50:03
Temat: Re: help:)
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-10-20 00:22, Michał sirapacz Gut pisze:
> wyglada to tak, krece 30nm klucz puszcza
> podkrece na 40nm klucz puszcza
> podkrece na ok 55nm klucz puszcza
> podkrece na ok 57nm sruba sie obraca stawiajac rowny opor. nie jest to
> tak, jak przy zrywanych gwintach mi znanych gdzie opor rosnie a potem
> nagle mozna palcami krecic.
> syfu troche na wyciorze wyciagnalem ale bez szalenstw - ot troche
> oleju - kilka kropel. ale zadnych opilkow. poza tym na syfie ona
> powinna stanac i nie dac sie obrocic, a ona kreci sie na ok 55-60nm.
> nie ryzykowalem wiecej niz 180st
>
>
> musze zrzucic glowice bo narazie wszystko wskazuje na to
> ze.............zamontowalem odwrotnie upg............ jak ro zrobie to
> sprawdze.
>
> z tymi sprezynkami helicoil to czytalem ale jakos nie wyobrazam sobie
> wiercenia w bloku silnika. po prostu to poza moją wyobrażnią nie
> mowiac juz o tym ze znajac swoje zdolnosci nie zrobilbym tego rowno.
Robisz otwór poszerzając minimalnie już istniejący, więc stary otwór
prowadzi, a jak dojedziesz do dołu, to poczujesz opór i już wiesz że to
koniec wiercenia.
Prawdę mówiąc trudno to zrobić źle :)
Potem gwintujesz dołączonym gwintownikiem czyszcząc co jakiś czas otwór,
potem jeszcze kilka razy go delikatnie wkręć i wykręć żeby mieć dobry i
czysty gwint na który gładko wjedzie sprężynka
Następnie trochę oleju i delikatnie wkręcasz sprężynkę uważając żeby nie
przepchnąć jej przez zwój.
Jedynie należy uważać żeby opiłki aluminium nie dostały się do kanałów
olejowych.
> sposob dokrecania to 30nm 90st 90st ale to sie tyczy nowych srub
> raczek, a ja robilem recykling:)
Jak to nie są jakieś wybitnie długie i cienkie śruby to zrób tak jak
napisali. Będzie to chyba lepsze niż strzelanie jaki moment dokręcania
wybrać.
Bo o ile pamiętam to tak samo dokręcało się śruby w moim silniku z
Punto, a ostatnie dokręcanie było na oko sporo mocniej niż 100Nm (tak
porównując z momentem dokręcania kół).
> kolejny proiblem polega na tym ze furak na jutro musialbyc gotowy, a
> teraz jestem delikatnie mowiac w dupie. UPG nowa nie dojdzie do konca
> tygodnia
A nie da się tej drugi raz przykręcić?
Kiedyś raz po raz trzy razy zdejmowałem głowicę (właśnie naprawiać
poorane gwinty - za pierwszym razem jeden który się zerwał, za drugim
już wszystkie profilaktycznie bo znowu się inny zerwał) i wszystko na
jednej uszczelce.
Grubość po odkręceniu była identyczna jak przed przykręceniem.
Nie wiem czy to jest zgodne ze sztuką, ale zadziałało - parę lat już to
jeździ.
> , nie mowiac o tym ze nie mam zestawu do gwintowania i tych
> sprezynek a wyciagac bloku z samochodu nie zamierzam zeby zawiezc to
> do zakladu.
Możesz zaholować razem z blokiem, albo najlepiej pożyczyć z zakładu zestaw.
-
29. Data: 2011-10-20 02:41:45
Temat: Re: szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
Ukaniu <l...@g...pl> napisał(a):
>
> Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości
> news:j7mqt6$s2n$23@node2.news.atman.pl...
> >> kiedy wymienic olej po tej operacji? i czy w ogole?
> >>
> > Tu nie bardzo co ma sie docierac, pierscienie pewnie beda sie dluzej
> > ukladac bo maja gladko, lozysk slizgowych sie nie dociera.
>
> Ano, jak nie było honowania to nie będzie docierania.
> A jakby było to najlepiej po pierwszym odpaleniu i godzinie pracy z
> systematycznie zwiększaną prędkością np 1000-3000 wymienić olej pierwszy
> raz. Drugi raz po kilkudziesięciu km oczywiście zawsze z filtrem. Wtedy
> wypływa 90% tego co ma się dotrzeć. Na pierwsze dwa, trzy zalania najtańszy
> olej z Tesco.
>
handlujesz olejem czy co. Zalać tanim zrobić z tysiąc kilometrów, na startym
filtrze oczywiście. Wymienić po tysiącu filtr i olej. Znasz jakiś logiczny
powód, z wyjątkiem Twoich fobii i wizji, żeby po godzinie wymieniać dobry olej
i dobry filtr na nowe.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
30. Data: 2011-10-20 07:01:55
Temat: Re: help:)
Od: marcin <l...@k...cwo>
W dniu 2011-10-19 19:19, Michał sirapacz Gut pisze:
> tzw dupa.
>
> podczas skrecania glowicy okazalo sie ze jedna sruba sie caly czas
> obraca. ale zeby bylo ciekawiej to dokreca sie do ok 55Nm (skrecam na
> dynamometryka a nie stopnie) i dalej sie powoli obraca. jak zmniejsze
> prog do 50Nm to elegancko odbija. jak zwieksze do ok 60 to sie obraca
> (rownomierny w miare opor).wykrecilem, nie ma sladu opilkow, gwint nie
> jest uszkodzony.
sruba ci sie rozciaga w czesci niegwintowanej.
do wymiany.