  • Data: 2009-12-10 20:28:45
    Temat: Re: superheterodyna AM na tranzystorach
    Od: yorgus <y...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 09 Dec 2009 22:48:39 +0100, Atlantis <m...@w...pl> napisał:
    > yorgus pisze:
    >
    > możliwość dodania kawałka krótkich i posłuchania odleglejszego radia
    > byłaby ciekawą opcją. ;)
    > UL1242 z tego co widzę można dorwać w AVT.

    Ten scalak jest dosc dobry do FMu, i b. prosty w uzyciu
    Jak bedziesz robil p.cz na tranzystorach to mozesz
    miec problemy ze wzbudzaniem sie wzm. (jak to niechlujnie zaprojektujesz).
    Byly dobre powody po temu ze do p.cz uzywano scalakow gdy tylko sie dalo.

    > BTW jak się ma pośrednia 10.7MHz do 455-465kHz? Któraś jest preferowana
    > przy konkretnych zakresach albo wprowadza dodatkowe komplikacje przy
    > uruchamianiu układu?

    10.7 to bylo i chyba jest popularne w radiach fm (piezoceramiki), w konstrukcjach
    krotkofalarskich
    to raczej sie uzywalo filtrow kwarcowych 9MHz. 465 khz to byly takie proste
    filtry piezoceramiczne (rf02 chyba) uzywane w radiach am. Goly filtr piezo ma duza
    selektywnosc, ale przepuszcza tez piki poza zalozonym pasmem dlatego stosowalo
    sie filtr lc + filtr piezo.

    > Hmm... A może mógłbyś (lub ktokolwiek mógłby) podrzucić schemat?
    > Mniej-więcej wiem o czym mowa, ale obawiam się, że układ
    > "zaprojektowany" samodzielnie przeze mnie w oparciu o otrzymane od was
    > informacje nie zadziałałby. ;)

    nie mam tych ksiazek pod reka. Na poczatek polecam lekture
    http://winntbg.bg.agh.edu.pl/skrypty2/0067/

    --
    pozdrawia
    yorgus