  • Data: 2009-12-11 09:37:02
    Temat: Re: (OT) superheterodyna AM na tranzystorach
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 10 Dec 2009 21:30:49 +0100, Atlantis napisał(a):

    > Czyli w gruncie rzeczy przy AM homodyna zachowuje się jak normalny
    > odbiornik o bezpośrednim wzmocnieniu i nie przejawia nawet części zalet
    > superheterodyny?
    > Czyżby generator lokalny służył tutaj do odtworzenia drugiej wstęgi
    > przed demodulacją? Jakoś nie interesowałem się nigdy szerzej odbiorem
    > homodynowym. :)
    Źle kombinujesz. Używanie generatora lokalnego do homodynowego odbioru AM
    jest nie tylko zbędne, jest szkodliwe. Każda niedokładność dostrojenia
    spowoduje potężny gwizd interferencyjny. Zatem idealna homodyna do odbioru
    AM to homodyna bez generatora lub z wyłączonym generatorem czyli zwykły 1V2
    czy coś w tym rodzaju. Generatora używa się tylko wtedy gdy fali nośnej
    brak (SSB czy jego warianty) lub wtedy gdy na tym gwiździe nam zależy (CW).

    --
    Jacek