  • 21. Data: 2011-10-19 22:23:35
    Temat: Re: help:)
    Od: Maksymilian Dutka <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com>

    W dniu 2011-10-19 19:19, Michał sirapacz Gut pisze:
    > tzw dupa.
    >
    > podczas skrecania glowicy okazalo sie ze jedna sruba sie caly czas
    > obraca. ale zeby bylo ciekawiej to dokreca sie do ok 55Nm (skrecam na
    > dynamometryka a nie stopnie) i dalej sie powoli obraca. jak zmniejsze
    > prog do 50Nm to elegancko odbija. jak zwieksze do ok 60 to sie obraca
    > (rownomierny w miare opor).wykrecilem, nie ma sladu opilkow, gwint nie
    > jest uszkodzony.

    Ja bym wsadził szmatę (która nie gubi włókien) do otworu, i zobaczył czy
    otwór jest czysty, tzn. czy na wyjętej szmacie niema jakiegoś syfu.
    Potem palcami wkręcał śrubę ile się da - wtedy da się wyczuć czy z
    gwintem wszystko ok.
    Uważaj abyś sobie nie zepsuł uszczelki pod głowicą.

    Maksymilian Dutka

  • 22. Data: 2011-10-19 22:51:25
    Od: Michał sirapacz Gut <s...@g...com>

    zostawilem narazie te srube w cholere a reszte lekko podociagalem do
    80-85 Nm.

    proba odpalenia sie nie powiodla - silnik stawia takie opory ze
    rozrusznik ma ciezko krecic i zamordowalem akumulator bardzo szybko -
    wlasnie sie laduje.
    dam mu z kwadrans i ide probowac znowu. moze swiece popieprzylem bo
    podlaczalem je w ciemno (wlasciwe pary swiec do cewek ale nie wiem czy
    cewki dopasowane do par).

  • 23. Data: 2011-10-19 23:45:22
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Uzytkownik "Michal sirapacz Gut" <s...@g...com> napisal w wiadomosci
    m.googlegroups.com...
> [...]
    >
    > proba odpalenia sie nie powiodla - silnik stawia takie opory ze
    > rozrusznik ma ciezko krecic i zamordowalem akumulator bardzo szybko -

    Silnik nie ma prawa stawiac jakichs strasznie duzych oporów - praktycznie
    zwykle.
    Pierwsze odpalenie zwykle zaczyna sie od próby bez swiec, kreci sie do czasu
    pojawienia sie cisnienia oleju.
    Co do sruby
    Jak wczesniej kolega napisal byc moze sruba plywa na poduszce oleju i sie
    nie daje dokrecic wyczysc otwór bo rozsadzisz blok. Lub jest juz zbyt
    wyciagnieta i jest zbyt plastyczna. Producent podaje maksymalna dlugosc srub
    glowicy?
    Wczesniej piszesz, ze nie zmierzyles luzu zamka pierscienia.... jesli bedzie
    za maly silnik stanie na debowo ze zniszczonymi gladziami cylindrów.
    Ty sie uparles popsuc ten silnik :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Lukasz

  • 24. Data: 2011-10-19 23:49:05
    Temat: Re: szczypce do pierscieni tlokowych - jak uzywac ?
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    > Tu nie bardzo co ma sie docierac, pierscienie pewnie beda sie dluzej
    > ukladac bo maja gladko, lozysk slizgowych sie nie dociera.

    Ano, jak nie było honowania to nie będzie docierania.
    A jakby było to najlepiej po pierwszym odpaleniu i godzinie pracy z
    systematycznie zwiększaną prędkością np 1000-3000 wymienić olej pierwszy
    raz. Drugi raz po kilkudziesięciu km oczywiście zawsze z filtrem. Wtedy
    wypływa 90% tego co ma się dotrzeć. Na pierwsze dwa, trzy zalania najtańszy
    olej z Tesco.

    --
    Pozdrawiam, Łukasz

  • 25. Data: 2011-10-20 00:02:35
    Od: Michał sirapacz Gut <s...@g...com>

    silnik sie uruchomil.

    po uruchomieniu (jak poszlo dobre cisnienie oleju po bebechach) silnik
    uruchamia sie bajecznie ladnie - pali od pierwszego dotkniecia,
    pracuje rowno poza jednym drobnym szczegolem. nie mam w ogole
    cisnienia oleju na magistrali walka rozrzadu. polapalem sie po tym jak
    klepaly niemilosiernie zawory i zdjalem klawiature. po zdjeciu
    magistrali olejowej z otworu w glowicy nie wyplywa olej ani podczas
    krecenia ani podczas pracy silnika (odpalilem go na chwile zeby miec
    pewnosc ze ma maksymalne cisnienie oleju).

    dopoki mam zdjeta obudowe klawiatury to moge sobie smarowac ja pedzlem
    ale litosci - nie ujade tak daleko. powiesze nowy watek z tym
    olejem.....

  • 26. Data: 2011-10-20 00:08:34
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]
    > prog do 50Nm to elegancko odbija. jak zwieksze do ok 60 to sie obraca
    > (rownomierny w miare opor).wykrecilem, nie ma sladu opilkow, gwint nie

    Ale jak to wygląda?
    Bo generalnie śrubę powinieneś do samego końca móc wkręcić minimalnym
    momentem (po prostu ręką, bez żadnej dźwigni).
    Dopiero jak śruba zaczyna ściskać głowicę z blokiem, to szybko powinien
    rosnąć moment, aż do wymaganego.

    Jak śruba wkręca się stawiając tępy opór, to albo masz już zerwany
    gwint, albo jakiś syf w otworze.
    Wystarczy że naleciało Ci tam jakieś wody, oleju czy czegoś - jak otwór
    nie ma od spodu odpływu, to nie wkręcisz w to wtedy śruby.
    Tak czy siak powinieneś zdjąć tą głowicę i sprawdzić jak to wygląda na dole.
    Mając zdjętą głowicę sprawdź czy wszystkie śruby wkręcają się bez oporu
    do końca. Jak masz poorany gwint, to są takie sprężynki do naprawiania
    gwintów - działają bardzo dobrze (lepiej niż oryginał).

    > cholera boje sie to bardziej skrecic bo moze gwint w glowicy leci (bo
    > nie na srubie). Poprzednio byla skrecona na ok 110Nm i bylo ok.
    > podpowiedzcie czy dokrecac to bo moze sie syfek jakis przypaletal czy
    > moze zostawic w cholere taka (pozostale narazie dociagniete na ok 70
    > czy 80Nm). Docelowo chcialem ciagnac do 100Nm. jak wytrzymaly jest
    > gwint w glowicy?

    Sposób dokręcania musisz sprawdzić w jakiejś dokumentacji. Bo tam nie
    tylko istotny jest sam moment, a jeszcze stopniowe dociąganie tych śrub.

  • 27. Data: 2011-10-20 00:22:56
    Od: Michał sirapacz Gut <s...@g...com>

    wyglada to tak, krece 30nm klucz puszcza
    podkrece na 40nm klucz puszcza
    podkrece na ok 55nm klucz puszcza
    podkrece na ok 57nm sruba sie obraca stawiajac rowny opor. nie jest to
    tak, jak przy zrywanych gwintach mi znanych gdzie opor rosnie a potem
    nagle mozna palcami krecic.
    syfu troche na wyciorze wyciagnalem ale bez szalenstw - ot troche
    oleju - kilka kropel. ale zadnych opilkow. poza tym na syfie ona
    powinna stanac i nie dac sie obrocic, a ona kreci sie na ok 55-60nm.
    nie ryzykowalem wiecej niz 180st

    musze zrzucic glowice bo narazie wszystko wskazuje na to
    ze.............zamontowalem odwrotnie upg............ jak ro zrobie to
    sprawdze.

    z tymi sprezynkami helicoil to czytalem ale jakos nie wyobrazam sobie
    wiercenia w bloku silnika. po prostu to poza moją wyobrażnią nie
    mowiac juz o tym ze znajac swoje zdolnosci nie zrobilbym tego rowno.

    sposob dokrecania to 30nm 90st 90st ale to sie tyczy nowych srub
    raczek, a ja robilem recykling:)

    kolejny proiblem polega na tym ze furak na jutro musialbyc gotowy, a
    teraz jestem delikatnie mowiac w dupie. UPG nowa nie dojdzie do konca
    tygodnia, nie mowiac o tym ze nie mam zestawu do gwintowania i tych
    sprezynek a wyciagac bloku z samochodu nie zamierzam zeby zawiezc to
    do zakladu.
    :/

  • 28. Data: 2011-10-20 00:50:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-10-20 00:22, Michał sirapacz Gut pisze:
> [...]
    > wiercenia w bloku silnika. po prostu to poza moją wyobrażnią nie
    > mowiac juz o tym ze znajac swoje zdolnosci nie zrobilbym tego rowno.

    Robisz otwór poszerzając minimalnie już istniejący, więc stary otwór
    prowadzi, a jak dojedziesz do dołu, to poczujesz opór i już wiesz że to
    koniec wiercenia.
    Prawdę mówiąc trudno to zrobić źle :)
    Potem gwintujesz dołączonym gwintownikiem czyszcząc co jakiś czas otwór,
    potem jeszcze kilka razy go delikatnie wkręć i wykręć żeby mieć dobry i
    czysty gwint na który gładko wjedzie sprężynka
    Następnie trochę oleju i delikatnie wkręcasz sprężynkę uważając żeby nie
    przepchnąć jej przez zwój.

    Jedynie należy uważać żeby opiłki aluminium nie dostały się do kanałów
    olejowych.

    > sposob dokrecania to 30nm 90st 90st ale to sie tyczy nowych srub
    > raczek, a ja robilem recykling:)

    Jak to nie są jakieś wybitnie długie i cienkie śruby to zrób tak jak
    napisali. Będzie to chyba lepsze niż strzelanie jaki moment dokręcania
    wybrać.
    Bo o ile pamiętam to tak samo dokręcało się śruby w moim silniku z
    Punto, a ostatnie dokręcanie było na oko sporo mocniej niż 100Nm (tak
    porównując z momentem dokręcania kół).

    > kolejny proiblem polega na tym ze furak na jutro musialbyc gotowy, a
    > teraz jestem delikatnie mowiac w dupie. UPG nowa nie dojdzie do konca
    > tygodnia

    A nie da się tej drugi raz przykręcić?
    Kiedyś raz po raz trzy razy zdejmowałem głowicę (właśnie naprawiać
    poorane gwinty - za pierwszym razem jeden który się zerwał, za drugim
    już wszystkie profilaktycznie bo znowu się inny zerwał) i wszystko na
    jednej uszczelce.
    Grubość po odkręceniu była identyczna jak przed przykręceniem.

    Nie wiem czy to jest zgodne ze sztuką, ale zadziałało - parę lat już to
    jeździ.

    > , nie mowiac o tym ze nie mam zestawu do gwintowania i tych
    > sprezynek a wyciagac bloku z samochodu nie zamierzam zeby zawiezc to
    > do zakladu.

    Możesz zaholować razem z blokiem, albo najlepiej pożyczyć z zakładu zestaw.

  • 29. Data: 2011-10-20 02:41:45
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ukaniu <l...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > wypływa 90% tego co ma się dotrzeć. Na pierwsze dwa, trzy zalania najtańszy

    handlujesz olejem czy co. Zalać tanim zrobić z tysiąc kilometrów, na startym
    filtrze oczywiście. Wymienić po tysiącu filtr i olej. Znasz jakiś logiczny
    powód, z wyjątkiem Twoich fobii i wizji, żeby po godzinie wymieniać dobry olej
    i dobry filtr na nowe.

  • 30. Data: 2011-10-20 07:01:55
    Od: marcin <l...@k...cwo>

> [...]
    > prog do 50Nm to elegancko odbija. jak zwieksze do ok 60 to sie obraca
    > (rownomierny w miare opor).wykrecilem, nie ma sladu opilkow, gwint nie

    sruba ci sie rozciaga w czesci niegwintowanej.
    do wymiany.