    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Sun, 6 Jan 2013 07:49:48 -0800 (PST)
    Subject: Re: stare budownictwo
    From: k...@g...com

    W dniu niedziela, 6 stycznia 2013 15:53:12 UTC+1 użytkownik AMX napisał:

    > Nie do końca rozumiem co chcesz powiedzieć. W każdym kraju
    >
    > pojawiał się okres przejściowy, gdzie równolegle funkcjonowało
    >
    > stare i nowe. Chyba, że utożsamiasz feudalizm z przywiązaniem
    >
    > chłopa do ziemi.

    > Trafne.

    > Nie chce mi się sprawdzać ale jakoś nie bardzo wierzę w te trzy
    >
    > kwartały. Możesz to jakoś poprzeć?

    > Nie bardzo rozumiem dlaczego teraz jest gorzej? Możesz to
    >
    > rozwinąć?
    >

    > AMX
    >

    > --
    >
    > adres w rot13

> [...]

    Polska była specyficznym krajem jeśli idzie o własność. To o czym piszesz że zawsze
    istniały okresy przejściowe na zachodzie Europy miało miejsce 400 500 lat temu. W
    Polsce feudalizm przetrwał w szczątkowej postaci do XX wieku. Oficjalnie przyjmuje
    się że 1 września 1939 roku w Polsce skończył się ostatecznie system feudalny. Jakiś
    Irlandzki historyk to badał. Nie jest z tego powodu lubiany w Polsce. Początki
    likwidacji niewolnictwa w Polsce to okres rozbiorów. Car Aleksander zrobił reformę
    rolną i kazał nadać niewolnikom nazwiska. Trzeba by sprawdzić który to był rozbiór
    Polski i kiedy to było. Mnie się nie chce a nie pamiętam. Strzelam że III albo IV. Z
    nadawaniem nazwisk związana jest śmieszna historia. W Polsce jest stosunkowo dużo
    nazwisk uchodzących za szlacheckie. Więcej niż na zachodzie. tam jest dużo Krawców,
    Piekarzy, Stolarzy itp. Czyli nazwisk pochodzących od nazw profesji jakimi się ludzie
    zajmowali. Ma to sens. Tutaj był nakaz dania nazwisk. To właściciele nadawali
    niewolnikom nazwiska swoich wrogów. Informacje o cyklu budowy trwającym 3/4 roku mam
    z jakiegoś artykułu w prasie. czytałem o tym kilkanaście lat temu i zapamiętałem.
    Żadnej podstawy prawnej podać nie mogę. Oczywiście mogły być inwestycje trwające
    dłużej. Normą było że zaczynają jak się da wbić szpadel w ziemię a koniec jest przed
    zimą. Przy odpowiedniej ilości zatrudnionych robotników było to wykonalne. Mogę na
    przykładzie kobiety samotnie wychowującej córeczkę i utrzymującej się z dorywczego
    udzielania lekcji gry na fortepianie uzasadnić dlaczego wtedy było lepiej. Tylko czy
    to jest konieczne. Jeśli uznajesz że konieczne to utrzymaj siebie, kit z córeczką,
    zarabiając udzielając dorywczo lekcji gry na fortepianie. Zakładając że nie jesteś
    pra pra wnukiem Chopina. Czy jesteś Wnukiem Chopina?