  • Data: 2011-12-03 22:28:23
    Temat: Re: stroze moralnosci w Saturnie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.12.2011 23:10, Marek Wyszomirski pisze:

    > Widzę dość istotną różnicę. W odróżnieniu od pracowników poczty, którzy
    > jedynie dostarczają przesyłkę i nie mają żadnego powodu by otwierać
    > koperty laborant musi dobrać korekcję do zdjęć. Jak to ma zrobić bez ich
    > oglądania?
    > Również kontrola jakości wykonania zdjęć wymaga ich obejrzenia przed
    > wydaniem. Nie wyobrażam sobie, aby lab który wykonuje mi odbitki na
    > wystawę (a wiec w formacie raczej zdecydowanie większym niż pocztówkowy)
    > wydał mi je prosto bez maszyny bez sprawdzenia, czy dobrze wyszły.

    Ummm... Mówimy o profesjonalnym, artystycznym i _ręcznym_ labie
    fotochemicznym? W którym laborant siedzi nad każdym zdjęciem mozolnie
    usiłując uzyskać optymalny wynik? W którym Saturnie w ostatniej dekadzie
    widziałeś takie zjawisko? ;->

    Powiem więcej - operator _auto_labu (a właściwie w dzisiejszych czasach
    komputerowej naświetlarki lub po prostu drukarki sublimacyjnej) wręcz
    nie powinien ingerować w parametry materiału źródłowego!

    Kiedyś czytałem sobie książkę o historii Star Treka - tam właśnie był
    piękny przykład, jak taki laborant-mądrala ciągle uparcie korygował do
    "normy" otrzymane materiały i ekipa nie mogła dojść, dlaczego
    zielonoskóra bohaterka, mimo nakładania coraz jadowiciej zielonego
    makijażu, ciągle uparcie wychodzi ziemsko różowa.

    Bo skąd laboludek może wiedzieć, jakie były intencje autora?