eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikasterowanie 12V w aucieRe: sterowanie 12V w aucie
  • Data: 2010-07-10 21:20:12
    Temat: Re: sterowanie 12V w aucie
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2010-07-10 23:05, Marek Lewandowski wrote:
    > Oczywiście, że przeżyje, byle nie popłynęło za dużo prądu.
    > A wystarczy jej antyrównolegle podpiąć drugą diodę i przeżyje nawet bez
    > robienia łaski.

    A więc masz:

    a) transoptor
    b) zabezpiecznie transoptora w postaci diody
    c) rezystor ograniczający prąd diody
    d) rezystor podciągajacy tranzystor transoptora po drugiej stronie

    Uuuu ;) Nie dziwota że elektrycy biora przekaźnik.

    > A kto gdzie napisał, że masa zasilania sterowanego urządzenia jest
    > tożsama z masą sterownika?

    A kto powiedział że nie? Nie ma co wróżyć z fusów.

    > Jak skacząca masa (może być masa sterownika, załóżmy, że sterowane
    > urządzenie jest nowo i porządnie podłączone) będzie powodować zatykanie
    > i odtykanie tranzystora, a tym samym kłapanie zasilaniem, to chyba
    > użyszkodnik się wkurzy, nie? I co, ma okablować samochód na nowo?

    Poszukać zaśniedziałej śruby masy. Wbrew pozorom to bardzo czesta
    usterka w prawie kazdym samochodzie.

    Miałem okazję mierzyć róznicę osobiscie w potencjale masy w Lanosie i
    Lagunie II (aby wyeliminować problem zaśniedziałej śruby). Różnice nie
    przekraczały 30mV mierzone w odległych punktach samochodu. To jednak
    solidny kawałek przewodnika.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: