-
Data: 2010-07-10 21:05:39
Temat: Re: sterowanie 12V w aucie
Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Sebastian Biały wrote:
> Dioda w transoptorze przeżyje odwrotne 12V ? Bo ta w CNY17 chyba nie
> (przynajniej w/g pdf ;)
Oczywiście, że przeżyje, byle nie popłynęło za dużo prądu.
A wystarczy jej antyrównolegle podpiąć drugą diodę i przeżyje nawet bez
robienia łaski.
> > Przy okazji uniknięcie wprowadzania pętli masy przy
> > nieprzemyślanym okablowaniu jest tylko zaletą.
> Ludzie zazwyczaj nie robia instalacji na nowo. Raczej do niej coś
> dokładają.
I dokładnie to jest problemem.
> Samochód to nie sprzęt audio żeby duperele były az tak
> istotne.
Powiadasz? Jak dokładałem wejście audio do mojej podówczas
dwunastoletniej Lancii, to się okazało, że masa radia i masa gniazda
zapalniczki były tak różnymi tematami, że skończyło się na izolowanej
przetwornicy 12V/12V.
> Przecież mase i +12 V i tak pociagnie. Więc nie rozumiem
> dlaczego będzie mniej pętli masy dla transoptora.
A kto gdzie napisał, że masa zasilania sterowanego urządzenia jest
tożsama z masą sterownika?
> Masz jakis patent na
> _nie_ podpinanie zasilania doiwolnego odbiornika w samochodzie pod GND i
> +12V? Transoptor "odizoluje" tylko przewód sygnałowy. Ja się pytam po co?
Odizoluje również masę. Pytanie "po co" zaliczam pod hasło "różnica
między teorią a praktyką".
> > Zrób układ wejściowy odpodny na zakłócenia na potencjale masy między
> > sterowaniem a odbiornikiem na tranzystorze, zrób na opto i zobacz, co
> > wyjdzie prostsze układowo.
> Zastanawiam się czy zakłucenia wprowadzane przez kłapiacy przekaźnik nie
> są o eniony większe. Szczególnie jak to jakaś duperela dla której
> subwoofer w maluchu dający skoki 1V na zasilaniu kompletnie nie ma
> znaczenia.
? A co ma piernik do wiatraka?
Jak skacząca masa (może być masa sterownika, załóżmy, że sterowane
urządzenie jest nowo i porządnie podłączone) będzie powodować zatykanie
i odtykanie tranzystora, a tym samym kłapanie zasilaniem, to chyba
użyszkodnik się wkurzy, nie? I co, ma okablować samochód na nowo?
--
Marek Lewandowski
Następne wpisy z tego wątku
- 10.07.10 21:20 Sebastian Biały
- 10.07.10 22:32 mariusz
- 12.07.10 06:38 Arek
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
Najnowsze wątki
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer PIS
- 2025-02-19 Ogrodzenie dla krów szkockich "Highland"
- 2025-02-19 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-19 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-19 Białystok => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-19 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-19 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-19 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-19 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-19 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-02-19 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-19 Nigdy
- 2025-02-19 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=