eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikasterowanie 12V w aucieRe: sterowanie 12V w aucie
  • Data: 2010-07-10 21:05:39
    Temat: Re: sterowanie 12V w aucie
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Sebastian Biały wrote:

    > Dioda w transoptorze przeżyje odwrotne 12V ? Bo ta w CNY17 chyba nie
    > (przynajniej w/g pdf ;)

    Oczywiście, że przeżyje, byle nie popłynęło za dużo prądu.
    A wystarczy jej antyrównolegle podpiąć drugą diodę i przeżyje nawet bez
    robienia łaski.

    > > Przy okazji uniknięcie wprowadzania pętli masy przy
    > > nieprzemyślanym okablowaniu jest tylko zaletą.

    > Ludzie zazwyczaj nie robia instalacji na nowo. Raczej do niej coś
    > dokładają.

    I dokładnie to jest problemem.

    > Samochód to nie sprzęt audio żeby duperele były az tak
    > istotne.

    Powiadasz? Jak dokładałem wejście audio do mojej podówczas
    dwunastoletniej Lancii, to się okazało, że masa radia i masa gniazda
    zapalniczki były tak różnymi tematami, że skończyło się na izolowanej
    przetwornicy 12V/12V.

    > Przecież mase i +12 V i tak pociagnie. Więc nie rozumiem
    > dlaczego będzie mniej pętli masy dla transoptora.

    A kto gdzie napisał, że masa zasilania sterowanego urządzenia jest
    tożsama z masą sterownika?

    > Masz jakis patent na
    > _nie_ podpinanie zasilania doiwolnego odbiornika w samochodzie pod GND i
    > +12V? Transoptor "odizoluje" tylko przewód sygnałowy. Ja się pytam po co?

    Odizoluje również masę. Pytanie "po co" zaliczam pod hasło "różnica
    między teorią a praktyką".


    > > Zrób układ wejściowy odpodny na zakłócenia na potencjale masy między
    > > sterowaniem a odbiornikiem na tranzystorze, zrób na opto i zobacz, co
    > > wyjdzie prostsze układowo.

    > Zastanawiam się czy zakłucenia wprowadzane przez kłapiacy przekaźnik nie
    > są o eniony większe. Szczególnie jak to jakaś duperela dla której
    > subwoofer w maluchu dający skoki 1V na zasilaniu kompletnie nie ma
    > znaczenia.

    ? A co ma piernik do wiatraka?
    Jak skacząca masa (może być masa sterownika, załóżmy, że sterowane
    urządzenie jest nowo i porządnie podłączone) będzie powodować zatykanie
    i odtykanie tranzystora, a tym samym kłapanie zasilaniem, to chyba
    użyszkodnik się wkurzy, nie? I co, ma okablować samochód na nowo?


    --
    Marek Lewandowski

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: