-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: sterowanie 12V w aucie
Date: Sat, 10 Jul 2010 23:20:12 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 31
Message-ID: <i1ao6f$p1q$1@news.onet.pl>
References: <i1800u$sf5$1@news.onet.pl> <i181af$1hd$1@news.onet.pl>
<8...@m...individual.net> <i19o85$d4o$1@news.onet.pl>
<8...@m...individual.net> <i1a16g$2gu$1@news.onet.pl>
<8...@m...individual.net>
NNTP-Posting-Host: chello089076168083.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1278796815 25658 89.76.168.83 (10 Jul 2010 21:20:15 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 10 Jul 2010 21:20:15 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; en-US; rv:1.9.1.10)
Gecko/20100512 Thunderbird/3.0.5
In-Reply-To: <8...@m...individual.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:591973
[ ukryj nagłówki ]On 2010-07-10 23:05, Marek Lewandowski wrote:
> Oczywiście, że przeżyje, byle nie popłynęło za dużo prądu.
> A wystarczy jej antyrównolegle podpiąć drugą diodę i przeżyje nawet bez
> robienia łaski.
A więc masz:
a) transoptor
b) zabezpiecznie transoptora w postaci diody
c) rezystor ograniczający prąd diody
d) rezystor podciągajacy tranzystor transoptora po drugiej stronie
Uuuu ;) Nie dziwota że elektrycy biora przekaźnik.
> A kto gdzie napisał, że masa zasilania sterowanego urządzenia jest
> tożsama z masą sterownika?
A kto powiedział że nie? Nie ma co wróżyć z fusów.
> Jak skacząca masa (może być masa sterownika, załóżmy, że sterowane
> urządzenie jest nowo i porządnie podłączone) będzie powodować zatykanie
> i odtykanie tranzystora, a tym samym kłapanie zasilaniem, to chyba
> użyszkodnik się wkurzy, nie? I co, ma okablować samochód na nowo?
Poszukać zaśniedziałej śruby masy. Wbrew pozorom to bardzo czesta
usterka w prawie kazdym samochodzie.
Miałem okazję mierzyć róznicę osobiscie w potencjale masy w Lanosie i
Lagunie II (aby wyeliminować problem zaśniedziałej śruby). Różnice nie
przekraczały 30mV mierzone w odległych punktach samochodu. To jednak
solidny kawałek przewodnika.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
Najnowsze wątki
- 2025-01-23 5G Apokalipsa - nie tylko dla tutejszych przeżuwaczy podpiczników
- 2025-01-23 wodor
- 2025-01-23 Zawór grzybkowy - jaki producent
- 2025-01-23 Warszawa => Expert IT Recruiter 360 <=
- 2025-01-23 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-01-23 Citi Handlowy promocja na kartę kredytową
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne