eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikasterowanie 12V w aucieRe: sterowanie 12V w aucie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: sterowanie 12V w aucie
    Date: Sat, 10 Jul 2010 23:20:12 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 31
    Message-ID: <i1ao6f$p1q$1@news.onet.pl>
    References: <i1800u$sf5$1@news.onet.pl> <i181af$1hd$1@news.onet.pl>
    <8...@m...individual.net> <i19o85$d4o$1@news.onet.pl>
    <8...@m...individual.net> <i1a16g$2gu$1@news.onet.pl>
    <8...@m...individual.net>
    NNTP-Posting-Host: chello089076168083.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1278796815 25658 89.76.168.83 (10 Jul 2010 21:20:15 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 10 Jul 2010 21:20:15 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; en-US; rv:1.9.1.10)
    Gecko/20100512 Thunderbird/3.0.5
    In-Reply-To: <8...@m...individual.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:591973
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2010-07-10 23:05, Marek Lewandowski wrote:
    > Oczywiście, że przeżyje, byle nie popłynęło za dużo prądu.
    > A wystarczy jej antyrównolegle podpiąć drugą diodę i przeżyje nawet bez
    > robienia łaski.

    A więc masz:

    a) transoptor
    b) zabezpiecznie transoptora w postaci diody
    c) rezystor ograniczający prąd diody
    d) rezystor podciągajacy tranzystor transoptora po drugiej stronie

    Uuuu ;) Nie dziwota że elektrycy biora przekaźnik.

    > A kto gdzie napisał, że masa zasilania sterowanego urządzenia jest
    > tożsama z masą sterownika?

    A kto powiedział że nie? Nie ma co wróżyć z fusów.

    > Jak skacząca masa (może być masa sterownika, załóżmy, że sterowane
    > urządzenie jest nowo i porządnie podłączone) będzie powodować zatykanie
    > i odtykanie tranzystora, a tym samym kłapanie zasilaniem, to chyba
    > użyszkodnik się wkurzy, nie? I co, ma okablować samochód na nowo?

    Poszukać zaśniedziałej śruby masy. Wbrew pozorom to bardzo czesta
    usterka w prawie kazdym samochodzie.

    Miałem okazję mierzyć róznicę osobiscie w potencjale masy w Lanosie i
    Lagunie II (aby wyeliminować problem zaśniedziałej śruby). Różnice nie
    przekraczały 30mV mierzone w odległych punktach samochodu. To jednak
    solidny kawałek przewodnika.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: