  • 11. Data: 2009-09-21 10:01:05
    Temat: Re: sprzet z honk kongu
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Mon, 21 Sep 2009 00:37:43 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    > co za glupia rada.

    moze. cos za cos. Chcesz taniej, pewne ryzyko musisz poniesc

    > mozesz stracic przesylke bezpowrotnie.

    tak samo jak w kazdym innym przypadku chyba.

    > jesli urzad celny stwierdzi ze deklaracja niezgodna z zawrtoscia to

    to wtedy dostajesz pismo jedziesz na wyjasnienie. W najgorszym przypadku
    policza ci po rynkowej (wg nich) wartosci. przerabialem, choc co prawda nie
    z elektronika, ale z czesciami rowerowymi

    > Licz sie z tym ze zaplacisz VAT + cos tam jeszcze
    > i wyjdzie na to samo a moze i nieco drozej i bez praktycznie
    > gwarancji , z ryzykiem co do solidnosci wysylajacego.

    takie ryzyko jest zawsze jak sie zamawia z poza ue.

    Praktyka zanizania zawartosci paczki jest praktykowana przez wiele
    zagranicznych sklepow. Oczywiscie, ze mozna trafic na oszustow, ale to juz
    kwestia kupujacego jaki sklep sobie wybierze
    --
    marcin

  • 12. Data: 2009-09-21 10:47:15
    Od: StaM <a...@y...com>

    On 21 Wrz, 12:01, zly

> [...]
    >
    > tak samo jak w kazdym innym przypadku chyba.

    > takie ryzyko jest zawsze jak sie zamawia z poza ue.

    Obojetnie z unii czy zza oceanu, jak sie znajdzie oszust to tracisz
    bezpowrotnie. Kupilem tak w niemieckim ebayu zegarek,
    jak nie placisz przez PayPal, to nikt i nic Ci nie pomoze, nawet
    Policja;-((
    StaM

  • 13. Data: 2009-09-21 11:33:10
    Od: "abs" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    > Chyba niewiele osób wie, że od niecałego roku obowiązują dużo wyższe
    > kwoty zwolnień od opłat celnych w tym na przesyłki pocztą. Kwota ta
    > wzrosła z 22 do 150 ojro, więc grip się na pewno załapie, a obiektyw
    > zależy jaki.
    >
    > http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33205,59932
    16,Wieksze_zwolnienia_dla_towarow_przywozonych_do_UE
    .html

    Tak, ale dotyczy to towarów przywożonych a nie zamawianych. Ja zamawiałem
    graty za $50 i dowalilli VAT.

    Pozdr,
    ABS

  • 14. Data: 2009-09-21 11:48:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał
    On 20 Sep., 20:25, zly <b...@N...fm> wrote:

    > popros by zanizyli wartosc na paczce - celnicy interesuja sie,
    > chyba jakos
    > powyzej 40 dolarow. niech ktorys wysle to prywatnie, a nie jako
    > firma i
    > napisze na paczce, ze to gift (gift od firmy nie przejdzie)
    > Jest spora szansa, ze sie uda
    > --
    >co za glupia rada.
    >mozesz stracic przesylke bezpowrotnie.
    >jesli urzad celny stwierdzi ze deklaracja niezgodna z zawrtoscia
    >mozesz jej nie zobaczyc.
    >na U.C. pracuja ludzie , ktorzy tylko sie tym paraja .

    Wszystkiego znac nie moga, szczegolnie jesli pracuje przy poczcie i
    przesylek ma tysiace dziennie.
    Bedzie do tego faktura na 50$ plus 10$ kosztow przesylki, to jesli
    nie wyda mu sie podejrzane - cos tam stosownie naliczy.
    Ile moze kosztowac obiektyw ? No moze kosztowac bardzo roznie :-)

    A mozna tez napisac "wysylamy panu po naprawie .. koszt naprawy
    $ - gwarancja" :-)

    Tak czy inaczej - wymaga to dobrej duszy w HK.

    O dziwo na calym swiecie takie dobre dusze sie znajduja :-)

    J.

  • 15. Data: 2009-09-21 12:49:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-09-21, abs <n...@w...pl> wrote:
    > U?ytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisa? w wiadomo?ci

    16,Wieksze_zwolnienia_dla_towarow_przywozonych_do_UE
    .html

    > Tak, ale dotyczy to towarów przywo?onych a nie zamawianych. Ja zamawia?em
    > graty za $50 i dowalilli VAT.

    VAT to nie cło.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2009-09-21 12:52:02
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Mon, 21 Sep 2009 03:47:15 -0700 (PDT), StaM napisał(a):

> [...]
    > bezpowrotnie. Kupilem tak w niemieckim ebayu zegarek,
    > jak nie placisz przez PayPal, to nikt i nic Ci nie pomoze, nawet

    Paypal tez nie zawsze. Ale sciagajac towar z uni nie placisz cla i nie
    trzeba robic sciemy

    --
    marcin

  • 17. Data: 2009-09-21 16:32:24
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    dziadek69 pisze:
    > witam
    > jaka jest szansa, aby nie doliczyli mi $ do przesylki z honk kongu?

    nie ma takiego miasta...

  • 18. Data: 2009-09-21 20:43:50
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    zly wrote:

    > a jak zginie a bedzie na niej napisane 500$, to myslisz, ze je
    > odzyskasz?:) Zwlaszcza, ze wtedy bedzie potencjalnie bardziej
    > interesujaca dla panow pocztowcow/celnikow

    Myślę, iż za ubezpieczoną paczkę do wartości 500$ dostałbym nie mniej niż
    500$+koszty wysyłki.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 19. Data: 2009-09-22 09:14:11
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Mon, 21 Sep 2009 22:43:50 +0200, Mikolaj Tutak napisał(a):

    > Myślę, iż za ubezpieczoną paczkę do wartości 500$ dostałbym nie mniej niż
    > 500$+koszty wysyłki.

    rozmawialismy o ubezpieczonych przesylkach?

  • 20. Data: 2009-09-22 10:06:04
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Mon, 21 Sep 2009 22:43:50 +0200, Mikolaj Tutak napisał(a):

    > Myślę, iż za ubezpieczoną paczkę do wartości 500$ dostałbym nie mniej niż
    > 500$+koszty wysyłki.

    Poza tym, jesli ktos sciaga z zagranicy towar ktory jest dostepny u nas, to
    raczej dlatego, zeby miec taniej, a nie placic dodatkowo clo, podatek i
    ubezpieczenie.

    --
    marcin